17 Reacties

5 jaar geleden
Kan wel planenta ligt bij mij ook achter dus dan voel je hij/zij eerder ik voel ook van die plopjes 🤣 me 2e zwangerschap

5 jaar geleden
Reactie op lieverdje2020
Kan wel planenta ligt bij mij ook achter dus dan voel je hij/zij eerder ik ...
Hoe weet je waar de placenta ligt? Ik heb met 8 weken eerste echo gehad maar toen was de placenta nog niet gemaakt dat gebeurt later pas

5 jaar geleden
Dat kan u darmen zijn
Maar mijn dokter heeft gezegd tweede zwangerschap voel je bewegingen sneller maar 9 weken is nog te vroeg idd 😊

5 jaar geleden
9 weken is inderdaad nog heel vroeg baby is dan nog zo klein. Maar geloof wel dat je bij een tweede zwangerschap het eerder voelt. Ik voelde het bij de eerste met 17 weken en dat was al redelijk vroeg.
Hier overigens ook al een “bewegende” buik gehad maar waren mijn heel erg geïrriteerde darmen 🙈

5 jaar geleden
Reactie op lambi
Ik ben ook 12+5 en heb ook het idee dat ik het voel
Ik ben ook 12+5 en voel nu ook al een aantal dagen “luchtbelletjes”. We hebben een super beweeglijk kindje (gynaecoloog heeft tot 2x toe niet kunnen opmeten) en de gyn gaf aan dat -ook gezien de beweeglijkheid- het best wel zou kunnen dat ik al iets kon voelen. Is mijn tweede zwangerschap. Ik heb nog gevraagd of het niet mijn darmen waren...

5 jaar geleden
Ik heb mijn buik ook zien bewegen, maar dat zijn denk ik echt de darmen die borrelen.. De baby zit nog heel laag achter het schaambot inderdaad, dus lijkt me sterk dat hij je hele buik al kan laten bewegen..

5 jaar geleden
Reactie op Daf3105
Misschien ben je veel verder dan je denkt.
Nee ik had bij 8 weken een echo en toen zei ze dat ik 8 weken was, precies wat ik dacht

5 jaar geleden
Reactie op VGeelen
Ik ben ook 12+5 en voel nu ook al een aantal dagen “luchtbelletjes”. We heb ...
Ja dat was bij mij ook de ene moment met hoofdje naar links dan weer met hoofdje naar rechts dan draaide het zijn rugje naar ons toe ze heeft zelfs een paar x gezucht dat het extreem beweeglijk was maar dit zei ze niet.

5 jaar geleden
Reactie op lambi
Ja dat was bij mij ook de ene moment met hoofdje naar links dan weer met ho ...
Die van ons maakte live een koprol en schoot vervolgens van links naar rechts dat de gyn eerst zei: “hoofdje” “oh nee, kontje” “huh, weer weg” 😂. Dat belooft nog wat. Onze eerste was ook beweeglijk maar dan “normaal”

5 jaar geleden
Hoe weet je waar de placenta ligt? Ik heb met 8 weken eerste echo gehad maa ...
Ik heb t bij de termijn echo gevraag🤣

5 jaar geleden
Ik denk hem ook af en toe te voelen de afgelopen dagen en ben nu 13+3 weken. Ik dacht eerst dat het mijn darmen waren, maar het zit echt lager vlak naast mijn lies. Toen dacht ik het is bandenpijn misschien, maar het is ook niet echt pijn meer een kietelend/duwend gevoel. Op mijn termijnecho was wel heel duidelijk dat mijn placenta aan de achterkant ligt en werd direct gezegd dat de kans om het kindje goed te voelen daardoor een stuk groter is

5 jaar geleden
Ik leg 's avonds in bed 1 hand op mijn buik en 1 hand op de buik van mijn vriend om te kijken of het nou darmen zijn of niet. 😂 Ben 10+3 dus wat ik voel zullen de darmen wel zijn want frummeltje zit nog verstopt achter het schaambot.