401 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op newmommy😍

Mijn zoontje krijgt dat ook mee en het is dus best een dingetje. Ik kolf 2x ...
Wat knap dat je het zo volhoudt 👏 ik zit met hetzelfde maar vind stoppen ook zo moeilijk. Daarom heb ik me nu voorgenomen tot een jaar in elk geval.. En daarna hoop ik dat de productie stabiel genoeg is voor enkel live voedingen..

3 jaar geleden

Reactie op Iris9094

Wat knap dat je het zo volhoudt 👏 ik zit met hetzelfde maar vind stoppen o ...
Dank je wel. Jij bent ook goed bezig! Nog even doorbijten voor ons. We kunnen dit 💪🏻

3 jaar geleden

Reactie op Iris9094

Hey mama's, blijven jullie kolven zolang je kleintje flesjes mee naar de op ...
Mn zoontje drinkt 2x 120ml op de opvang. Heel soms 3x. Ik kolf momenteel 3x per dag en heb dan 2,5 voeding ongeveer bijeen. Zolang ik kan kolven op mn werk ga ik het wel blijven doen (drukke periodd komt er aan op het werk). Maar als hij 1 is stop ik met kolven en hoop ik ook dat ik het kan volhouden met enkel live-voedingen. Weten jullie wanneer een kindje over gaat op nog 1 flesje op de opvang? En wanneer drinken ze dan meestal dat flesje? Gewoon in de middag misschien?

3 jaar geleden

Reactie op D3vil_Kitt3n

Mn zoontje drinkt 2x 120ml op de opvang. Heel soms 3x. Ik kolf momenteel 3x ...
Vandaag heb ik mijn zoontje voor eerst na de vakantie weer naar de opvang gebracht. In de vakantie dronk hij nog maar 1 keer aan de borst voor het middagslaapje. Dus heb nu ook maar 1 fles mee gegeven. Ga er maar van uit dat dat voldoende is en zo niet dat ze hem wat anders geven als hij honger heeft. Probeer met het afbouwen hem aan te houden en ik merkte dat hij net als de 16u voeding steeds vaker om 10u weigerde of maar 2 slokken nam. Toen ben ik hem niet gaan aanbieden rond die tijd alleen als hij er zelf was om vroeg. Dat was daarna nog 2 keer.

3 jaar geleden

Reactie op D3vil_Kitt3n

Mn zoontje drinkt 2x 120ml op de opvang. Heel soms 3x. Ik kolf momenteel 3x ...
Ik geef 1 flesje mee van ongv 160. Ze krijgt deze dan rond lunchtijd en daarvoor / erna een boterham. Ik merkte dat ze smiddags steeds korter dronk, en met idee dat mijn kolfrecht zou gaan vervallen, ben ik hier naar toe gaan sturen. Ging eigenlijk snel goed! Zolang ze eind vd middag een ander snackje en water krijgt, redt ze het prima. En verder geef ik dan ochtend + avond (avond 2x) nog voeding. En soms ‘s nachts 😅..

3 jaar geleden

Oké ik heb nooit last of problemen gehad met bv. Zo fijn dus nooit gedacht om te stoppen. Maar nu.. Het zal wel weer een fase zijn, maar zoontje wilt de hele nacht aan mn borst hangen. Letterlijk. Als ik me omdraai' of loskoppel wordt hij boos, laat staan dat ik hem weg leg. Zo vind ik het niet meer leuk. Tussen 20-21 uur moet ik bij hem in bed gaan liggen anders slaapt ie niet. Pff.. Is het gewoon een fase die ik maar weer moet uitzitten? Of is het tijd om te stoppen?

3 jaar geleden

Reactie op Iris9094

Oké ik heb nooit last of problemen gehad met bv. Zo fijn dus nooit gedacht ...
Jeps een fase. Verlatingsangst.

3 jaar geleden

Reactie op newmommy😍

Jeps een fase. Verlatingsangst.
Ooh wat vermoeiend zeg. Hij kwam sowieso nog vaak snachts maar nu dus letterlijk constant 😏 hij is ook wel ziek. Dus alles bij elkaar.. Maar pff 🙈

3 jaar geleden

Reactie op Iris9094

Ooh wat vermoeiend zeg. Hij kwam sowieso nog vaak snachts maar nu dus lette ...
Ja wij hebben er hier weken opzitten dat we 2,5 tot 4 uur erover deden om hem te laten slapen. Hebben nu het campingbedje op onze kamer voor als hij ‘s nachts wakker wordt. Pakken hem nu ook niet meer op uit bed, omdat we merkten dat dit nog meer onrust geeft. Sindsdien duurt het nog ongeveer een uur. Toen hij laatst echt ergens last van had hem wel tussen ons in gelegd. Dan is hij altijd nagenoeg gelijk tevreden (ik minder, want ik slaap dan niet).

3 jaar geleden

Reactie op Iris9094

Oké ik heb nooit last of problemen gehad met bv. Zo fijn dus nooit gedacht ...
Same here 🤷🏽‍♀️😵‍💫

3 jaar geleden

Reactie op newmommy😍

Ja wij hebben er hier weken opzitten dat we 2,5 tot 4 uur erover deden om h ...
Ja hij ligt altijd wel tussen ons in. Misschien is dat het probleem, maar ik krijg hem dus niet weg gelegd. Hij begint de avond in de co sleeper.. We moeten ook consequenter zijn maar dan denk ik weer och nu issie ziek. Maar zo ist altijd wel iets, tandjes, sprongetje, slaapregressie,..

