35 Reacties
2 jaar geleden
Wakker rond 6.30
Op het moment 2 mini slaapjes: 9.15-9.45 en 13.15-13.45
Naar bed rond 17.45 en dan rond 18.05 slapen
Dan 's avonds en s nachts altijd een verrassing..Gister wel heel erg. Ze kwam om 20.15, 23.30, 2.30 en 5.15... Met een bv slaapt ze gelukkig nog wel door op het moment. Eerder kwam ze rond 23 uur en 2.30...
2 jaar geleden
Tussen 06.00-06.30 wakker, twee dutjes van 1.5 uur ongeveer, of drie als ze korter slaapt, tussen 18.30 en 19.00 ook weer naar bed en ze komt vaak snachts ja. Er is altijd ook wel iets aanwijsbaars aan de hand dan: verkouden, tanden, oorpijn, doorgelekt, dorst etc.
2 jaar geleden
Wakker: 6 uur (gemiddeld, helaas)
Slaapje 1: 9-11
Slaapje 2: 15-1630
Bed: rond 7 uur... Soms half uurtje eerder soms half uurtje later
3-4x per week toch s nachts ff wakker. Geen idee waarom. Wil dan geen speen, geen drinken, gaat gewoon huilen en eventueel met of zonder troost weer slapen.
2 jaar geleden
Reactie op Kahless
Wakker: 6 uur (gemiddeld, helaas)
Slaapje 1: 9-11
Slaapje 2: 15-1630
Bed: ...
Het snachts wakker zijn en 6u opstaan heeft te maken met je ritme overdag. Je kind slaapt iets teveel en te laat op de middag nog. Ochtend dutje beperken tot echt max 1 uurtje. Middag dutje dan eerder doen, bijv 13:30. Ze zeggen dat er na 15u niet meer geslapen moet worden maar hou zelf uiterlijkkk 15:30 uit bed aan. Maximaal 3 uur slaap overdag in totaal is voldoende op deze leeftijd. Gaat echt helpen als je deze dingen aanhoudt:)
2 jaar geleden
Reactie op Anne47
Het snachts wakker zijn en 6u opstaan heeft te maken met je ritme overdag. ...
Helaas is dat niet altijd het geval, niet iedere baby gedijt goed met vaste tijden en structuren
Heb ik hier ook geprobeerd maar werkt echt averechts, dus t is niet zo dat t per se werkt hoe de boeken en slaapcoach het beschrijft
2 jaar geleden
Reactie op CindyM93
Helaas is dat niet altijd het geval, niet iedere baby gedijt goed met vaste ...
Bij mij werkt vaste tijd naar bed overdag ook niet altijd, hangt hier ook heel erg af van de dagactiviteiten, fitheid, willen eten etc etc. En ik vind 6 uur wakker niet heel erg en snachts wakker neem ik voor lief.
2 jaar geleden
Reactie op Anne47
We hebben echt alles geprobeerd, met slaapcoach aan toe. Maar meneer trekt gewoon zijn eigen plan. Is ook prima zo. Door de week gaat onze wekker om 615, en daar wordt meneer ook wakker van. Denk dat het gewoon zijn geprogrammeerde ritme is omdat hij onze wekker hoort. En op zich is het heel fijn om overdag zoveel tijd voor jezelf te hebben. We komen van 6x per nacht wakker en overdag dutjes van 30-45 minuten, dus dit is een sterke verbetering :)
2 jaar geleden
Reactie op Anne47
Dit geldt niet voor elk kind hoor. Mijn kind is een veelslaper en dit heeft totaal geen effect op zijn nachtrust. Hij tukt alsnog de hele nacht door. Geen idee waarom hij zo goed slaapt want als ik het wist dan zou ik het delen. Er zijn tig moeders hier die echt wel van de rust en regelmaat en van alles zijn en toch reageert hun kind anders. Er zijn meer factoren van invloed dan wij kunnen bedenken. Vroeg of laat geboren, aanmaak van slaaphormoon in de hersenen, de intensiteit waarmee voedsel verwerkt wordt in de darmen en ga zo maar door!! Het ene kind wordt 's nachts gillend wakker, de ander ligt te brabbelen en valt weer in slaap. Je kan ze allebei evenveel liefde en knuffels geven en toch reageren ze anders. 🤷🏾😊