823 Reacties
2 jaar geleden
Kan m’n vriend echt even niet luchten of zien 😡 0 begrip voor het feit dat ik me klote voel omdat het nog steeds niet lukt om mn dochter in slaap te krijgen. Gewoon 0 begrip. Meneer maakt zich alleen maar druk dat hij ook weg moet kunnen. Ja duhh alsof ik hier om heb gevraagd 😭 ik ga hier onderhand kapot aan, beetje begrip zou ik fijn vinden maar nee hoor ‘mijn probleem’, niet zijn hoofdpijn. Eikel.
2 jaar geleden
Mijn ex (vader van me kind) maakt mijn leven zuur, omdat ik niet meer met hem wil zijn. Nu maakt hij misbruik van zijn macht om mij dwars te zitten. Hij wil geen toestemming geven voor vakanties, komt ons zoon niet ophalen op de tijdstip die we afspreken en zit met alles dwars! Zo dat lucht op pfff
2 jaar geleden
Even klagen: gebruikte dit forum vooral om wat contact met andere moeders te hebben die ook een baby/dreumes hebben van ongeveer dezelfde leeftijd.
Begin alleen de vervelende reacties wat beu te worden. Tuurlijk mag iedereen een eigen mening hebben, maar zoals ik mijn leerlingen ook probeert bij te brengen, je hoeft je mening niet altijd te uiten. Je kunt je ook afvragen of wat jij vindt misschien kwetsend over kan komen of gewoon is een er dan voor kiezen die mening voor je te houden.
Impliceren dat ik niet met mijn dochter speel omdat ze alleen maar op het potje zit is niet meer een mening, maar gewoon rottig. En nou niet meteen gaan blèren dat je dat dat niet doet, dat je alleen maar zegt dat JIJ liever gaat spelen met je kind ipv op potje te zetten, maar dat is dus dus wel wat dat doet.
En dat is gewoon heel lullig.
Even voor de goeie orde, ik verschoon mijn kind inderdaad minimaal zes keer per dag, vaak meer. En dat doe ik omdat ik mijn kind niet in een vieze luier wil hebben zitten, omdat ze daar luier uitslag van krijgt. Als ik haar dan toch uit de luier doe, kan ik dat ook net zo goed op vaste tijden/momenten doen en haar op het potje zetten.
Verder gebruik ik elke minuut die ze wakker is en die ik niet aan het werk ben (ik werk bijna voltijd) om met haar te spelen, of naar haar te kijken als ze speelt.
Kun je deze methode toepassen als je beide werkt en je kind naar de opvang gaat? Waarschijnlijk niet zo gemakkelijk nee, want op de opvang gaan ze dat niet doen.
En zoals ik zei, vroeger waren baby's ook voor het jaar zindelijk, dus ik zie niet waarom dat nu ineens niet meer kan. Klinkt mij als iets wat luier fabrikanten bedacht hebben, zodat je langer luiers koopt.
Ieder kindje heeft zijn eigen tempo natuurlijk en er zijn een aantal dingen nodig om zindelijk te kunnen worden en als je kindje dat niet voor het jaar kan, zal voor het jaar zindelijk worden ook niet lukken.
That being said, ik denk dat ik wel even genoeg heb van vervelende reacties die ongetwijfeld ook weer op deze post gaan komen...
Ik wens jullie daarom nog een fijn leven toe met jullie kleintjes.
Ik zwaai af.
2 jaar geleden
In twee strijd met mezelf. Ik moet echt mezelf gaan opvoeden..
Als m’n dochter iets goed doet, of is kan of iets lukt.. wil ik niet constant gaan staan juichen of klappen.. maar het gaat zooo automatisch..
Maar ik wil het niet. Gewoon niet.
Uitvinden hoe iets werkt is niet per se een applaus waard, dat is gewoon instinctief gedrag.. of als iets lukt, hoeft er niet per se een “goedzo” achteraan…🙄😤 ze is geen hond die een trucje doet voor applaus, schiet ze echt niks mee op in het leven..
oké, dat was m’n geklaag over mezelf
2 jaar geleden
Reactie op annaniempje
Als m’n doch ...
