8 Reacties

4 maanden geleden

Hier ook een dochter die de hele dag praat en zich ook niet kan vermaken.. geen tips helaas sorry

4 maanden geleden

Misschien; samen activiteiten doen aan tafel? Knutselen, knippen, plakken, kleien of spelen met zand. Of bij hem zitten terwijl hij speelt met de duplo. Een luisterboek opzetten?

4 maanden geleden

Mijn zoon wilde ook veel aandacht, praatte veel en was snel uitgekeken als hij met iets speelde. Wat ik toen deed, is dat we samen gingen spelen. Ik stelde veel vragen of deden een rollenspel waarbij hij veel praat. Als we even hadden gespeeld, zei ik dat hij nu even alleen gaat spelen en mama even iets anders gaat doen. Als hij dan alsnog ging zeuren, herinnerde ik hem eraan dat we samen hebben gespeeld en hij nu even alleen zou spelen. Mocht hij wéér doorzeuren, dan zei ik dat het een goed idee is om even te slapen aangezien hij zoveel zeurt. Werkt heel goed 😅

4 maanden geleden

Reactie op babyPutte1993

Misschien; samen activiteiten doen aan tafel? Knutselen, knippen, plakken, ...
Helaas is hij na 1 minuut al uitgekeken op dingen. Knutselen enzo vindt hij niets aan.

4 maanden geleden

Hier een temperamentvol kind. Praat veel en luid en is een grote bonk energie. Ik ga in de ochtend en aan het einde van de middag een uur met de loopfiets/fiets met zijwieltjes naar buiten. Dan kan hij zijn energie kwijt en mijn oren hebben even rust haha. Met de Lego bouwen is hier sinds kort echt een uitkomst. Dan zit hij even helemaal in zijn eigen wereld. Soms speelt hij ook wel zelfstandig maar dan gaat het zo wild en met zoveel kabaal. Dan laat ik hem op zijn kamer spelen. Dan zeg ik dat zijn zusje en ik niet zo van harde geluiden houden en hij wel en dat dat oké is. Dus dat hij niet voor straf op zijn kamer zit zeg maar. Maar het is en blijft heel intens vind ik.

4 maanden geleden

Reactie op Darkmatter88

Hier een temperamentvol kind. Praat veel en luid en is een grote bonk energ ...
Wat leuk!!! Helaas heeft mijn zoon overal mijn aandacht voor nodig, wil constant dat ik met hem meespeel. Fietsen is ook nog niet zo’n succes. Hij heeft een fiets met zijwieltjes maar vandaag halverwege de supermarkt wilde hij niet meer en dan kan ik dus de fiets en de boodschappen dragen en ligt hij huilend op de grond

4 maanden geleden

Reactie op Madamewijnen

Wat leuk!!! Helaas heeft mijn zoon overal mijn aandacht voor nodig, wil con ...
Oh zo naar. Dat heb ik ook een keer gehad. Hij had er die keer maling aan dat de fiets dan op straat zou blijven staan. Dus uiteindelijk moest ik toch hoogzwanger met de fiets naar huis sjouwen. Echt niet grappig. Maar moeilijk hoor…… Wat ik verder nog kan bedenken is dat ik heel direct ben naar hem. Dus ‘ik wil nu even stilte, ik wil niet meer praten’ of ‘ik wil nu niet meer samen spelen, ik wil even wat alleen doen’ en als hij dan toch blijft praten dan ga ik naar boven met de boodschap dat ik echt even stilte nodig heb. Ik zet dan een timer en dan ga ik weer terug. Ohja ik heb ook nog oordopjes van Noizezz. Ook echt een uitkomst. Verder weet ik niet meer te bedenken. Sterkte!

4 maanden geleden

Reactie op Madamewijnen

Wat leuk!!! Helaas heeft mijn zoon overal mijn aandacht voor nodig, wil con ...
Op een fiets kan je geduwt worden.. Niet toegeven op zulke momenten. Duw hem naar huus ipv alles te gaan tillen. Hij is 3, (of bijna) hij weet heus wel hoe het werkt. En oefenen.. Samen spelen, zelf spelen. Je moet het oefenen, ze weten niet beter.. Beginnen met korte momentjes, zet een wekker.. "als de wekker afgelopen is mag je weer bij mama komen om te spelen" eerst 5 minuten, en zo uitbreiden naar 10,20, 30 minuten.. Steeds iets langer. En zelf ook streng zijn, de wekker is nog niet afgelopen, mama heeft nu nog geen tijd. Zo iets misschien. Duidelijk maken wanneer er samen tijd is en wanneer alleen speeltijd is