401 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Mamavanmarije

Gefeliciteerd, wat fijn dat het opnieuw gelukt is. Hier lijkt bv niet meer ...
Dankjewel. Oh wat jammer! Is het tijdelijk denk je of ?

2 jaar geleden

Reactie op Iris9094

Na al 6 keer te willen stoppen geef ik dus nog steeds bv aan mijn 14 maande ...
Ik ben echt een beetje jaloers op je hahah 14maanden zonder menstruatie. Heerlijk. Bij mij was het 4weken na de bevalling gelijk weer😥 ondanks de borstvoeding

2 jaar geleden

Reactie op Nic33

Ik ben echt een beetje jaloers op je hahah 14maanden zonder menstruatie. He ...
Ja het was echt heerlijk haha! Heb het zeker niet gemist 🙈 maar 't bleek hier wel corona te zijn en tegelijk dus ongesteld geworden.. Nu is mn productie zo gezakt dat ik volgens mij weinig of niks meer melk heb. Zou dit dan het einde zijn van ons verhaal ❤️

2 jaar geleden

Gisteren was ik erg ziek (waarschijnlijk corona). M’n moeder bood aan m’n zoontje mee te nemen zodat hij daar kan slapen. Ik heb gisteren geen genoeg melk kunnen kolven voor de ochtend, dus zei tegen m’n moeder dat ze hem gewone melk mag geven. Dit was de eerste keer. Nou, m’n zoontje vond het heerlijk! Heeft geen verschil opgemerkt. 🙌🏻 Heb er wel dubbele gevoelens over; wilde dolgraag nog hem van genoeg moedermelk voorzien, maar ben ook heel erg blij dat hij ook heeft genoten van gewone melk.

2 jaar geleden

Reactie op Clarakoe

Ik ben inmiddels bijna 10 weken zwanger! Dus het is wel extra pittig nu mer ...
Gefeliciteerd met je zwangerschap!❤️ Het is off topic, maar ben er erg nieuwsgierig naar; Ik had niet verwacht dat het zo hectisch zou zijn met een kindje en ben een beetje bang voor een tweede, maar m’n eierstokken rammelen echt voor een tweede. 😅 Hoe kijk jij er tegen aan? Zou graag dit jaar weer zwanger willen raken als het voor ons is weggelegd.

2 jaar geleden

Reactie op BabyRH

Gefeliciteerd met je zwangerschap!❤️ Het is off topic, maar ben er erg nieu ...
Dankjewel :) Mijn insteek met de eerste en straks ook met de tweede is: als je gevoel zegt dat je het graag wilt, moet je het doen. En niet nadenken over hoe het gaat zijn qua druk, weinig slaap, etc. Want dat komt wel goed. Er zijn zoveel mensen met twee of meer kinderen en die leven ook nog steeds ;-) dus kunnen wij het vast ook. Ik zie ook de voordelen voor over een tijdje, dan spelen ze lekker samen ipv dat papa of mama steeds mee moet spelen. Het eerste jaar wordt gewoon weer even extra bikkelen. En minder tijd voor elkaar. Maar komt goed. Hoop ik haha

2 jaar geleden

Reactie op BabyRH

Gefeliciteerd met je zwangerschap!❤️ Het is off topic, maar ben er erg nieu ...
Als ik op mijn beurt vragen mag, wat ervaar je zo als hectisch? Ik merk zelf dat we nu wel echt een ritme gevonden hebben met eten, slapen etc. En m'n vriend en ik doen even veel met en voor hem en in het huishouden. En ja er ligt nu weer een stapel was van 8 verdiepingen hoog, maar ach dat kan morgen ook.. (en kan ook niet vandaag want ik lig ziek zwak en zwanger op de bank haha)

2 jaar geleden

Reactie op Clarakoe

Als ik op mijn beurt vragen mag, wat ervaar je zo als hectisch? Ik merk ze ...
Opzich is het een makkelijk kind. Hij doet nog 2 dutjes overdag, begrijpt al veel, slaapt door, etc. Ik heb gezondheidsproblemen, maar heb veel hulp in m’n omgeving. Ik had alleen dat “24/7” aanstaan wat onderschat. Onderschat dat er een druk komt te liggen op je huwelijk. Minder tijd hebben voor elkaar. Maar als ik zo lees wat je typt, geef ik je ook echt gelijk. Het zal wel even pittig worden, maar dat heb je er wel voor over als je kijkt wat je er allemaal voor terug krijgt. Ik zal het meeste opzien tegen het hele bv avontuur wat weer opnieuw gaat beginnen 😂

2 jaar geleden

Reactie op BabyRH

Opzich is het een makkelijk kind. Hij doet nog 2 dutjes overdag, begrijpt a ...
Als je zelf niet gezond is is het wel pittiger ja. Dat merk ik nu met zwanger zijn al dat ik veel minder kan. Dat aanstaan is wel een dingetje ja. Dat wordt vast niet minder met een tweede.. En ja, bv x keer per dag en nacht en kolven etc.. kijk ik niet naar uit maar daarom wil ik ook even voor de bevalling stoppen zodat ik even een paar maanden pauze heb straks.

