26 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Littl-one
Heb je hem al eens voorgedaan wat hij kan doen met het speelgoed??
En alles ...
Nah is zonde van al dat dure speelgoed en hij weet wat hij kan doen buiten ik zoek gwn geschikt speelgoed om buiten tespelen en als stuk gaat dat het niks uit maakt, miss ook cultuur verschil wij hebben binnen en buiten kleding en ook speelgoed ect 😅
2 jaar geleden
Nah is zonde van al dat dure speelgoed en hij weet wat hij kan doen buiten ...
Oké, wat voor cultuur is dat dan?
Ik koop geen duur speelgoed want 't gaat hoe dan ook toch kapot.. Lekker tweede hands als 't nog goed is. En de duplo enzo kan prima buiten op een kleedje. Dat ja juist leuk.
Lekker ontdekken en ervaren.
Bij de kdv waar ik werk is 't principe echt "wat binnen kan, kan met aanpassingen ook buiten."
Maar goed mij dochter wil ook niet op een loopfiets.. Ze word liever rond gereden.. Ze wil wel niet spelen met de watertafel, maar wel met 't water dat uit de regenton komt...
Ik laat haar vooral lekker rondlopen en en ontdekken. Plantjes, dieren, stenen, soms eet ze zelfs zand.. Zo be it..
2 jaar geleden
Reactie op Littl-one
Ik koop geen duur speelgoed want 't gaat ...
Precies dat, rond laten lopen en ontdekken. Alle grassprieten, insecten en noem maar op benoemen, wordt hier met grote interesse aangehoord. Hij kent al bij, (vl)ieg, (v)linder zeggen en ik heb niet eens een tuin. We zijn gewoon elke dag buiten. 🙂
2 jaar geleden
Nah is zonde van al dat dure speelgoed en hij weet wat hij kan doen buiten ...
Wat doet hij als hij naar buiten gaat en wat doe jij? Staat die stil loopt die rond is die ergens in geïnteresseerd en hoe reageer jij erop? Ze kunnen met het meeste simpele al tevree zijn stoepkrijt is hier ook leuk.. en wat je binnen hebt is wss ook in een goedkopere variant te vinden voor buiten? Even langs de action gaan😊
En wat little-one zegt samen doen en voor doen je kan niet verwachten tot een kindje het wel weet misschien heb je het al gedaan anders zou ik eens lekker samen op ontdekking gaan met de kleine:)
Binnen en buitenkleding? Kleed je hem dan telkens om met naar buiten gaan bij mij is buitenkleding schoenen en een jas...zelf kleed je je ook niet om als je naar buiten gaat toch?🙈
2 jaar geleden
Reactie op Littl-one
Ik koop geen duur speelgoed want 't gaat ...
Ben streng surinaans opgevoed, ja ik heb tot nu toe nog geen kapot speelgoed gehad eigenlijk, en hij gaat niet naar een opvang hij is 3 dagen bij oma en 2 dagen bij zn vader en zelf ook nooit op een opvang gezeteb dus drm kijk ik nog niet zo breed maar kan er indd naar kijken welk speelgoed binnen en buiten kan
2 jaar geleden
Precies dat, rond laten lopen en ontdekken. Alle grassprieten, insecten en ...
Oh zo leuk mijne zecht bij
2 jaar geleden
Reactie op Mommyofboth
Wat doet hij als hij naar buiten gaat en wat doe jij? Staat die stil loopt ...
Ja ik ben niet veel thuis zn oma en papa doen zeker veel met hem buiten, en over de kleding hihi ja buiten spelen doet hij is oude kleding en goedkopere schoenen en binnen loopt hij is traingsbroek met truitjes ect en op sokjes en als we weg gaan bvb heeft hij nikes aan en nette spijkerbroek en bovenkleding, en zelf heb ik binnen ook makkelijke kleding aan en als we in de tuin zitten niet de mooiste of als we gaan rafotten mochten we weg gaan dan doe ik nette kleding ect aan eigs heb ik alles dubbel voor hem en mij soms frustrerend maar zo blijft dure kleding ect wel langer mooi en dat goedkopere boeit me eigs niet of het stuk gaat of vies word
2 jaar geleden
Ja ik ben niet veel thuis zn oma en papa doen zeker veel met hem buiten, en ...
