78 Reacties

5 jaar geleden

Eerlijk gezegd valt dat bij mij allemaal wel mee. De uitspraak voor je het weet woont ze op kamers komt eerder van mijzelf 😁😁 mijn andere 2 kinderen zijn bijna 16 en 13. En vaak vraag ik mezelf af waar de tijd is gebleven. Ik ben me erg bewust van het feit dat ze maar kort klein zijn en lang groot.. Ik geniet extra van de babytijd nu 😁😁 Ook een cliché die van mezelf komt... Ze gaan doorslapen. Op een dag moet je ze het bed uit schoppen 🤣

5 jaar geleden

Reactie op Zanu

Eerlijk gezegd valt dat bij mij allemaal wel mee. De uitspraak voor je het ...
Hahaha geweldig! Ja de clichés zijn gewoon waar. De oudste hier zijn ook 11 en 13, dus weet precies wat je bedoeld. Het gaat gewoon hard. De clichés moet men echt ten harte nemen, het gaat gewoon snel! Geen idee waar die afgelopen 13 jaar gebleven zijn 🤷🏼‍♀️ Wat ze willen zeggen....GENIET! Deze tijd is zo ontzettend kostbaar!

5 jaar geleden

Hier vooral het cliché dat bij nummer twee blablabla. Bijzonder dat men er meteen vanuit gaat dat je daarna nog wel eentje wil. Nou ik wil er niks van weten, net na mn bevalling van nummer één vind ik het wel even goed. Mag het?

5 jaar geleden

“Geniet er nou maar van, het gaat zo snel!” Ja, ze is al een maand. Ik weet dat de tijd snel gaat. En dat hoef je niet in te wrijven.. ik vind het al erg genoeg😅 “Ooh wat is ze klein en bijna geen vetjes!!” Ja, we hebben een tijdje voedingsproblemen gehad (nu nog wel een beetje) en ik ben daar erg onzeker over, dus stop met zeggen dat ze klein en smal en dun is aub..

5 jaar geleden

Hahaha geweldig! Ja de clichés zijn gewoon waar. De oudste hier zijn ook 11 ...
Je meent het, ik dacht dat al die mensen bedoelden dat ik niet moest genieten🙃. Ik weet dat cliches waar zijn, maar het irritante is de herhaling en de triomfantelijkheid waarmee mensen het zeggen alsof de eerste en enige zijn die het hebben bedacht

5 jaar geleden

Reactie op Stephanie421

Hier vooral het cliché dat bij nummer twee blablabla. Bijzonder dat men er ...
Niet normaal hè! Ik was nog niet eens bevallen van de eerste en kreeg van meerdere al de vraag wanneer de tweede komt....

5 jaar geleden

De “oh wacht maar over een paar jaar spreek ik je wel weer” als ik aangeef dat wij het houden op één kind (het was al niet vanzelfsprekend dat ik zwanger werd, zwangerschap zelf was waardeloos en de bevalling ook (En vind het nu al zwaar zat)) gevolgd door de “het is zielig voor hem”.....niks zieligs aan en fijn om te weten dat mijn baby’s geluk afhangt van een broertje of zusje waarvan zelfs al zouden we het willen het waarschijnlijk niet eens mogelijk is.

5 jaar geleden

Wat ik irri vind is: slaapt ie al door? - eh hij is net geboren en moest snachts óók eten...... Dus nee. Of... Is het een 'goed' kindje? -Een wat? Heb je ook slechte dan? T zijn niet echt clichés, maar ik hoor ze wel vaak.... Of: ach alles van de bevalling ben je toch zo vergeten? -Ehm. Nou. Nee niet echt. Óf: huilen? Het wordt vanzelf beter hoor! -Ja leuk, maar daar heb ik vandaag niks aan. Heb een kruiwagen nodig om mn wallen mee te nemen. Dus.

5 jaar geleden

Reactie op newmommy😍

De “oh wacht maar over een paar jaar spreek ik je wel weer” als ik aangeef ...
Dit! *knuffel*

5 jaar geleden

Oh of als hij een hele dag alles bij elkaar heeft gekrijst zonder rust tussendoor en je zelf al tranen in de ogen hebt erdoor...” “tsja dat hoort erbij, baby’s huilen veel”....fijn dat wist ik nog niet, bedankt voor je steun en dat je aanbiedt om hem eventjes over te nemen.

5 jaar geleden

Je meent het, ik dacht dat al die mensen bedoelden dat ik niet moest geniet ...
Ja dat cliché is ook waar 🤣. Alle mensen doen er aan mee 🙈. Doordat iedereen het al 1000x gezegd heeft ben ik er juist alert op om dit niet te zeggen 😉

5 jaar geleden

Iedereen, maar dan ook iedereen (zelfs opa's en oma's) vraagt aan mijn zoon van 5 of hij zijn zusje wel lief vindt. 🤦‍♀️

5 jaar geleden

Reactie op Mamof2

Iedereen, maar dan ook iedereen (zelfs opa's en oma's) vraagt aan mijn zoon ...
Nu ben ik benieuwd of hij nog een gevatte reactie erop heeft gegeven. 5-jarigen kunnen zo leuk uit de hoek komen 😜

5 jaar geleden

Het valt misschien niet echt onder de noemer 'clichés', maar ik ben het inmiddels wel zat dat iedereen zegt dat hij sprekend zijn vader is haha. Begrijp me niet verkeerd, ik hou van mijn man en ik vind het een knappe vent, dus helemaal prima, maar hallo.. hij lijkt ook heus wel wat op mij! 😂 mijn man zelf zegt ook de hele dag: "hij lijkt echt op mij." Of tegen zijn dochter (uit vorige relatie): "hij lijkt echt precies op jou en mij.", waarop zij zegt "vooral op mij". Dan kan ik - moe van de enige zijn die opstaat snachts en de hele dag voeden en troosten - ze soms wel wat doen 🙈

5 jaar geleden

"het is maar een fase"

5 jaar geleden

De meest irritante vraag vind ik hoe je melkproductie is en of je genoeg melk hebt voor de baby 😑

5 jaar geleden

Dat als je kleine 3 uur aan een stuk huilt er dan gezegd word: zij bepaald. Zit je niet zo op te wachten na een nacht amper geslapen te hebben 😅

5 jaar geleden

"Oh slaapt die nog niet door? Die van ... sliep al gelijk door" ja dus? Die van ons niet😒

5 jaar geleden

Reactie op Catharina89

Het valt misschien niet echt onder de noemer 'clichés', maar ik ben het inm ...
Jaaaa dit. Die van mij leek juist in het begin sprekend op z’n vader, nu steeds meer ook op mij. Dan zeiden mensen: “maak je maar geen zorgen hoor, straks gaat hij ook steeds meer op jou lijken.” Euuuh ik maak me geen zorgen, als hij op mijn vriend blijft lijken vind ik het ook prima want dat is een mooie jongen 😏

5 jaar geleden

Wat ik ook veel hoor is: “gewoon een fles kunstvoeding erin daar doen ze het beter op met slapen en dan groeit hij beter” 🙄 ik geef borstvoeding en hij slaapt ‘s nachts 5,5 tot 8 uur en hij groeit perfect volgens zijn lijntje 🙈