19 Reacties

5 jaar geleden

Ik lees even mee. Hoeveel ml kv geef je en wat is het gewicht van je zoontje?

5 jaar geleden

Mijn dochter is bijna 6 weken en ik krijg er nog totaal geen ritme in. Ik geef borstvoeding en de ene keer komt ze na 2 uur en de andere keer na 4 uur. Ik probeer er nu een lijn in te krijgen door het te kolfen en met de fles te geven zodat ze elke keer dezelfde hoeveelheid binnen krijgt maar tot nu toe werkt dat nog niet. Tussendoor slaapt ze nog steeds heel veel. Ik probeer haar niet wakker te houden want dat zou ik zelf ook niet fijn vinden en slapen is groeien :) als ze wel wakker is doe ik vooral veel knuffelen, tegen haar kletsen, liedjes zingen of een babymassage (filmpjes op YouTube) en ik maak elke dag een wandeling met haar

5 jaar geleden

Je kan met hem naar buiten wandelen, als hij een broer of zus heeft even wat met hem/haar doen; samen knuffelen bijvoorbeeld. Bij onze oudste wandelden we vaak (nu nog steeds, zo leuk en heerlijk, kan hij ook even losgaan). Ik hoop dat dit je op ideeën heeft gebracht. Ik volg dit topic ook nog even want ik wil ook wel wat extra inspiratie!

5 jaar geleden

Ik volg

5 jaar geleden

Met 2 kinderen ben ik overdag druk bezig (peuter van bijna 2 en baby van 1 maand oud) ik voed overdag om 3/4 uur & s’nachts laat ik haar zelf komen, ze komt altijd rond dezelfde tijd (laatste flesje is tussen 10 & half 11 in de avond en dan komt ze rond 4 uur s’nachts). Maar overdag als ze niet direct in slaap valt, praat ik met haar, dans met der, en loop soms rond. Als ze wilt slapen, laat ik der slapen. Heb ik tijd voor mezelf of als me andere kind niet zijn middag dutje doet tijd voor hem. Naar buiten gaan doen we in het weekend, dan is papa er ook bij. Anders moet ik ook nog is ogen in me rug hebben als ik alleen met 2 kindjes buiten ben & een peuter die niet op 1 plek kan spelen 😂

5 jaar geleden

Een ritme is hier met 5 weken ver te zoeken. Ik voed bv op verzoek, hij spuugt regelmatig dus ik draai sowieso elke dag een was, die dan ook gevouwen moet worden... 2 keer in de week savonds in bad. En ik probeer als het mooi weer is wel naar buiten te gaan. Ik laat hem slapen maar maak hem na max 4 uur wel wakker voor een voeding.

5 jaar geleden

Onze dochter is nu 1 maand. Krijgt overdag om de 3 uur voeding 120 met 4 schepjes. ( drinkt de niet altijd op) als ze wakker is verschonen en daarna de fles. Na de fles tegen der kletsen even in de wipstoel even op der buik liggen of in bad. Na ongeveer een uur begint ze te gapen en leg ik haar in haar nestjes en slaapt ze meestal tot de volgende fles. Behalve na de fles van 19.00 dan wil ze alleen maar op de arm ,doet ze kleine hazen slaapjes en huilt ze veel tot de volgende fles.

5 jaar geleden

Hier ook een mannetje van 4 weekjes. Ik voed ook kv om de 3 uur. Meestal leg ik hem daarna meteen weer in zn mandje (kinderwagen) en slaapt hij. Als hij wakker is loop ik of met hem te knuffelen of leg ik hem in de box. Soms gaan we even aan de wandel maar dan slaapt hij meestal. S'avonds voor de laatste fles gaat hij in bad. Tijdens het afdrogen leggen we hem dan even op zn buik. Verder gewoon veel knuffeltjes en kusjes als hij wakker is. Voel me af en toe best lullig dat ik hem zo vaak weg leg, maar goed, als hij wil slapen moet dat ook gewoon..

5 jaar geleden

Reactie op mothertobe123

Ik lees even mee. Hoeveel ml kv geef je en wat is het gewicht van je zoont ...
Hij weegt momenteel 4,020kg en hij drinkt telkens 90ml (+ 3 schepjes). De laatste dagen heeft hij hier niet altijd genoeg mee en maak ik nog een flesje bij van 30ml (+1 schepje) . Ik denk dat ik stilaan moet overstappen naar telkens flesjes van 120ml (+ 4 schepjes)

5 jaar geleden

Wij houden elke keer het ritme aan : Voeden op verzoek - samen spelen/knuffelen - zelf spelen/vermaken - dan als ze moe-tekens geeft in bedje leggen (savonds clusterd ze en blijft ze bij mij liggen) - weer voeden als ze wakker wordt. Ik heb even het schema van Gina Ford aangehouden maar dat het ik ook weer grotendeels los gelaten. Ik volg haar nu gewoon en daarbij houdt ze zelf nu gek genoeg het schema van Gina bijna volledig aan!

