401 Reacties
3 jaar geleden
Mijn zoon moeder is 8 maanden en heeft altijd fles met gekolfde melk en live bv gehad. Sinds een paar dagen weigerd hij echter de borst volledig. Dit deed hij wel vaker als mijn productie een dip had door mijn menstruatie maar dan accepteerde hij altijd wel de ochtend voeding, dan is altijd wel genoeg. Nu weigerd hij die ook en gaat bijten op mijn tepels en als ik blij aanbieden word hij boos en driftig. Weet echt even niet hoe ik hem nou weer zover krijg dat hij mijn borst pakt. Of is dit het moment om te stoppen met de borst omdat hij er aan toe is? Iemand tips?
3 jaar geleden
Ik heb nog 1 maand betaalde borstvoedingspauzes. Hoe doen jullie dat daarna? Was hier al eens gevraagd en ik zei dat ik sochtends en smiddags ga kolven. Maar sochtends zijn mn borsten zo leeg dat ik daar geen voeding meer uit krijg. En zoontje krijgt nu nog 2-3 flesjes van 100-110 ml mee afhankelijk van hoe lang hij gaat. Maar dat krijg ik dan niet meer bij elkaar gekolfd. Wilt dat zeggen dat ik dan kv moet meegeven? Of minder flesjes? 🤔
3 jaar geleden
Reactie op Iris9094
Ik heb nog 1 maand betaalde borstvoedingspauzes. Hoe doen jullie dat daarna ...
Ik doe dit in eigen tijd. Niet minder flesjes geven. Je kindje heeft dat nog nodig. Ik kolf ook altijd ‘s avonds voor ik naar bed ga extra. Mijn zoontje komt dan toch niet meer voor een voeding.
3 jaar geleden
Reactie op Iris9094
En hoeveel flesjes/hoeveelheid geef je mee? Ja hier savonds ook nog voeding ...
Ik voed zelf in de ochtend bij wakker worden. Dan krijgt hij 2 flessen van 130cc op de opvang (volgens formule) rond 11.00 uur en 15.00 uur en na het avondeten krijgt hij thuis nog een voeding rond 19.00 en ik kolf zelf dan dus nog een keer extra voor het slapengaan (ik kolf nooit genoeg). Hij kwam vorige week ‘s nachts ook nog, maar dat was echt gewenning dus 1 nacht een flesje water gegeven en na 3 slokken was het goed (verbaasde blik hé dit is geen melk, wat geef jij mij nou😂) en sindsdien slaapt hij weer door.
3 jaar geleden
De creche gaf net aan dat mn zoontje reuze honger had vanmorgen. Flesje was direct op.. Dus ga morgen toch maar wat meer meegeven. Ze stelde ook voor om koekjes aan zijn fruitpap toe te voegen omdat dat extra vult en lekkerder is (hij eet er niet zo veel van). Doen jullie dit?
3 jaar geleden
Reactie op Iris9094
De creche gaf net aan dat mn zoontje reuze honger had vanmorgen. Flesje was ...
Nee ik geef er geen koekjes doorheen. Vind het zelf een beetje onzin om een baby al koekjes te geven.
Ik geef mijn dochtertje nu s ochtends wat havermoutpap (na de bv) misschien is dat de moeite om te proberen? Of ieder geval iets van een ontbijten? Sinds wij dat geven heeft ze s nachts ook minder trek 🥳
3 jaar geleden
Reactie op Iris9094
De creche gaf net aan dat mn zoontje reuze honger had vanmorgen. Flesje was ...
Volgens mij hoeft fruit niet lekkerder te worden gemaakt (of je moet heel zuur onrijp fruit geven🙈)😉koekjes vind ik onzin voor baby’s. Zodra die van mij niet genoeg heeft aan 100 gram fruit dan gaan wij over naar een boterham in de ochtend naast de melk en verschuift het fruit naar later op de ochtend of als tussendoortje in de middag.
3 jaar geleden
Reactie op tb123
Nee ik geef er geen koekjes doorheen. Vind het zelf een beetje onzin om een ...
