788 Reacties
3 jaar geleden
Ja het brood zonder korstjes nat maken of in de melk dopen. Dat kreeg ik te horen :) Ja hoor, ze heeft nu al regelmatig banaan, wortels en peer gehad en dat ging heel goed. Ze is volgende week 5 maanden.
3 jaar geleden
Je kunt kleine stukjes brood in de moedermelk/flesvoeding dopen zodat het lekker smeuïg is. Ik zou het persoonlijk zelf niet gewoon droog geven.
Ik ben overigens gewoon gestart met pure groentenhapjes, maar sluit niet uit dat ik binnenkort eens brood probeer. :)
3 jaar geleden
Ik begin eerst met groente en fruit gaat dat goed breid ik het uit met brood bij de 1sre ook zo gedaan denk dat ze tussen 6 en 7 maanden toen begon met brood.
3 jaar geleden
Reactie op Iloon_88
Ik zou zelf eerst de groente en fruithapjes oefenen zodat ie weet wat hij e ...
Of ergens tussen de kleren of andere vreemde plekken🤣
3 jaar geleden
Ik heb haar pas een mini stukje van me brood gegeven met pindakaas erop. T ging goed. Ze kauwt of iets met haar mond er ook op al heeft ze nog geen tanden haha. Maar ze kauwt al dagen wanneer ze mij ziet eten. T vloog wel uit haar mond omdat ze moest niezen 🤣
3 jaar geleden
Over een maandje wanneer hij 6 maandjes is gaan we hem brood geven. Nu durf ik dat nog niet.
3 jaar geleden
Het advies was voorheen altijd bij 4 maanden groentenhapjes, als dat goed gaat dan fruithapjes toevoegen, bij 6 maanden brood toevoegen, bij 8 maanden tussendoortje toevoegen.
3 jaar geleden
Wij hebben wel al kleine stukjes brood geprobeerd met 4 maanden. Ze at al 2 weken eerder groenten en dit ging goed. Wel goed nat gemaakt met melk. En beetie pindakaas
3 jaar geleden
Het advies was voorheen altijd bij 4 maanden groentenhapjes, als dat goed g ...
Fruit en groente doe ik met 4 maanden, maar brood doe ik idd wat jij zegt pas met 6 mnd
3 jaar geleden
Volgens mij moet je gewoon je gevoel volgen hoor en goed kijken waar je kindje behoefte aan heeft. Al die adviezen ik word er soms moe van wat wel en niet zou mogen.
Mijn baby is nu 4.5maand, weegt 8kg en is 65cm lang. Kreeg altijd 5 flessen van 180cc, maar sinds 2 weken zijn wij nu aan de rijstebloem en skipt ze 1 fles. 19u de laatste en dan de volgende morgen om 7u weer.
Week geleden zijn we begonnen met oefenhapjes maar ze kreeg veel meer binnen dan de 3/4 theelepels als men zegt dat zou moeten.
Ik dacht ga rustig opbouwen met groentehapjes maar merk aan haar dat ze klaar is voor meer, dus afgelopen donderdag ook gestart met een fruithapje.
Ze krijgt nu:
07.00 fles 180cc
10.30 fles 180cc
12.00 fruithap
15.00 fles 180cc
17.00 groentehap
19.00 fles 180cc met rijstebloem.
Haar darmen reageren hier goed op en poept 2x per dag! Drollen wil ik het niet noemen maar zacht genoeg. Heeft geen krampjes en wordt nu al helemaal blij zodra ik het slabbetje om doe.
Ze vind tot nu toe alles lekker (banaan, peer, perzik, appel, erwtjes, pompoen, bloemkool, snijbonen, wortel) en hapt super goed.
Dus ja, als dit goed blijft gaan dan zal ik zeker niet te lang wachten met een broodje proberen!