Buitenadem

Madolyn
9 dagen geleden
Volgen
Zijn jullie ook zo snel buitenadem? Ik heb een conditie van niks maar ben nu al buitenadem als ik me douche heb schoongemaakt of 5 min op de fiets zit
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
20 reacties
YvonneS
9 dagen geleden
Dat is heel herkenbaar. Ik heb het ook tijdens het traplopen.
  • Rapporteren
Kimm91
9 dagen geleden
heel herkenbaar ik begin het ook steeds meer te merken. nu 2e zwangerschap en kan me van de eerste niet herinneren dat ik het met 9 weken al last van had.
  • Rapporteren
PRSSJE
9 dagen geleden
Hoi Madolyn, Herkenbaar, tussen week 6-10 had ik enorm last van buitenadem zijn, alsof ik soms extra zuchten/moeite doen. Nu lijkt het met vlagen te zijn. Maar dit heeft een reden; Je maakt in het begin van de zwangerschap in rap tempo progesteron aan, uiteindelijk neemt de baarmoeder dit over. Je raakt door progesteron sneller buiten adem omdat dit je ademhalingscentrum gevoeliger maakt voor CO2 (koolstofdioxide). Dit geeft een verhoogde ademprikkel en daardoor een toenemend gevoel van kortademigheid. Dus niks om je zorgen over te maken, tenzij je dusdanig klachten hebt tot flauwte aan toe. Dan even contact met de verloskundige. Gefeliciteerd en fijne zwangerschap gewenst!🧑
  • Rapporteren
Rian Moderator
9 dagen geleden
Plus 1! Even naar boven... hijgen als een oud paard πŸ™‹β€β™€οΈ
  • Rapporteren
Esli2019
9 dagen geleden
Ja ik heb er ook last van. Ik ben werkzaam bij fbto klantenservice aan de tel. Ik ben helemal kapot aan het einde vd dag☹️
  • Rapporteren
Sanneko
9 dagen geleden
Ja, zeker weten last van. Mijn conditie is eigenlijk altijd best wel heel goed, lage hartslag in rust 58 gemiddeld. Maar nu ben ik snel buiten adem en mijn hartslag is duidelijk verhoogd. Maar verloskundige gaf aan dat dit erbij hoort. Aangezien mijn beide ouders ook hoge bloeddruk hebben, is die van mij opgemeten en deze was erg goed.
  • Rapporteren
alysha de kruiff
9 dagen geleden
jaa hier het zelfde dus wordt wat 2 juni weer aan het werk in dr horeca
  • Rapporteren
Madolyn
9 dagen geleden
Hahaha ja had al gelezen dat je het cadeau kon krijgen maar ik dacht zo snel al😱 hello ik voel me nog niet eens zwanger, kan die kleine schildpad nieteens voelen hoe dan πŸ˜‚
  • Rapporteren
NikeofSamothrace
9 dagen geleden
Gister gevraagd aan de verlos omdat ik er heeeeel veel last van heb. Is normaal gaf ze aan, komt door aangepaste behoefte van je lichaam. Zolang je daarna maar weer wel gewoon op adem kan komen is er niets aan de hand. Maar irritant is het wel...
  • Rapporteren
lambi
9 dagen geleden
Ja ik slaap op het 2de verdiep ik ben gans uit mijne adem als ik boven kom. Mijne boven poets ik ook over 2 dagen. Avonds vraag ik aan mijne vriend of hij de stofzuiger mee naar boven pakt dan kan ik de dag erna stofzuigen. En die avond vraag ik of hij de emmer mee naar boven pakt om de dag erna te poetsen. Dan voel je u in een keer zo oud.
  • Rapporteren
Suus399
9 dagen geleden
Ja hier ook! Een van mn eerste symptomen πŸ˜†
  • Rapporteren
Mamaris
9 dagen geleden
Ik heb vandaag ons bed verschoond.. moest halverwege even zitten πŸ™ˆ niet normaal hoeveel energie het schudden van de dekbedden kost..
  • Rapporteren
gab87
8 dagen geleden
Reactie op Esli2019
Ja ik heb er ook last van. Ik ben werkzaam bij fbto klantenservice aan de tel. Ik ben helemal kapot aan het einde vd dag☹️
Gelukkig kan je dan wel zitten. Ikzelf werk op de spoedeisende hulp en moet er nu echt niet aandenken om een reanimatie te moeten doen 😱
  • Rapporteren
Justsuus
8 dagen geleden
Herkenbaar. Ik dacht eerst dat ik covid-19 had omdat ik steeds een extra diepe ademteug moest nemen, tot ik de zwangerschapstest deed, toch een betere verklaring πŸ™ˆ
  • Rapporteren
Ploepsieniesje
7 dagen geleden
Ja... pfff... ik ook. Laatst zelfs bijna flauw gevallen, omdat ik een houten tafel naar zolder wilde brengen. In de bocht kon ik de tafel ineens niet meer hoger optillen, ik begon te hyperventileren, werd helemaal zweterig en super duizelig. Die tafel staat nu nog steeds in de gang....
  • Rapporteren
Nazhira
7 dagen geleden
Zo dat is echt niet normaal bij mij! Ik kan niet eens normaal mijn kamer opruimen. Ik moet telkens korte pauzes nemen
  • Rapporteren
Bibi94
6 dagen geleden
Jaa herkenbaar! Ik poets mijn huis nu in 2 dagen ipv 1 .. ben anders helemaal kapot en moet vaak pauzes nemen πŸ˜‚
  • Rapporteren
Jo89
6 dagen geleden
Jaa, vanmiddag mijn HB maar even laten checken en inderdaad wat aan de lage kant.
  • Rapporteren
VERV
6 dagen geleden
Hier ook.. kan geen trap meer normaal op..
  • Rapporteren