Das een goed idee! Hij krijgt sochtends een boterham maar gaat nog niet veel van binnen. Wat geef je dan precies van havermout? En wat voor melk? Ik ben echt een leek op vlak van baby eten 🙈
3 jaar geleden
Reactie op Iris9094
Das een goed idee! Hij krijgt sochtends een boterham maar gaat nog niet vee ...
Ben ook geen expert hoor 🙈.
Wat ik doe is een beetje borstvoeding verwarmen in een pannetje en dit mengen met havermout en banaan, eventueel nog wat ander fruit zoals blauwe bessen erbij. Dit pureer ik en vries ik in ijsblokjes, zodat je het gemakkelijk kan pakken en verwarmen als ontbijt.
Je kunt het ook met heet water maken, maar met de melk is het zoeter. Borstvoeding koken/in de pan verwarmen zorgt er wel voor dat er wat belangrijke enzymen uit de voeding gaan, maar gezien ze gewoon bv krijgt verder vind ik dat niet zo’n ramp 😄.
Je kan ook nog havermoutpannekoekjes maken, van ei + banaan + havermout. Kun je ook invriezen dus makkelijk voor te bereiden!
3 jaar geleden
Reactie op Iris9094
Das een goed idee! Hij krijgt sochtends een boterham maar gaat nog niet vee ...
Ik maak smorgens ook pap voor onze dochter. Met fijne granen voor baby's (Olvarit of ander merk). Die hoef je niet te koken, maar gewoon paar schepjes tot het indikt. Eerst met gekolfde melk gedaan (wordt dan niet echt dikker) nu met een beetje opvolgmelk. En beetje geprakte banaan of ander fruit erbij. Ze vindt het heerlijk!
Ik eet zelf smorgens havermout maar heb ergens gelezen dat dat nog wel zwaar kan zijn voor de darmpjes, dus toen kwam ik bij deze oplossing uit. Heb wel bewust granen zonder extra suikers enzo.
3 jaar geleden
Die had ik inderdaad ook op het oog om te gaan halen. Ik heb zoontje nog nooit kunstvoeding/opvolgmelk gegeven. Maar de voedingen die ik nu kolf zijn echt nodig voor de opvang dus als ik die dan ook nog in het papje moet doen.. Ik heb niks 'extra' zeg maar 😅 misschien toch maar eens opvolgmelk halen. Dankjewel!
3 jaar geleden
Reactie op JeanineW
Ik maak smorgens ook pap voor onze dochter. Met fijne granen voor baby's (O ...
Ja wat betreft die granen heb je gelijk! Mijn dochter is vrij aan de maat en eet zo’n beetje alles, dus merkte al gauw dat ze geen last had van de ‘zwaarte’ van de de havermout. Maar goed om eerst te testen of idd lekker andere soorten granen te proberen 😄
3 jaar geleden
Reactie op Nic33
Mijn zoon moeder is 8 maanden en heeft altijd fles met gekolfde melk en liv ...
Ik heb toevallig vandaag gelezen dat het met de sprong te maken kan hebben (in het Oei ik groei-boek). En dat ze daarna opeens de borst weer pakken 🤷🏼♀️ dus ik zou blijven aanbieden maar bij bijten gewoon stoppen… denk niet dat hij helemaal wil stoppen met de borst, klinkt voor mij onnatuurlijk. Maarja, ben verder geen expert natuurlijk🙈
lijkt me heel frustrerend voor je, succes!
3 jaar geleden
Reactie op newmommy😍
Ik zou zoveel mogelijk bij elkaar in gieten. Voor een keertje maakt het nie ...
Ja de twee flesjes van nu krijg ik net niet samen gekapt. Dus er blijf een 10-20 ml over en daar zou ik dan straks bij op moeten kolven omdat ik er geen extra heb. Hij krijgt die melk morgen wel dus hopelijk valt dat mee
3 jaar geleden
Als jullie een borstvoeding schrappen, bieden jullie dan het water ook in de fles aan? Ik geef mn dochter nu wat slokjes uit een beker maar ze krijgt nu lang niet zoveel binnen als dan wanneer ze borst krijgt. Het bekertje is nog oefenen en drinken uit een fles is ze ook al gewend.