15 Reacties

2 jaar geleden

Volg

2 jaar geleden

Tot 2 jaar word afgeraden een deken te gebruiken geloof ik hier ligt mijn zoontje ook al lang niet meer onder een laken want die blijft niet liggen maar alleen een dikke winterslaapzak dit is voor hem voldoende

2 jaar geleden

Ik volg

2 jaar geleden

Ligt aan het kind mijn dochter wilt niet in de slaap zak dus voor haar heb ik al een peuter dekentje en ze slaapt heerlijk

2 jaar geleden

Reactie op C En F

Ligt aan het kind mijn dochter wilt niet in de slaap zak dus voor haar heb ...
Welke maat is die deken?☺️

2 jaar geleden

Reactie op silvana1988

Welke maat is die deken?☺️
Ik heb hem van 80x100

2 jaar geleden

Met maand 6 lag hij al onder een donsje. Van de Hema. Ja ik heb de waarschuwingen gelezen. Ja ik heb verstand, ja hij leeft nog. 😉 Niks aan het handje, meestal schopt hij dit dus ook nog van zich af dus gewoon goed warm kleden voor de nacht. Simpel toch 😀

2 jaar geleden

Dekens in het ledikant kunnen echt gevaarlijk zijn voor die kleintjes. Ze trekken alles los en wurmen ermee door heel het bed. Het komt zelfs voor dat baby's zichzelf per ongeluk verstikken als de deken door het gewroet strak rond de keel komt te zitten. Natuurlijk zijn dat zeldzame gevallen, maar waarom risico lopen als je baby ook gewoon een slaapzak aan kan? Bijkomend voordeel: je baby kan dan ook geen dekens aftrappen en het vervolgens koud krijgen.

2 jaar geleden

Reactie op Mommyofboth

Tot 2 jaar word afgeraden een deken te gebruiken geloof ik hier ligt mijn z ...
Ik moet zeggen dat ik het wel gek vind dat op alle uitzetlijsten staat dat je lakens en dekens nodig hebt. Die heb ik welgeteld 0 keer gebruikt (ledikant). Wiegje wel. Maar ik vind het dus wel wat zonde van het geld. Achterhaalde lijsten en ik had geen idee haha

2 jaar geleden

Reactie op MamaMila

Dekens in het ledikant kunnen echt gevaarlijk zijn voor die kleintjes. Ze t ...
1)Mijn baby wordt hysterisch van in een slaapzak liggen. 2) Aan alles zit een risico maar leef vooral niet in angst 3) ik heb een camera-babyfoon dus ik zie alles 4) hij heeft het niet koud want ik kleed hem goed voor in de nacht. 5) lekker doen en laten wat je zelf wilt zolang je er zelf maar achter staat als ouder van 😉 6) geen kind is hetzelfde en als ouder zijnde weet je wat jouw kindje wel of niet kan.

2 jaar geleden

Reactie op Iloon_88

Ik moet zeggen dat ik het wel gek vind dat op alle uitzetlijsten staat dat ...
Dat is coor babies die braaf de hele nacht stil ligt😅 ik vind het de 1ste weken wel prettiger dan een slaapzak omdat ik ook de kleine maatjes best groot vind maar voor ledikant ook nooit gebruikt indd🤷‍♀️

2 jaar geleden

Met maand 6 lag hij al onder een donsje. Van de Hema. Ja ik heb de waarschu ...
Maar niet aanvallend bedoeld wat is de meerwaarde van een deken als hij die meestal toch van zich af schopt?🙈 Ik ben zelf van veiligheid voorop ook een slaapzak went maar dat ben ik ieder moet doen wat die wil indd:)

2 jaar geleden

1)Mijn baby wordt hysterisch van in een slaapzak liggen. 2) Aan alles zit e ...
Helemaal prima dat je het zo doet:) Iedere ouder maakt z'n eigen afwegingen en keuzes. Ik geef alleen maar voor TS aan dat er risico's hangen aan het gebruik van een deken. En toegegeven: het is soms ook wel wikken en wegen tussen wat werkt en wat wordt 'voorgeschreven'. Zo heb ik vanaf 5 maanden een notoire buikslaper, die ik daarin ook maar z'n gang heb laten gaan (kon er toch niks tegen beginnen).

2 jaar geleden

Hier slaapt de kleine al vanaf vorig jaar in de koude maanden. In een slaapzak. Lakentje en wollen deken. En dit gaat prima. Maak het strak op en hij rolt zichzelf er niet in op. Zat zelf ook te denken om wat warmers aan te schaffen. Want vorige jaar hadden we de kachel aan ook in de nacht. Maar nu niet meer nu hij groter is en zelf warmte kan vasthouden

2 jaar geleden

Reactie op Mommyofboth

Maar niet aanvallend bedoeld wat is de meerwaarde van een deken als hij die ...
De meerwaarde van het donsje wat hij heeft, en meestal wegschopt, is dat het hem alsnog warmhoudt zodra hij slaapt want door de camera-babyfoon kan ik zien wanneer ik hem weer kan instoppen zodra hij slaapt. Geloof mij nou maar dat dit het enige is wat helpt als je kind hysterisch doet in een slaapzak. En ik geloof er geen ene reet van dat elke moeder elk veiligheiddingetje braaf opvolgt. Tuurlijk de meeste wel, de belangrijkste, maar zoals, ik al zei en jij zelf ook al zegt, doet iedereen het zoals hij/zij denkt te weten wat voor het kindje het beste is en uiteindelijk dus ook voor jezelf. En natuurlijk was het niet aanvallend maar ik beschreef al dat ik de waarschuwingen weet en alsog noemde je het op en daar ging ik dan even iets makkelijker overheen/tegenin of hoe je het ook wilt noemen.