Dat je dit voor oudere kinderen hanteerde oké.. Maar voor deze leeftijd? Je hebt een dagtaak aan verkleden.. En mogen ze dan met de nieuwe kleding niet buiten spelen als je op visite gaat???
Nou J iedreen zij eigen opvoeding.
Maar ik zou mijn kind lekker kind laten zijn en lekker ontdekken buiten. Niet te veel speelgoed hebben en gewoon de natuur zijn gang laten gaan
2 jaar geleden
Reactie op Littl-one
Dat je dit voor oudere kinderen hanteerde oké.. Maar voor deze leeftijd? Je ...
Nou ik ben 20 jaar dus visite en buiten spelen is dan met zichzelf we hebben nog geen jongekinderen in de familie en me vriendinnen wat 2 zijn hebben nog lang geen zinin kinderen.. En ik heb er echt geen dag taak aan ben hooguit 5 minuten bezig met hem omkleden omdat hij helpt ermee en is maar 2 of 3 keer meer ook niet
2 jaar geleden
Reactie op Littl-one
Prima toch, iedreen op zijn eigen manier.
Hier loopt ze in en uit naar de t ...
Oh ja nee dan is dat niet handig mijne weet dat buiten buiten is en binnen binnen
2 jaar geleden
Op deze leeftijd denk ik niet dat je al kunt verwachten dat de kleine zichzelf voor lange tijd weet te vermaken als je niet samen dingen onderneemt. Ze moeten nog leren spelen en ontdekken wat ze allemaal kunnen met het speelgoed wat ze hebben. Ontdekken dat het leuk is om met water te spetteren en in zand te ravotten. Je zult dus zelf met hem aan de slag moeten hiermee om te laten zien hoe het allemaal werkt.
Ik lees dat je weinig mensen kent met kleine kinderen. Is er niet een kleine speeltuin in de buurt waar je regelmatig met hem heen kunt? Daar kan hij ook met andere kindjes spelen en leren hoe het is om samen te spelen. In de speeltuin ontmoet je dan ook weer andere ouders met kleine kinderen waar je evt wat vaker iets mee af zou kunnen spreken voor de kleintjes.
Hier zijn de volgende dingen voor buiten iig een hit: ballen, loopauto's/fietsjes, glijbaan, schommel, speelhuisje, watertafel, zandbak, autootjes, wipwap, gieter, eetbare plantjes, poppenwagen en verder vooral dingen zien, voelen, proeven.
2 jaar geleden
Op deze leeftijd denk ik niet dat je al kunt verwachten dat de kleine zichz ...
Nee helaas is er niks echt in de buurt en zijn ook kinderen boven de 7 en vorige x gingen ze mn zoontje pestem ondat hij niet zelf de glijbaan op kon klimmen, als we naar monkey town gaan kan hij wel leuk met de kinderen spelen, als ik zelf met hem ben zijn we altijd oppad op leuke dingen tedoen hij loopt ook voor in zn ontwikkelingen volgends het cb maar zo in de tuin vermaakt hij zich slecht ik zal opzoek naar wat speelgoed en of er wat in de buurt is wat denk ik moeilijk word we wonen niet echt op een mooie locatie 🙈
2 jaar geleden
Ja ik ben niet veel thuis zn oma en papa doen zeker veel met hem buiten, en ...
Wat doen oma en pappa dan? Hebben hun niet al ontdekt wat hij leuk vind om te doen?
Hier spelen ze ook buiten met oudere kleding en goedkopere schoenen en ligt eraan waarheen doen we ze ook wat nets aan maar veel dingen waar ze in buiten mogen spelen kan hier ook prima buiten de deur aan. Je hebt hele leuke goedkope kleding waar ze zich prima in kunnen vertonen😊 ten zij we echt naar een feestje gaan oid maar ook dan verwacht ik niet van een klein kind dat die zijn kleding schoon en netjes houdt.