3 jaar geleden

Reactie op Manouk1995

Same here 🤷🏽‍♀️😵‍💫
Ooh blij om te lezen dat ik niet alleen ben 🙏 ik begin soms zo aan mezelf te twijfelen..

3 jaar geleden

Reactie op Iris9094

Ja hij ligt altijd wel tussen ons in. Misschien is dat het probleem, maar i ...
Zo herkenbaar. Wij hadden hem op een gegeven moment ook vaker in ons bed ‘s avonds dan in zijn eigen bed en elke keer was er wel iets ‘zieligs’ met hem waardoor ik dacht aaaah hij heeft het nodig. Knop ging hier om toen mijn man hem naar bed bracht en hij alles bij elkaar krijste met de handjes in de lucht en ik kwam eraan en hij ging spontaan naar jammeren. Mijn man wiegt hem namelijk nagenoeg altijd als het te lang duurt of als hij flink huilt en ik ben meer van het pakken, dikke knuffel en weer in bed. Die lieve jongen weet gewoon precies bij wie hij wat moet doen 🙈 Oh wat werd hij boos toen we hem beiden niet gingen oppakken, maar er enkel bij bleven.

3 jaar geleden

Reactie op newmommy😍

Zo herkenbaar. Wij hadden hem op een gegeven moment ook vaker in ons bed ‘s ...
Jaa echt he!! Ik merk ook dat onze kleine man dingen veel bewuster doet! Maar vorige week had ik hem laten jammeren in bed, bleek dat ie een oorontsteking heeft. Dus nu durf ik weer niet goed.. Denk ik elke keer ooh mss heeft ie nog last. Maar zo ligt hij dus al 9 maanden bij ons haha 🙈 duurde het bij jullie lang voor je verandering merkte? En huilde je zoontje dan lang ? Want hier houdt ie dat heel goed en zielig vol..

3 jaar geleden

Reactie op Iris9094

Ooh blij om te lezen dat ik niet alleen ben 🙏 ik begin soms zo aan mezelf ...
Dat heb ik ook heel erg hoor! Maar tot nu toe heb ik altijd naar de behoeften van m’n dochter gekeken en ze is altijd super happy dus ik denk dat die manier voor mij het beste werkt! Deze fase gaat vast vanzelf weer over.

3 jaar geleden

Reactie op Iris9094

Jaa echt he!! Ik merk ook dat onze kleine man dingen veel bewuster doet! Ma ...
Kreeg vandaag ook te horen dat mijn zoontje een beginnende oorontsteking heeft. Door het huilen krijgen ze dan weer druk, waardoor ze daar weer van gaan huilen. Ik merkte al de volgende dag dat het soepeler ging. Hij gaat nog steeds niet zo soepel naar bed als overdag of een paar weken terug, maar dit is een stuk acceptabeler qua tijd. Normaal bleef ik nooit in de kamer vanwege de prikkels, maar nu ga ik de kamer in, leg mijn hand op zijn buik en sus. Zodra hij rustiger is ga ik naast hem zitten en blijf sussen, maar negeer hem verder (anders wordt het wel heel gezellig voor hem haha). Vervolgens als hij helemaal rustig is zeg ik na een tijdje welterusten en dat ik er wel ben en loop weg tot de deur…dat is gelijk huilen…en sus van een afstand en daarna kan ik meestal de deur uitlopen.

3 jaar geleden

Hier weer een vraagje 🙋🏻‍♀️ Ik voedde m’n zoontje om het 3/4 uur en op vakantie begon ik hem op verzoek te voeden. Hierdoor is m’n productie achteruit gegaan. Nu we terug zijn van vakantie, wil ik weer onze ritme terug, maar ook meer borstvoedingen vervangen door hapjes. Hoe vaak krijgen jullie kindjes nog de borst of afgekolfd melk op een dag? Ik zat er naar te neigen hem 3 of 4 keer op een dag nog moedermelk te geven. Ik wil hem graag tot z’n 2e nog moedermelk kunnen geven en ben zo bang dat 3 of 4 keer te weinig is. Wat denken jullie?

3 jaar geleden

Reactie op BabyRH

Hier weer een vraagje 🙋🏻‍♀️ Ik voedde m’n zoontje om het 3/4 uur en op va ...
Ik geef nu bv als ze wakker wordt, rond 12 voor dr middag dut en voor dat ze naar bed gaat. Dus 3x. (Niet te spreken over de avond en nacht voedingen die ze nog nuttigt. Totaal 6x)

3 jaar geleden

Reactie op BabyRH

Die van mij krijgt nog 4x bv. Daarnaast 100 gram fruit, 1 boterham en 150 gram groente.

3 jaar geleden

Reactie op BabyRH

Hier nog 7x per etmaal (5 keer overdag, 1 avondvoeding en 1 nachtvoeding). Ik wil ook lang borstvoeding blijven geven en vervang geen voedingen met vast voedsel om te garanderen dat mijn productie voldoende blijft. Tot 1 jaar is melk hier de hoofdvoeding.