401 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Ellie145

Hier alleen nog sochtends en savonds 1x, en ben die ook aan het afbouwen. I ...
Dankjewel! Stuwing is niet enorm maar idd volle borsten en het gevoel dat ik moet kolven, kan ondertussen ook tussen mn oren zitten haha. Echte stuwing heb ik nu alleen snachts, dat mn borsten gewoon lekken zodra ik beweeg 🙈ik zal eens proberen gewoon niet te kolven smiddags. 🤞

2 jaar geleden

Reactie op Iris9094

Dankjewel! Stuwing is niet enorm maar idd volle borsten en het gevoel dat i ...
Oh wat vervelend snachts! Ik heb daar alleen de eerste maanden last van gehad. Of even wachten op dat het snachts weer in balans is en dan de middag eraf. En nu al een beetje minderen. Anders is je bed continue nat en zijn je borsten te pijnlijk 😩 nogmaals succes!!

2 jaar geleden

Reactie op Iris9094

Hoi! Aan de dames die ondertussen niet meer veel borst momentjes hebben. Wi ...
Ik heb telkens 1 voeding laten vallen. Eerst middag voeding, daar had ik idd ook geen last van. Toen avond voeding, ook zonder last (want de kleine dronk nog in de nacht en ochtend) En toen in 1 x nacht en ochtend (dat was begin deze week) heb wel een beetje last van stuwing maar het valt wel mee! En als je kolft misschien alleen de druk er af halen en niet leeg kolven?

2 jaar geleden

Ik heb gister op mn werk en thuis ineens 90cc minder gekolfd dan de week ervoor. Nu denk ik dat mijn menstruatie er binnen nu en paar dagen waarschijnlijk aan komt, maar heb alle andere maanden geen last gehad van een dip in mijn productie. Hebben jullie dit ook wel eens gehad dat t een enkele keer wel een dip gaf? Nu hoeft mijn zoontje sinds 2 weken geen nacht voeding meer, dus dit zou ook mss rol kunnen spelen, maar dacht dat productie toch wel redelijk stabiel was met 13 maanden...of hebben meer Hier dit ook gemerkt? Hij drinkt sinds 2 weken dus nog maar 3x per dag.

2 jaar geleden

Reactie op Li88

Ik heb gister op mn werk en thuis ineens 90cc minder gekolfd dan de week er ...
Als je minder voedingen geeft maakt je lichaam vervolgens ook minder voeding aan. Ik denk dat het er inderdaad mee te maken heeft dat de nachtvoeding nu gestopt is.

2 jaar geleden

Reactie op Li88

Zou kunnen een dipje, nachtvoedingen schijnen wel belangrijk te zijn voor je productie, maar kan ook zijn dat je kolfopbrengst niet zoveel zegt, kolven wordt vaak ook moeilijker als je het minder doet, je hersenen laten zich minder makkelijk foppen.

2 jaar geleden

Reactie op Li88

Ik geloof er echt niet meer in dat je productie stabiel is na 13 maanden. Als ik 2 dagen 1 sessie kolven oversla, heeft dat al gelijk effect op m’n productie. M’n zoontje slaapt al lange tijd door. Voorheen kolfde ik +150 cc in de ochtend. Nu mag ik blij zijn als ik 90 cc kolf. Hij krijgt nu 3x moedermelk op een dag en ik moet 2 flesjes, soms 3, bij elkaar voegen om hem 1 voeding te kunnen geven 😮‍💨 Ik had niet zo lang geleden wel aanzienlijk minder gekolfd, maar dat was toen omdat ik ook veel minder had gedronken dan normaal. Heb zelf ook nog niet gemenstrueerd.

2 jaar geleden

Pfffff. Ik moet nu 30 minuten kolven om 70ml melk te krijgen. Ik meng dit in de avond met nog wat koemelk. Vraag me af of het de moeite nog waard is. In de ochtend drinkt ze nog 10 minuutjes uit 1 borst.

2 jaar geleden

Reactie op Romaan

Pfffff. Ik moet nu 30 minuten kolven om 70ml melk te krijgen. Ik meng dit i ...
Toen het bij mij moeizaam ging ben ik overgegaan op alleen nog aanleggen. Ik kolfde soms amper nog 30ml, terwijl aanleggen wel goed gaat. Ik zou het kolven hoe dan ook beperken tot 15 min of gewoon stoppen. Elke druppel is meegenomen uiteraard, maar moet je kijken hoe ver je al bent gekomen! Je mag trots op jezelf zijn.

