25 Reacties
6 jaar geleden
Als je op de loep drukt en cyste intypt, dan staan er nog 2 onderwerpen erover.
6 jaar geleden
Reactie op Le3naa
Weet je wat voor soort cyste het is?
Nee, ze heeft het geen naam gegeven verder.
6 jaar geleden
Reactie op CarolienJansen
Als je op de loep drukt en cyste intypt, dan staan er nog 2 onderwerpen ero ...
Sorry, dank voor je reactie. Ga ik daar ook even in kijken :-)
6 jaar geleden
Hi,
Ik had bij mijn echo vanmorgen ook een cyste. Wel een kleine van 2,5cm, waarbij ze met 8cm pas meer druk gaan maken. Weet niet hoe groot de jouwe was? Ook zei ze dat het goed zou kunnen dat dit van de eisprong was. Nog niks om zorgen over te maken!
6 jaar geleden
Ik had na de miskraam een controle echo om te zien of er iets is wat een menstruatie tegen kan houden. De gynaecoloog zag een cyste; het was maar 1,5 cm en het lichaam ruimt het dan zelf op.
Pas bij >8 cm is het wat zorgwekkend. Ik had destijds ook op internet gelezen dat door het samenspel van hormonen cysten kunnen ontstaan en dat dat bij veel vrouwen ontstaat. Echter merken de meeste er niets van.
Ik denk dat als het zorgwekkend was geweest, de gynaecoloog dat wel duidelijk had gezegd. Je kunt ook nog altijd bellen als het je niet lekker zit. Wanneer heb je je volgende echo?
6 jaar geleden
Bij mij is er vorige week een vroege echo gemaakt met 6+2. Dit omdat ik last had van flinke steken aan de rechterkant. Ze wilden een bbz uitsluiten. Bij de echo bleek er een cyste te zitten van 5.5 ×4.9 cm op mijn rechter eierstok. Die zorgt in mijn geval voor flink pijnlijke steken. Op de echo was te zien dat hij is gevuld met vocht. De vk heeft uitgelegd dat dit vaak gebeurd aan kant waar het eitje is gesprongen. Ik moet nu afwachten tot volgende echo of hij is gegroeid. Alleen bij ondragelijke pijn moet ik eerder aan de bel trekken.
6 jaar geleden
Bij mij werd er ook een cyste ontdekt op mn rechtereierstok. Vk zei iets dat daar het eitje vandaan kwam, ik weet niet of ik haar goed begreep dus ik maakte een grapje "dan weten we iig van welke eierstok het kindje komt!" En dat beaamde ze. Het wordt in de gaten gehouden maar het is niet iets om me zorgen over te moeten maken. Ik ben hier voor mn 2e zwangerschap en bij de 1e namen ze 0 risico en als ze al een vermoeden hadden moest ik per direct naar het ziekenhuis. Ik ga ervan uit als ik me wél zorgen zou moeten maken, zij mij dit duidelijk zouden maken.
6 jaar geleden
Reactie op kellykue123
Hi,
Ik had bij mijn echo vanmorgen ook een cyste. Wel een kleine van 2,5cm ...
Dank voor je reactie. Ze heeft niet precies gezegd hoe groot hij was. Ik ga vandaag even bellen om dat na te vragen.
Dat gaf ze bij mij inderdaad ook aan, dat het puur hormonaal kon zijn. We wachten even af, hopelijk is het de volgende keer geslonken.
6 jaar geleden
Reactie op BabyRH
Ik had na de miskraam een controle echo om te zien of er iets is wat een me ...
Dank je wel voor jouw reactie.
Wat vervelend om te horen over jouw miskraam..
Ik las inderdaad ook op internet dat dit puur hormonaal kan zijn rondom de zwangerschap nu en dat dit straks, hoe langer je zwanger bent, het slinkt.
Ik ga vandaag even bellen om te vragen hoe groot hij was. Ze gaf wel aan dat ze het in de gaten houdt, maar dat lijkt me niet meer dan normaal.
Mijn volgende echo is op 12 mei, dan verwacht ik bijna 11 weken te zijn.
6 jaar geleden
Reactie op Manon1010
Bij mij is er vorige week een vroege echo gemaakt met 6+2. Dit omdat ik las ...
Wat vervelend dat je er last van hebt. Dat heb ik niet, vandaar dat het me verbaasde. Ik zal het onthouden, mocht ik wel last ervan krijgen. Dank voor je reactie. Hopelijk groeit het bij jou ook niet verder en nemen je klachten af!:-)
6 jaar geleden
Reactie op Lautie
Dit werd mij vanmorgen ook zo verteld. Nog niks om zorgen over te maken. Ze ...
:-) Dank voor jullie reacties! Ik probeer het wat meer los te laten. Je hoopt gewoon dat alles goed is. Over 2 weken heb ik m’n termijnecho, hopelijk is hij dan geslonken.
6 jaar geleden
Ik ben even benieuwd hoe het met de dames met een cyste gaat? Hebben jullie er (meer) last van? Duidelijkheid of deze gegroeid of geslonken is?
