17 Reacties

5 jaar geleden

Van mijn kraamhulp heb ik geleerd om bijv vanaf haar neus met een vinger naar haar kin te strijken. Dat reflex voor met aanhappen steeds te stimuleren. Heb je straks nog hulp? Anders hen even mee laten kijken? 😘

5 jaar geleden

Wij hadden hier precies hetzelfde! Ook bijgevoed met een flesje. 1 hele dag had onze kleine meid geen zin om aan mijn borst te drinken. Ze werd er zelfs een beetje nijdig van.. De kraamzorg gaf aan dat ik haar wel steeds even moest proberen aan te leggen, totaal 5 a 10 minuten in totaal, ik heb dat zelf iets korter gehouden.. dat huilen..🙈 En daarna gewoon borstvoeding uit de fles, want ze moet toch wel echt haar voeding binnen krijgen. De volgende dag pikte ze het af en toe weer om te drinken uit de borst en de dag erna was het weer zoals het hoort! De kraamhulp zei ook dat het vaak is dat als ze eerst goed aan de borst hebben gedronken, dit ook wel weer terug komt en dat de baby dan mogelijk even wat energie moet besparen. Eventjes volhouden dus☺️

5 jaar geleden

Reactie op annaniempje

Wij hadden hier precies hetzelfde! Ook bijgevoed met een flesje. 1 hele d ...
Dankjewel!! Het maakt me zeker nu nog zo onzeker... (hormoontjes..) thnx voor je bemoedigende woorden! Ik zal blijven proberen!

5 jaar geleden

Reactie op Mommjo

Van mijn kraamhulp heb ik geleerd om bijv vanaf haar neus met een vinger na ...
Dankjewel! Ik ga het straks meteen bespreken met haar. Gelukkig is zij hier ook nog 3 dagen

5 jaar geleden

Reactie op mir76

Dankjewel!! Het maakt me zeker nu nog zo onzeker... (hormoontjes..) thnx vo ...
Ik herken het hoor! Ik had precies hetzelfde. Werd er zo onzeker van! Maar ze drinkt nu echt weer netjes uit de borst, dus er is zeker hoop! 😘

5 jaar geleden

Ons meisje is ook afgelopen maandag geboren. Ze hapte wel goed aan en deed ook echt haar best met drinken, maar het koste haar teveel energie. Dus vaak al binnen de 5 minuten viel ze weer in slaap. Ze is ook veel afgevallen hierdoor en zat richting de 10%. Daarom besloten om ook te gaan kolven nadat ze zelf bij mij gedronken had en dit via een cupje bij te voeden. Nu kolf ik om de voeding om de voeding op gang te helpen en houden, waardoor het voor haar makkelijker is om te drinken. We zien nu dat ze meer energie heeft en steeds beter gaat drinken. Heel veel succes en hou vol!

5 jaar geleden

Hier geeft de kraamhulp aan dat kunstvoeding veel zwaarder op de maag ligt van een kindje en dat daardoor borstvoeding steeds lastiger wordt. Dus je borstvoeding aanbieden via een flesje zodat ze zelf weer het signaal moet gaan geven dat ze wil eten...

5 jaar geleden

Dat heb ik ook gehad ik voed nu met een tepelhoedje op advies en dat gaat gelukkig goed

5 jaar geleden

Omdat je wel stuwing hebt, heb je ook harde plekken in je borst? Misschien helpt het om die harde plekken eruit te wrijven, vanuit je oksel zeg maar richting je tepel. Dit mag je best hard doen, het mag zelfs een beetje pijnlijk zijn. Hiermee duw je de melk naar de tepel waardoor de kleine minder hard hoeft te werken.

5 jaar geleden

Hey ik ben ook maandag bevallen, door keizersnede kwam alles langzaam op gang en kreeg mijn meisje ook via spuitjes en slangetjes voeding, hier is ze nu zo aan gewend geraakt dat ze gelijk gefrustreerd word als er uit de borst niet gelijk iets komt. Terwijl ik soms wel meer produceer en ook kolf. Gisteren een lactatie kundige op bezoek gehad en tips gekregen over andere houdingen enz , met je palm op der rugje duwen stimuleert blijkbaar het zuigreflex, ik gebruik nu ook tepelhoedjes en we hebben geprobeerd haar 'voor de gek te houden ' door slangetjes naast het tepelhoedje te leggen zodat ze denkt dat de melk van de borst komt. Vandaag lukte het enigszins zonder slangetjes maar nu produceer ik ineens heel weinig.. zo frustrerend om alles zo goed te willen doen voor onze kleintjes. maar houd vol ! Of vraag een lactatie kundige langs te komen ik vond het geruststellend