2 jaar geleden

Hey! Even kijken of dit topic nog actief is. Mn zoontje is 16 maanden en krijgt nog borstvoeding (ik wou al lang stoppen maarja 🤪) ik ben vorige maand voor het eerst ongesteld geworden en nu komt het na een paar dagen steeds terug.. Ik neem de minipil nog, maar misschien is dat niet voldoende? Hoe is dat bij jullie ?

2 jaar geleden

Reactie op Iris9094

Hey! Even kijken of dit topic nog actief is. Mn zoontje is 16 maanden en kr ...
Ik was al in juli ongesteld geworden en inmiddels 17 weken zwanger. En ook nog borstvoeding ja. Ik slik geen pil dus weet niet wat het doet na een zwangerschap

2 jaar geleden

Reactie op Iris9094

Hey! Even kijken of dit topic nog actief is. Mn zoontje is 16 maanden en kr ...
Ik geef nog borstvoeding en ben na 7 mnd ongesteld geworden en vanaf begin vrij regelmatig. Slik verder geen pil.

2 jaar geleden

Reactie op Clarakoe

Ik was al in juli ongesteld geworden en inmiddels 17 weken zwanger. En ook ...
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Is jouw productie nog hetzelfde nu je zwanger bent? Ik merk tijdens mn eisprong en menstruatie al dat ik een dip heb en ben bang dat als ik zwanger zou worden mijn productie helemaal stopt..

2 jaar geleden

Reactie op Li88

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Is jouw productie nog hetzelfde nu je zw ...
Dank je. Hij drinkt nog gewoon 2x per dag. Dus ik heb nog melk. Ik kolf niet meer dus weet niet hoeveel maar zolang hij drinkt zal er wel wat uit komen. Het doet wel heel erg pijn 🤣 maar ja, bijt ik me doorheen..

2 jaar geleden

Hallo dames, even een vraagje. Mijn dochter van 15 maanden drinkt als bedritueel nog aan 1 borst een paar slokjes. Mij borst (allebei trouwens) is toch echt wel zo plat als een dubbeltje in middels en de tepel zelfs uitgelubberd.. omg... Hoe lang zou ik hier nog mee doorgaan vraag ik me wel af. M'n dochter drinkt toch nog steeds wel even elke avond zo. En op zich gaat het naar bed brengen zo wel erg makkelijk. Wat denken jullie? Ik kan dit gewoon niet loslaten merk ik... Het zou het einde zijn van de bv... En de who adviseert bv tot 2 jaar dus ik zou in principe nog wel even willen geven... Hoe gaat het bv nu bij jullie met kindjes van zo'n 15 maanden?

2 jaar geleden

Hallo dames, even een vraagje. Mijn dochter van 15 maanden drinkt als bedri ...
Met 15 maand dronk hij zowel ‘s ochtends als ‘s avonds nog en geen bv was drama. Met 16 maand weigerde hij de avond ineens en een paar dagen later de ochtend (er kwam wel melk). Had graag de twee jaar volgehouden, maar nu hij er zelf mee is gestopt is het ook goed (wel even een momentje hoor). Merk overigens geen groot verschil met mijn borsten tov voor de zwangerschap.

2 jaar geleden

Hey! Gewoon dan lekker mee doorgaan tot je voelt dat je t los kan laten of t moment dat je dochter zelf besluit dat het goed is geweest t toch?! Hier nog 3x per dag bv, maar ook zeker nog niet klaar om te stoppen en mn zoontje lijkt er ook nog van te genieten. Ik geef ook nog voor het slapen gaan en hij is dan vaak erg druk omdat hij moe is. Tijdens het drinken zie ik hem dan echt tot rust komen en dat maakt t in slaap vallen een stuk makkelijker.

2 jaar geleden

Hi, mijn zoontje is 16 maanden en ik geef ook nog zo’n 3 a 4 keer per dag borstvoeding. Als hij wakker wordt in de ochtend, voor hij gaat slapen, als hij van de opvang komt denk dat hij even moet ontprikkelen en als hij in de nacht wakker wordt (gelukkig niet meer heel vaak). Ik zou gewoon lekker doorgaan tot je het kan loslaten of jouw dochter besluit dat het klaar is.

2 jaar geleden

Ik geef in principe 2x, maar soms ook snachts of bij ziekte of veel verdriet overdag wel eens vaker. Ze geniet er nog erg van, daarstraks begon ze toen ze m’n borst zag al in haar handen te klappen van vreugde. Ik denk altijd dat het niet veel is (vaak 1 borst, vaak kort, heel vaak getuttel)maar pas spuugde ze na de ochtendvoeding en dat was me toch een lading!! De huid van m’n borst is erg opgerekt, maar dat zie je eigenlijk alleen als ze drinkt

2 jaar geleden

Reactie op Li88

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Is jouw productie nog hetzelfde nu je zw ...
Ik ben inmiddels 14 weken zwanger en bij mij is de borstvoeding bij ongeveer 8 weken gestopt ☹️ ik gaf nog 2x per dag maar ineens was er geen melk meer… zoontje was 15 maanden. Ik vond en vind het wel jammer maar het is zo, en het is gewoon een heel mooi verhaal geweest dat hopelijk in oktober opnieuw kan starten 😊