Zo streng voor jezelf😂 Het is toch fijn voor je kindje dat je enthousiast doet en haar zo aanmoedigt? Voor nu lijkt me dat helemaal geen probleem hoor:) Die ukkies vinden vooral de interactie en actie-reactie leuk. Hangt voor hen nog niet een lading aan van 'alles wat ik doe is goed en speciaal'. Als ze ouder wordt zul je het vast vanzelf gaan doseren, denk ik.
2 jaar geleden
Reactie op annaniempje
Als m’n doch ...
Opzich wel grappig.. Als je dat door zou trekken naar de grote volwassen wereld... Haha.
Applaus als je voor t 1st bent aangekomen bij je nieuwe baan.. Als je je eerste opdracht hebt ingeleverd..
Als je je huiswerk gemaakt hebt.. Haha zie het al voor mij.
2 jaar geleden
Even klagen: gebruikte dit forum vooral om wat contact met andere moeders t ...
Erg jammer, dat dit zo moet... Weg gaan uit het forum... Ik snap haar wel... Dus laten we ajb en beetje aardiger zijn en uitkijken met hoe we iets neerzetten. Ipv die k.t emoticons te gebruiken. Zeg gewoon wat je vind. Niet iedereen snapt wat je bedoelt met een emoticon.
2 jaar geleden
Reactie op Iloon_88
Zullen we dan ook andersom aardig gaan doen? Dus niet meer zo passief agres ...
Wat hebben muggen en olifanten nou weer gemeen met apen!? Ik snap er niets meer van... (hier had een emoticon kunnen staan zodat mijn reactie mogelijk werd opgeleukt, of meet emotie kreeg zodat het mogelijk opgevat werd als grap, maar dat durf ik niet meer, sorry)
2 jaar geleden
Reactie op MamaVanJulia
Erg jammer, dat dit zo moet... Weg gaan uit het forum... Ik snap haar wel.. ...
En niet iedereen typt /schrijft graag alleen maar woorden en dus gebruiken we emoticons, (ze zijn er niet voor niets ) laat jij dan ook lekker een ieder in zijn / haar waarde aub .
Thnx 🙋🏽♀️
2 jaar geleden
Reactie op Loeke95
En niet iedereen typt /schrijft graag alleen maar woorden en dus gebruiken ...
Gaan we hier weer verder.... Gezellig zeg
2 jaar geleden
Reactie op Littl-one
Opzich wel grappig.. Als je dat door zou trekken naar de grote volwassen w ...
Zou wel een goeie stimulant zijn. 🤣
2 jaar geleden
Reactie op LMR
Het ging zo goed met slapen de laatste paar nachten. Nu al vanaf 23.30 is d ...
Nog een beetje kunnen slapen?
Hier weer een hoestend kind en een zieke mama. Voor de 3e keer in korte tijd... 🤧
2 jaar geleden
Reactie op MamaMila
Zo streng voor jezelf😂 Het is toch fijn voor je kindje dat je enthousiast ...
Hahaha! Ja ik vind dat zo irritant.. ik hoor ook zo veel ouders op mijn werk hun peuters de hemel in prijzen, terwijl ze iets super normaals doen..
Ik heb ook een cursus gehad en daarin werd verteld hoe zo iets kan uitwerken..
Kinderen kunnen op een gegeven moment heel onzeker worden als ze dan dat applausje of complimentje niet krijgen. Of gaan dingen op een bepaalde (niet per se goeie) manier doen zodat ze dat complimentje krijgen..
Mijn dochter is (logisch) gefixeerd op reactie. Op voorhand zit ze al te kijken of we haar zien. Nu nog niks mis mee, maar ik ben op zoek naar andere manieren om haar die reactie toch te geven.
Maar misschien sla ik er in door hoor 😂😆