Ik ben onder behandeling bij de gyn vanwege cystes maar kom daar al een tijdje niet meer op controle vanwege Corona. Best irritant want mijn cyste is wel iets gegroeid volgens vk. Ik merk dat ik er ook wat meer last van krijg- nog niet Superveel, maar voel m wel. En denk dat dat meer wordt als baby groeit en meer ruimte in gaat nemen?
Benieuwd hoe jullie dat ervaren....
6 jaar geleden
Reactie op Jeanine36
Ik ben even benieuwd hoe het met de dames met een cyste gaat? Hebben jullie ...
Bij mij blijkt mijn cyste gelijk te zijn gebleven tijdens mijn termijn echo. Nog steeds 5.5 ×5 cm. Volgens mijn vk is er nog steeds een grote kans dat deze zelf kleiner gaat worden en geven ze aan dat het geen kwaad kan. Ze hopen dat de cyste met 20 weken nagenoeg weg is. Voor nu geeft hij af en toe pijnklachten in de vorm van flinke steken. Gelukkig is deze pijn niet continue aanwezig. En verder moet ik het gewoon afwachten en aan de bel trekken als de pijn ondragelijk is.
6 jaar geleden
Ik had een cyste op mijn eierstok bij mijn eerste echo (5 weken), bij de volgende echo van 6+4 zat hij er nog en bij de termijn echo van 10+6 was hij verdwenen. Gebeurt heel vaak. Is dan vaak het achter gebleven follikelzakje wat nog weg moet trekken. Ik zou me er niet te veel zorgen om maken tenzij je verloskundige andere zegt.. succes!
6 jaar geleden
Bij mij is er toen ik was opgenomen in het ziekenhuis in november met een onstoken dunne darm een Dermoïdcyste gevonden op mijn rechter eierstok van nu 3 centimeter. Sta ook onder controle bij de gyn. Dermoïdcystes zijn cystes met daarin rare weefsels zoals, tandbeen, bot, haar etc. Mijn gyn heeft aangekondigd dat hij waarschijnlijk uit mijn buik moet, met kans op het verliezen van die eierstok. Als hij te groot en te zwaar word zou mijn eierstok kunnen kantelen (en afsterven). Ook vertelde hij mij dat er ook altijd een kleine kans is dat een dermoidcyste kwaadaardig is (niet bepaald geruststellend). Dit kunnen ze niet zien op de CT en MRI die ik voor mijn buik ook heb gehad (darmen). Hij zei: dat zien we pas wanneer we hem eruit halen. Dermoidcystes lossen zichzelf niet op. Ze halen ze er ook liever niet uit je buik, dus ze houden bij mij nu in de gaten of hij snel groeit, dan is de kans op kwaadaardig groter en gaan ze dus opereren.
Dus voor nu zit hij er nog en maak ik me er even niet druk om, kan er nu toch niks mee. Heb in juli weer wen controle.
6 jaar geleden
Reactie op Joe joe
Bij mij is er toen ik was opgenomen in het ziekenhuis in november met een o ...
Hey mom, wat een naar verhaal😕
Ik ben voordat ik zwanger was geopereerd geweest wat ze dachten 1 cyste maar tijdens operatie bleken het er 2 te zijn waarvan 1 dermoid. De ander had slijmerige inhoud wat meest voorkomend is. Dit was een kijkoperatie en daarbij zijn de eierstokken in tact gebleven. Mijn eierstokken hebben helaas de vervelende gewoonte om opnieuw cystes te creëeren maar volgens gyn hoef ik me geen zorgen te maken dat dit een probleem voor de zwangerschap hoeft te zijn. Enige is dat als hij groeit en ‘in de weg’ gaat zitten of pijn gaat doen, dan zouden ze alsnog een kijkoperatie kunnen doen tijdens zwangerschap. Dat lijkt me nou niet bepaald prettig dus ik hoop dat het niet zo ver komt... maar ben wel benieuwd naar ervaringen van operaties tijdens zwangerschap!
Trouwens, hoe hebben ze bij jou gezien dat het om een dermoid ging? Bij mij zeiden ze dat ze dat pas echt kunnen zeggen wanneer ze m eruit hebben gehaald...?
Sterkte ermee in ieder geval! Hopelijk heb je er verder geen last van!
6 jaar geleden
Reactie op Jeanine36
Hey mom, wat een naar verhaal😕
Ik ben voordat ik zwanger was geopereerd ge ...
Hey! Ja ik heb omdat ik een ontsteking aan me darmen had dus een CT en een MRI gehad naast een echo. Uit welke ze dat konden opmaken durf ik niet te zeggen. Volgens de artsen heeft de dermoid een 'andere kleur inhoud (?)' op beeld dan die met vocht/slijm omdat het weefsels betreft
Qel vertelden ze me dus dat ze niet konden zien of het kwaadaardig of dermoid was en dat pas wisten bij verwijderen.
Dus geen idee. Heb er nu met 11 weken in ieder geval nog geen last van.