25 Reacties

5 jaar geleden

Mijn persoonlijke ervaring. Als je je afvraagt of het een regeldag is dan is het geen regeldag. En regeldag merk je meteen. Dan is het vaak echt onrustig de hele dag, constant willen drinken en moeilijk doen met drinken, uren jammeren en huilen en alleen maar willen plakken aan mama of papa. Paar uurtjes per dag is vaak normaal bij een regeldag is dit vaak een aantal dagen zo #pittig

5 jaar geleden

Reactie op SamanthaR

Mijn persoonlijke ervaring. Als je je afvraagt of het een regeldag is dan i ...
Precies.. wij hebben de regeldag van 3 a 4 weken net achter de rug. Die duurde twee dagen, je weet orecies wanneer het een regeldag is. Je wordt er niet blij van en je kindje ook niet!

5 jaar geleden

The same! Precies wat jij hebt geschreven dat maak ik nu ook mee met mijn zoontje. Ik probeer hem veel bij mij te houden en heb als tip van de vroedvrouw dat ik mijn kind moeten volgen. Als hij de borst wilt geef ik het hem ook. Om de 2 uur of soms zelfs om het uur. Maar hij heeft ook momenten dat hij 4 uur aan een stuk door slaapt. Dit is nu de 2de dag voor hem.

5 jaar geleden

Hier is de kleine morgen 5 weken en nog geen regeldag meegemaakt. Bij onze eerste dochter ook nooit duidelijke regeldagen gehad. Alleen een beetje meer drinken (en dan spugen omdat ze teveel gedronken had), maar geen huilbuien o.i.d. Merk vanaf gisteren wel dat ze wat meer wakker is overdag.

5 jaar geleden

Reactie op CindyM93

Precies.. wij hebben de regeldag van 3 a 4 weken net achter de rug. Die duu ...
Hier zitten we precies middenin de regeldagen van 3/4 weken, dit is dag 2, gisteren kwam Jits echt om de 45minuten. (Die van 10 dagen was ook overduidelijk, duurde 1 dag) De kleine man heeft sinds vannacht ook vreselijke darmkrampjes, zo zielig! Het gekrijs gaat door merg en been..

5 jaar geleden

Hier ook de eerste regeldag(en) sinds gisteren. Ze is vandaag 12 dagen, ze komt vaker en is veel gefrustreerder / aa het huilen als ze honger en krampjes geeft. Duidelijk anders dan de afgelopen dagen, hoop vooral voor haar dat het snel voorbij is 🙏🏻

5 jaar geleden

Reactie op tb123

Hier ook de eerste regeldag(en) sinds gisteren. Ze is vandaag 12 dagen, ze ...
Hier precies hetzelfde. Sinds gisteren is ze hangerig, huilerig en hongerig. Heel zielig want we kunnen haar maar moeilijk troosten.. hoop dat het snel voorbij is..

5 jaar geleden

Reactie op Mamaris

Hier zitten we precies middenin de regeldagen van 3/4 weken, dit is dag 2, ...
Vreselijk vind ik het. Wij zitten hier ook op die van 3 weken (ze is 3w en 4d) en dit is de 3e dag. De krampjes zijn inderdaad vreselijk en ik voel me ook ontzettend onzeker. Alleen maar huilen en overdag niet willen slapen waardoor ze overprikkeld raakt en weer te weinig drinkt, dus weer eerder wakker is etc. Ik moet haar zo vaak aanleggen dat ik het idee heb dat er geen melk meer uit mijn borsten komt. Ze begint ook te huilen aan de borst uit frustratie. Ik hoop dat het snel voorbij is want dit is heel pittig.

5 jaar geleden

Hoeveel geven jullie met de regeldagen? Als ze om een extra voeding vragen? Een volledige fles of een beetje? Vind dit zo lastig ( ik geef kunstvoeding)

5 jaar geleden

Mij werd verteld dat door te veel enbte vaak voeding krampjes erger kunnen worden. Onze jongen is vandaag 1 maand. Dronk eerst tussen de 80 en 130 ml per fles. Nu iedere 3 a 4 uur bieden wij eem fles van 110 aan. Een enkele keer drinkt hij 90 of 100 en komt hij soms iets eerder dan 3 uur. Maar sinds hij geen 'grote' flessen meer krijgt al minder krampjes. Nog wel veel scheetjes. Meestal nu rond 8-9 s'avonds een dik half uur ontroostbaar huilen. Hij heeft wel een hekel aan verschonen en heeft weer wat nieuws ontdekt, naast het wegschoppen van de luier zet hij zich nu af op het aankleedkussen met zijn voeten en gooit zichzelf naar achter...