2 jaar geleden

Met pijn in m’n hart heb ik m’n kolf verkocht, (ik sta er volledig achter, maar het voelt raar om hem niet meer te hebben 😂) de laatste porties komen uit de vriezer deze week en dan sluit ik een bijzondere tijd af. Ik heb alles gekolfd, het was echt niet altijd makkelijk en heb vaak genoeg op het punt gestaan om de handdoek in de ring te gooien maar toch door gegaan. Ik ben blij dat ik dit zo lang heb mogen doen. We zijn stuk voor stuk toppers 🤩 Op naar een nieuwe tijd waarin m’n hormonen natuurlijk weer compleet gaat veranderen maar ik het ook fijn ga vinden om m’n eigen lijf weer terug te krijgen. Ik moest het even kwijt 💜

2 jaar geleden

Wat denken jullie. Als ik naar 1 moment voeden ga, zal de productie dan stabiel blijven? Wat is jullie ervaring? Hij is inmiddels al 14maanden

2 jaar geleden

Reactie op Nic33

Wat denken jullie. Als ik naar 1 moment voeden ga, zal de productie dan sta ...
Ik heb geen idee maar lijkt me wel. Wel moment blijf je dan voeden? Ochtend of avond?

2 jaar geleden

Reactie op Nic33

Kan je enkel weten door t uit te testen 😉 Hier drinkt mijn zoontje nog s ochtends en s avonds (en af en toe overdag maar niet elke dag) en soms, wanneer ik s avonds niet op tijd thuis ben, drinkt hij maar 1x per dag, maakt allemaal niet meer uit hier. Zoooo makkelijk tegenwoordig!! 😍 ben zo blij dat ik de voorbije lastige maanden heb doorgezet, dit is zalig

2 jaar geleden

Reactie op Clarakoe

Ik heb geen idee maar lijkt me wel. Wel moment blijf je dan voeden? Ochtend ...
Ik wil graag de ochtend blijven voeden. En hoop heel erg dat ik dan nog voldoende blijf houden daarvoor tot hij het zelf niet meer wil

2 jaar geleden

Reactie op Nic33

Ik ben op hetzelfde punt. In de ochtend geef ik nog borstvoeding uit 1 borst. Voor de avond kolf ik nu nog maximaal 70ml. Mijn productie is wel achteruit gegaan toen ik van 3 maar 2 voedingen ben gegaan. Ben dus ook bang dat als ik straks met kolven stop, ik de ochtendborst niet lang meer zal kunnen geven.

2 jaar geleden

Reactie op Romaan

Ik ben op hetzelfde punt. In de ochtend geef ik nog borstvoeding uit 1 bors ...
Hier precies hetzelfde

2 jaar geleden

Reactie op Nic33

Inderdaad, je weet het als je het test ☺️ Ik ben eerst met de avondvoeding gestopt. Ochtendvoeding ging nog prima bij mij. Had daar geen last van. Nu afgelopen week helemaal gestopt (3 weken na de avond). Dacht dat ze het erg zou vinden maar ze heeft geen kik gegeven! Ik had zelf een heel klein beetje stuwing, of ja wat hardere borsten. That's it. Trots op dat ik het zo lang heb kunnen geven. Maar tegelijkertijd ook fijn voor mij om nu te stoppen.

2 jaar geleden

We zaten hier eindelijk op 2 voedingen. Sochtends en savonds nog. Ik wil graag afbouwen.. Maar nu is mn zoontje weer ziek, al bijna een week buikgriep. Dus lig ik samen met hem in bed zodat hij langer kan slapen en tutteren zodat hij toch zijn vocht binnen krijgt. Hij lijkt het echt nodig te hebben.. Dus op zon momenten ben ik blij dat het nog kan.. Maar wanneer dan stoppen?? :) Mijn man gooit er net nog doodleuk een opmerking bovenop: ik zeg al lang dat je moet stoppen met borstvoeding maar je luistert toch niet. Uhm hallo? Dat is echt wat ik nu wil horen ja, grr. Eventjes klagen hiero terwijl ik (ook ziek nu) samen met m'n ziek zoontje in bed lig :-)

2 jaar geleden

Reactie op Iris9094

We zaten hier eindelijk op 2 voedingen. Sochtends en savonds nog. Ik wil gr ...
Ah… je doet het super goed toch! En fijn dat je hem dat nu kan geven!! Bij het cb adviseerde ze mij toen ik wilde stoppen om de wintermaanden nog mee te pakken ivm virusjes etc. Ik heb dit niet gedaan en nu is m’n dochter élke week ziek / verkouden. En hiervoor nooit echt. Dus ik zou het nog lekker even aanhouden!(en natuurlijk gewoon zo lang dat jij het goed vindt voelen.)

2 jaar geleden

Reactie op Manouk1995

Ah… je doet het super goed toch! En fijn dat je hem dat nu kan geven!! Bij ...
Dankjewel 🥰 ja voor nu vind ik het wel weer even oké, zit ook echt met een borstverslaafde hier... Maar wil als hij beter is toch zeker terug naar die 2/1 momenten. Mijn productie was ook veel minder geworden dus nu ligt hij ook veel gewoon te tutteren, niet zo fijn 🙈