Als ik thuis ben loopt die binnen en buiten gewoon in dezelfde kleding schoenen mogen niet naar binnen en even afkloppen voor ze naar binnen lopen gaat Prima:)
2 jaar geleden
Oh ja nee dan is dat niet handig mijne weet dat buiten buiten is en binnen ...
Beetje loslaten en relaxter kleden geeft je denk ik wat meer rust. Mooie kleding heeft op deze leeftijd alleen zin op een feestje of tijdens een fotomoment. In huis slijt sommige kleding bij mij al. Ik heb dan ook nog een echte kruiper. Vind het soms ook maar lastig want dan zit ie (als ik even niet oplet) weer met zijn gore sokken op mijn bank. 🙈 😁
Qua buitenspeelgoed zit je wel goed. Hij moet alles nog leren ontdekken. Wat kan je allemaal met een emmer en een schep of een bal? Dat gedeelte moet je samen doen en en dan pikken ze het op. Succes!
2 jaar geleden
Reactie op Mommyofboth
Wat doen oma en pappa dan? Hebben hun niet al ontdekt wat hij leuk vind om ...
Nee zn vader heb ik geen normale band mee dus die spreek ik niet zo zeer over zn ontwikkeling mn moeder vibd het ook lastig omdat hij zich niet vermaakt buiten, ik heb ook eigs 3 soorten catogorie kleding indd naar een feestje zou ik niet de duurste spul aan doen maar zolang het er netjes uitziet is dat prima ik heb bvb een stapel met merk kleding zoals tommy hilfiger daar zou ik hem niet in laten buiten spelen hij speelt buiten in zeeman of wibra kleding en op feestjes heb ik een tussen catogorie het is geen bekend merk maar dat haal ik bij jensen hier is niet goedkoopste maar zeker niet duur ik heb dat gwn heel erg omdat ik jong ben en zelf dat ook kreeg van mij ouders en wil hem daar niet aan onderdoen het is meer een gevoel kwestie dan dan het voor de buiten wereld uit maakt en vooral op zijn leeftijd niemand let er op dat hij iets duurs aan heeft die verklaren me eerder voor gek maar ik moet ook zeggen hij heeft nog geen kleding kapot gehad of schoenen kapot gemaakt het word sneller teklein dan kapot
2 jaar geleden
Nee zn vader heb ik geen normale band mee dus die spreek ik niet zo zeer ov ...
Hier ook hoor precies hetzelfde maar vind niet dat ik me kind er onderdoe als die keertje zeeman op straat draagt en soms heeft die merk aan maar niet met buitenspelen ik denk ook dat het goed is ok meer los te lateb straks gaan ze naar school moet die dan ook dure kleren? Want dat gaat geheid stuk of vies worden!, maar ook als ik op pad ben speelt me kind overal schuifelt lekker net z'n knietjes over de tegels etc dus ja dan gaat het wel stuk het is niet dat me kind het "kapot maakt" kleding is gewoon niet gemaakt om er lekker wild mee te ravotten en een kind is niet gemaakt om de hele dag stil te zitten daarom draagt die maar zelden merk hier alleen speciale gelegenheden😊
Als die niet weet wat die buiten moet doen gaat er ook niet zo gauw wat stuk🙈 wat hier eerder is gezegd lekker samen spelen en speelgoed halen waar die zich binnen mee vermaakt maar dan goedkopere variant je zegt hij heeft een emmer en een schepje ik zou mijn god ook niet weten wat ik ermee moet zonder water of zand ja als tr9mmel miss samen met hem op de grond zitten kleedjes eronder en trommelen of gietertje kinder bezem als jij bezig bent met de tu8n kan die lekker meedoen en leert die ook gelijk schoon te maken win-win😁🤭