5 jaar geleden

Ik geef om de 4 uur fles voeding en snachts wanneer hij zich meld hij slaapt overdag heel weinig dan klets ik veel met hem tussen verschonen en nieuwe fles in leg ik hem eventjes op zijn buik waar hij sinds vandaag zelf terug op zijn rug rolt we knuffelen ook wel veel maar leg hem ook vaak in bed om proberen te slapen of in de box

5 jaar geleden

Eerste weken was het vooral: voeden, boeren, verschonen (of andersom), tummy time en dan slapen in de box of op de arm. Wakker houden is niet aan te raden ivm oververmoeidheid en ze veel slaap nodig hebben. Nu is hij 5 weken en is tussen 12 en 14u en in de avond een paar uur klaarwakker. Tussen 12 en 14 is hij super vrolijk en alert, dan doen we samen tummy time, met de handpop spelen, de handpop volgen als ik hem beweeg voor zijn ogen, gekke bekken trekken, kletsen, rondleidingen door huis en vooral veel lachen, superleuk. In de wakkere avonduren helaas vaak krampjes, dan is het veel troosten, tegen hem kletsen en buikje masseren.

5 jaar geleden

Mijn dochter van vier weken voed ik bv ongeveer op verzoek. Als ze honger heeft dan krijgt ze tussen de 100cc en 120cc. (afhankelijk van hoelang er tussen de voeding zat) Na de voeding minimaal 10 minuten boeren, tien minuten op de buik. Vervolgens verschonen en dan naar bed. Ze laat gemiddeld 3/3,5 uur tussen de voedingen zitten. Verder heb ik het advies gekregen om haar Maar maximaal 1 uur wakker te houden. Na 3 kwartier verschonen en dan naar bed. Ik probeer steeds hetzelfde ritueel aan te houden, zodat ze het gaat "herkennen. "

5 jaar geleden

Ik voed op verzoek. Is sochtends om de 4 uur ongeveer en smiddags en savonds zit er eerder 2 a 3 uur tussen. Ze houdt zichzelf veel wakker tussendoor. Dan gaan we met haar kletsen, een liedje zingen, door het huis heen en dingen benoemen. Ze geeft dan op een gegeven moment zelf aan dat ze moe wordt (na een half uur ofzo). Dan proberen we haar te laten slapen, maar dat is hier op het moment lastiger;)

5 jaar geleden

Mijn zoontje is zondag 5 weken en we hebben nu een heel klein beetje ritme, vind ik vooral fijn voor mezelf want dan weet ik waar ik aan toe ben. Natuurlijk hoop ik dat hij er dan ook lekker aan went. 7:00 fles 7:30–10:00 slapen in wieg 10:00-10:30 fles 10:30-11:00 spelen en knuffelen 11:00-12:30 wandelen met de hond/wandelwagen en boodschappen doen 12:30-13:00 in de box of in de draagzak zodat ik kan eten 13:00 fles 13:45-16:00 naar zn bed (als dat lukt) 16:00 fles, 16:30-17:00 even spelen en knuffelen, 17:00 - 18:00 met papa en in de draagzak zodat hij nog even weg dut (of niet) maar dan kan ik het eten maken 18:00 in de box (kunnen wij eten) 18:30 (dit willen we vanaf vanavond doen) in bad of onder de douche 19:00 fles 19:30 dan in zn wieg leggen om te slapen (meestal moet ik hem in slaap wiegen) Rond 23:00 fles En dan meestal rond 3:30 weer En dan vervolgens om 7;00 uur ‘s ochtends weer. Ik vond het heel moeilijk om een ritme te vinden voor mezelf, maar ik ben blij dat ik er nu eindelijk eentje heb waar ik me aan vast kan houden:)

5 jaar geleden

Mannetje van een maand oud en 4, 5 kilo. Overdag 90 ml met 3 schepjes, 6 keer. Om middernacht 120 ml en 4 schepjes. Hij slaapt dan heerlijk door 5 uur lang

5 jaar geleden

Reactie op Kaapverdiaansse

Met 2 kinderen ben ik overdag druk bezig (peuter van bijna 2 en baby van 1 ...
Hier precies hetzelfde.

5 jaar geleden

Mijn zoontje is 5 weken ik heb alleen niet zo zeer een strak schema. Ik geef 150 cc forte voeding of standaard ik combineer ook wel. Ik voed op verzoek dus heb geen voedingschema me kindje heeft wel een speentje maar gebruiken we alleen hij erom vraagd 07.00 a 08.00 wakker worden dan doe ik zn luier fles en was ik hem even en trek ik zn kleding aan 13.00 tot 14.00 gaat hij op bed zonder speen ( maak hem 14.00 gewoon wakker) 20.30 maak ik hem klaar voor de nacht En krijgt hij 150 cc voeding 2 forte 3 standaard (Als hij in bad moet begin in 19.30 eerst badje dan aankleden en flesje) 21.00 ligt hij op bed zonder speen Tussen 03.00 en 04.00 komt hij voor zn speentje En slaapt vervolgends door tot 07.00 a 08.00 en beginnen we weer opnieuw

5 jaar geleden

Hier een dame van ruim 5 weken, wij hebben er een aardig ritme in.. Rond half 07.30 de eerste fles, daarna om 11.30, 15.30, 19.30 en 23.30 de laatste fles. We geven kv van 150 ml per fles.. Vaak slaapt ze na de ochtendfles tot 11.00 in haar bedje boven. Qua activiteiten doen wij: wandelen, badje, zingen/praten of ik zet haar bij ons aan tafel in de stokke kinderstoel zodat ze goed om zich heen kan kijken! In principe houd ik haar nooit bewust wakker, als ik zie dat ze moe wordt, leg ik haar weg!