401 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op newmommy😍
Wij oefenen met een rietjesbeker en gewone beker. Ene dag amper 30ml en and ...
Geef je bv gewoon live of kolf je het af?
3 jaar geleden
Reactie op Shir159
Sorry als deze vraag al gesteld is lieve mama's maar mijn 9 maanden kolfrec ...
Ik ben zelfstandige maar kolf sinds een maand nog maar 2x, om 12/13u en rond 17u. Dit is inderdaad in mn pauze en ben maar 10m per keer bezig. Ik voed dan thuis live rond 19u. Ik werk iets langer door en kom zo aan mn gewenste uren. Als ik vrij ben merk ik dat m'n voeding gewoon o p peil blijft..
3 jaar geleden
Reactie op newmommy😍
Meeste dagen live, maar op opvangdagen of als ik er niet ben krijgt hij 4x1 ...
Oke thanks voor het antwoorden! X
3 jaar geleden
Reactie op Iris9094
Ooh dat klinkt wel mooi 🥰 heb altijd 't gevoel dat mijn borsten leeg zijn ...
Ja ik verbaas mij er altijd over dat hoe leeg ze ook voelen hij er meer dan genoeg uit weet te halen. Ik heb zelf praktisch nooit stuwing gehad en vanaf 4 maanden voelden mijn borsten slap.
3 jaar geleden
🥲🥲
Weer even onzeker moeten zijn. Echt een mega drama nacht, zo veel aan moeten leggen. M’n borsten doen zo zeer. Vanmorgen wilde ze niet drinken.. dus ik kolven. Wist niet meer welke kant ik moest dus beide maar gedaan, naast een huilende baby… en maar 100 ml kunnen kolven.
Ze dronk het zo leeg met een hoofd van, waar is de rest?
Het twijfelt zo in m’n hoofd of ik misschien moet stoppen, dat ze niet genoeg krijgt… hoe weet ik dit nou of ze genoeg binnen krijgt. Opeens weer zo onzeker.
3 jaar geleden
Reactie op Manouk1995
🥲🥲
Weer even onzeker moeten zijn. Echt een mega drama nacht, zo veel aan ...
Niet onzeker zijn hoor je doet het top! Was het echt honger of meer geborgenheid? Tandjes? Ze is natuurlijk ook zelf moe door het vaak wakker zijn en dan is ze wat moe waardoor de honger gevoelsmatig groter is en ‘s ochtends drinken ze vaak in verhouding meer. Ik zou overigens alles ervoor geven om zoveel nog te kunnen kolven. Als ik kolf is het over 2 kanten totaal een keer 50 tot 70 ml. Geef vandaag even wat vaker een flesje volgens de formule (LLL), zodat je tepels wat beter kunnen herstellen en je zelf ook weer tot rust kan komen.
3 jaar geleden
Reactie op newmommy😍
Niet onzeker zijn hoor je doet het top! Was het echt honger of meer geborge ...
Dankjewel ❤️ het kan je soms zo gek maken..
wat is de LLL formule?
3 jaar geleden
Reactie op newmommy😍
Die is nu 100xgewicht kindje: aantal voedingsmomenten (dus ook de groenteha ...
Wat telt nog meer als een voeding? Brood ook? En fruit?
3 jaar geleden
Reactie op newmommy😍
Ja elk voedingsmoment (je komt dus denk ik al snel uit op 7 a 8 voedingen) ...
Dat wist ik niet! Dankjewel voor de tip, dit geeft toch weer een hele geruststelling ❤️
3 jaar geleden
Hey mama's, blijven jullie kolven zolang je kleintje flesjes mee naar de opvang krijgt..? Mijn laatste dagen kolf recht gaan in. Dan is het in eigen tijd en middagpauze.. Niet zo leuk 🙈 ik wil tot 1 jaar wel blijven kolven, dat is toch het idee.. Maar weet niet of ik daar nog langer zin in heb 😣 hoe doen jullie dat?
3 jaar geleden
Reactie op newmommy😍
Ik blijf ook kolven tot 1 jaar. Ik stop daarna wel, want ik kolf al tijden ...
Mag ik vragen hoe je dat nu doet dan? Hier ook dagen dat ik niet genoeg heb. Heb maar een kleine vriezer voorraad dus kom ik ook niet ver mee. Zoontje krijgt nu 2x 130 mee naar de opvang (+-8 uur) maar eet daar ook wel goed papjes.
3 jaar geleden
Reactie op Iris9094
Mag ik vragen hoe je dat nu doet dan? Hier ook dagen dat ik niet genoeg heb ...
Mijn zoontje krijgt dat ook mee en het is dus best een dingetje. Ik kolf 2x per flesje (dus 4x voor een dag opvang) en in de avond voor ik ga slapen nog een keer. Als hij naar de opvang gaat leg ik hem aan in de avond (normaal krijgt hij dan een fles) anders kan ik het helemaal niet bijhouden. Die extra keer in de avond zorgt er soms net voor dat ik het op kan vangen op de dagen dat ik zelfs een fles niet bij elkaar gekolfd krijg. Al met al kost het mij zoveel moeite dat ik heb besproken met mijn man dat ik stop met kolven na een jaar. Voor nu weet ik nog waar ik het voor doe, maar met een jaar leg ik hem hooguit nog aan (dat gaat wel zonder probleem)