5 jaar geleden

Reactie op suzannelelie

Hoeveel geven jullie met de regeldagen? Als ze om een extra voeding vragen ...
Ik geef ook kunstvoeding. Wij geven om de 4 uur een fles van 120cc, maar als ze eerder komt en ik herken de hongersignalen, dan krijgt ze een klein flesje van 30cc om te overbruggen naar de standaard tijden van voeden.

5 jaar geleden

Reactie op suzannelelie

Hoeveel geven jullie met de regeldagen? Als ze om een extra voeding vragen ...
Wij bieden dan max de helft van de normale voeding aan en meestal drinkt hij deze toch niet op. CB zei dat het prima is, zolang je niet op een liter FV per dag komt. Dat redden we sowieso niet. De krampjes hier lijken sinds de probiotica voorbij!

5 jaar geleden

Bij mij precies het zelfde eerste borst gehad en dan spuugt hij de Andere heletijd uit

5 jaar geleden

Normaal elke 3 uur voeden en dan heeft hij genoeg aan 1 borst. Ik heb om 20.45 nog gevoed, maar meneer komt nu alweer en drinkt mega gulzig. Hij is vandaag 9 dagen oud, dus lijkt me nog ietsje vroeg voor het begin van een regeldag. Maar we gaan zien wat hij vannacht gaat doen...

5 jaar geleden

Man, ze is drie dagen oud en lijkt al een regendagen te hebben. 23.30, 00.30 en nu 02.30 alweer! Meer dan een kwartier per borst elke keer ook. Volgens de kraamhulp heb ik sinds dag 2 ook al stuwing dus genoeg melk. Iemand hier ervaring mee??

5 jaar geleden

Reactie op BabynrUno

Man, ze is drie dagen oud en lijkt al een regendagen te hebben. 23.30, 00.3 ...
Het kan dat ze in de nacht clusteren, wordt vanzelf minder. Soms drinken ze ook in de nacht minder effectief nog. Ons ventje deed hetzelfde en vannacht liet hij er voor het eerst zelf 4 uur tussenzitten. Hij is nu 9 dagen

5 jaar geleden

Reactie op BabynrUno

Man, ze is drie dagen oud en lijkt al een regendagen te hebben. 23.30, 00.3 ...
Blijft ze wel echt slikken tijdens het voeden? Ik heb dit de 1e dagen ook gehad maar onze zoon bleek gewoon een flinke zuigbehoefte te hebben. Zodra hij 6 keer zuigt en dan 1 keer slikt, is het geen eten meer maar spenen. Een speen heeft ons onze nachtrust wat meer ritme gegeven. Succes!

5 jaar geleden

Hier begon het gister (met 10 dagen oud) het ontroostbare gehuil haast niet willen slapen continu aan de borst willen liggen. Het is echt even tanden op elkaar en door. Leuk is anders 😴

5 jaar geleden

Onze regeldag begon op 1e kerstdag in de avond. Top timing haha. Hij wilde bijna elk uur drinken en alleen maar bij mij op de borst was hij stil. Daarom 2e kerstdag met hem de hele dag in bed gelegen. Kon hij drinken wanneer die wilde en ik tussendoor met hem slapen. Na kerst was het voorbij. Gelukkig nu alles weer normaal 😄

5 jaar geleden

Beetje een gekke vraag misschien maar kan een regeldag ook relatief mild verlopen? Dus dat er wel momenten zijn dat ze veel vaker om voeding vraagt en veel bij je wil hangen, maar op andere momenten toch weer langer rustig is? Het was voor ons afgelopen woensdag zo'n dag. Ze was heel jengelig maar we hadden ook visite en een beetje een rommelige dag. Ze was toen 12 dagen oud.