9 Reacties
2 jaar geleden
Hier ook gehad. Hebben haar uiteindelijk elk uur 30cc drinken gegeven en Potjes fruit gegeven. Liga met water, en een beetje Chips ivm zout. Veel knuffelen.
2 jaar geleden
Toevallig een aantal dagen na de 14 maanden prik gehad bij m’n jongste. 2x bed/slaapzak kunnen verschonen. 4x erna met tussen pozen kokhalzen en 3x boven de wasbak wat slijm gespuugd. Bij het ontbijt ORS gegeven, heel de dag eigenlijk want echt eten wilde hij niet. Had toen hij klein was last van Reflux dus denk dat het daar ook een beetje mee te maken had.
De ORS hebben we geleerd bij m’n oudste. Die is toen een keer zo ziek geweest dat we naar de huisartsenpost moesten en advies was toen geef maar 24 uur alleen maar ORS.
ORS kan je gewoon bij de drogist halen en kan jij als volwassen ook drinken als je niet fit bent. Drink het zelf ook wel eens als ik wat last van m’n buik of darmen heb en de kinderen zijn thuis. Je kan dan net weer wat meer.
2 jaar geleden
Ahh ja sneu he!!
Mijn dochter van 15 maanden had het een paar weken terug… duurde zo lang, ze werd mega zwak, dus na een week zaten we met een uitgedroogd kind in het ziekenhuis.
Zei hebben ORS gegeven, wondermiddel! De 24 uur erna thuis, alleen ORS water gegeven. Niks aan eten, misschien hooguit droog soepstengeltje, maar ze ging gewoon met het uur vooruit!
Je hebt verschillende merken en smaken ORS. Wij hadden er 1 thuis van het kruitvat en die weigerde ze te drinken, maar die uit het ziekenhuis dronk ze dus wel. Ik zou dus verschillende merken uitproberen als hij weigert!
Verder vooral laten drinken, qua eten hebben ze echt wel reserve!
Ik had extra fruitpotjes, 4 maanden groente potjes (licht, en zit veel vocht in), droge kaakjes/soepstengels/crackertjes, waterijsjes… melk mengen met thee (scheelt voor slijm hoesten en minder zwaar op de maag)…
Voor de nacht een beker water klaar hebben staan, mijn dochter had ook koorts en ook dus dorst! Had een anti lek beker in de hoek van haar ledikant gezet. Dan kon ze zelf ook drinken.
Toen ze zo uitgedroogd bleek, heb ik wekkers gezet om haar s nachts ook te laten drinken. Maar misschien valt het bij jou mee!
En verder… veel slaapzakken en beddengoed wassen, paracetamol blijven geven, en veel knuffelen!
Beterschap!!
2 jaar geleden
Veel laten drinken. Mijn zoontje heeft ook een zware buikgriep gehad en hield toen ook bijna tot niets binnen. De dokter adviseerde mij om water te geven met ORS (verkrijgbaar bij elke drogist). Elke 5 minuten moest ik hem een slokje geven. Dit hielp tegen het uitdrogen en ging hierdoor ook vocht vast houden. Banen gaf ik ook af en toe toen het weer langzaam iets beter ging.
Dit heeft bij ons erg geholpen. Knuffelen is ook een fijn medicijn😉 maar dat wist je denk ik al.
Ik hoop dat je kleine mannetje zich snel weet beter gaat voelen.
Succes en sterkte.
2 jaar geleden
Reactie op mmo
Hoe is het nu met hem?:)
Uiteindelijk goed meegevallen! Het is gebleven bij die 3x overgeven. ‘s Avonds en ‘s nachts nog wat melk teruggegeven maar daags nadien was hij gewoon terug beter, gelukkig.
Mama en papa daarentegen zijn de dag nadien allebei een 24 uur flink ziek geweest 🙈 Maar liever wij zo ziek dan onze kleine man!
Dankje voor je berichtje in ieder geval!
2 jaar geleden
Hier ook drama! Ik haalde haar in de ochtend uit bed om naar de oppas te gaan. Ik trok haar jasje aan en ze begon spontaan over te geven op een lege maag. Dit voelde niet goed dus ik ben thuis gebleven van werk. Dit was op een donderdag. Ze had door dat als ze iets dronk/at het er weer uit kwam dus wilde vanaf vrijdag amper drinken laat staan eten. Zaterdag ochtend was het mijn kind niet meer. Ze reageerde amper en wilde niks. We zijn naar de HAP gegaan en ja hoor, uitgedroogd. 4 uurtjes aan het infuus gelegen en die zondag erop wilde ze weer eten en drinken. Het is super naar op te zien maar zo fijn dat ze er zo bovenop is gekomen! ❤️❤️