5 jaar geleden

Wat vanmorgen nog mijn angst werd, veranderde vandaag compleet!!! Gepraat met de kraamhulp, toen even gebeld met een Lactatiekundige... uitgelegd waar ik tegenaan liep. Consequent kolven de komende dagen en weer aanleggen... plus nog een paar andere tips. Toch (eigenwijs) nog een keer geprobeerd haar aan te leggen en te laten drinken en wat denk je... meteen goed. Ongelooflijk. Alsof het nooit anders was... misschien heeft het me rust gegeven. Wel fijn om te lezen dat we hier “allemaal” tegenaan lopen. Succes lieve meiden. By the way ook erg leuk om te lezen dat er meer kindjes geboren zijn afgelopen maandag ☺️.

5 jaar geleden

Och man. Heel herkenbaar allemaal. We hebben hier inmiddels al een hele trukendoos aangelegd. Wat bij ons meisje soms goed helpt is haar even op weg helpen door de ergste honger/dorst weg te nemen door gekolfde melk in een flesje te geven. Heel weinig maar, maar dit neemt dan net haar frustratie weg waardoor ze daarna de rust weer heeft om zelf aan de borst te drinken. Wat bij jou heel goed kan meespelen is dat ze moet wennen aan jouw borsten die veranderen door de stuwing. Er staat dan meer spanning op te tepels waardoor het aanhappen net even wat lastiger is. Ze moet dan dus even doorkrijgen hoe ze hier mee om gaat. Misschien kan je haar helpen door je tepel 'aan te bieden' (met je handen je tripel wat knijpen/vormen een naar haar mond brengen). Als de stuwing zo erg is dat je borsten echt op spanning staan kan je ook even kort de ergste spanning eraf kolven en daarna haar aanleggen. Ze kan dan makkelijker happen. Maar vooral, wat ook al meer gezegd is hier, hou vol! Heb geduld. Laat je niet gek maken, alles gaat in fases. Zoveel makkelijker gezegd dan gedaan, (ik heb zelf ook echt nachten jankend zitten klungelen) maar het is echt belangrijk om vertrouwen te houden. Als het niet lukt, is dat ook niet erg!! Succes, en bedenk dat het voor ons allemaal een leerproces is (zowel voor ons mama's als voor onze babies).

5 jaar geleden

Reactie op Bijtje18-12

Och man. Heel herkenbaar allemaal. We hebben hier inmiddels al een hele tru ...
😘

5 jaar geleden

Mijn princess is vandaag preciess 10 dagen oud Bij de geboorte had ze een slechte start dus moest ze naar de couveuse. De eerste zuigreflex bij mij heeft ze gemist.. Toen ze eindelijk bij me kwam in het ziekenhuis mochten we naar huis dus aan me borst heeft ze niet getrokken.. Thuis heb ik zitten vechten met haar om t trekken aan de borst. Toen ze 7dagen oud was begon ze flink te trekkn Nu heb ik geen rust haha.. Dus geef niet op mama het komt goed, gewoon eerst blijven proberen aan de borst voor mischn 10min en als het dan niet lukt gaan naar de afgekolfde flesvoeding of bijvoeding..

5 jaar geleden

Probeer een tepel hoedje. Als je borst te vol/hard is krijgen ze moeite met aanhappen. Kan ook zijn dat de melk eruit ‘spuit’ omdat er druk op staat. Met een tepelhoedje gaat dat geleidelijker.

5 jaar geleden

Ik kolf. Dat geef ik haar vervolgens met de fles.

5 jaar geleden

Mijn kereltje wil graag zelf de tepel pakken ipv dat ik hem er naartoe beweeg. Dus ik lig plat op mijn rug, hij plat op zijn buik op mijn buik (overdwars, dus van links naar rechts), met zijn mond in de buurt van mijn tepel, en dan tilt ie zelf zn hoofd op op zoek naar mijn tepel. Soms is het even zoeken voor hem (5~10 minuutjes), maar dit is de enige manier waarop hij wil aanhappen. 😅