18 Reacties
2 jaar geleden
https://www.oudersvannu.nl/peuter/zindelijkheid/terugval-zindelijkheid/
Kijk hier anders even. Zelf geen tips voor je want de mijne is nog maar een jaar 🙈 maar vind die artikel wel goed qua mogelijke oorzaken en tips
2 jaar geleden
Reactie op Catharina89
https://www.oudersvannu.nl/peuter/zindelijkheid/terugval-zindelijkheid/
Ki ...
Dankjewel!!
2 jaar geleden
Reactie op silvana1988
Dankjewel!!
Hopelijk zie je iets herkenbaars en bruikbaars en is je kleine meid binnenkort weer zindelijk zoals je gewend was!
2 jaar geleden
Ik heb zelf geen kinderen uit die leeftijd, maar ik heb de afgelopen jaren wel voor een kleuterklas gestaan. Veel kinderen die net op school komen hebben nog wel eens een ongelukje. Is niet erg. Handig is wel als ze zichzelf kunnen omkleden. Ze heeft nog een half jaar en ze heeft laten zien dat ze het wel kan natuurlijk. Misschien wat laten rusten, (meer) vaste momenten inbouwen om te gaan plassen en misschien een beloningskaart. Beginnen met een sticker voor ieder plasmoment dat ze droog is gebleven en dat uiteindelijk per dagdeel en dag gaan doen? Dit is makkelijk praten nu, maar ik kan me voorstellen dat het lastig is! Misschien heb je er wat aan. Succes in ieder geval!
2 jaar geleden
Ik heb er totaal geen verstand van, maar waarom straffen? In je broek plassen is een 'ongelukje' waar je over moet kunnen praten. Het kan ook door stress of een intense gebeurtenis in haar leventje komen. Daar kom je alleen achter door er rustig over te praten. Ik benadruk nogmaals dat ik er geen verstand van heb. Misschien dat e.a. mama je van beter advies kan voorzien. Maar door te straffen of dingen af te pakken krijgt je kind alleen maar schuldgevoelens en los je niets op...
2 jaar geleden
Ik heb er totaal geen verstand van, maar waarom straffen? In je broek plass ...
Klopt weet dat het ook niet goed is maar daarom zet ik dit bericht om advies en tips te vragen.. als je geen raad meer weet en nog een kind van 1 heb is gewoon weer pittig.
2 jaar geleden
Reactie op silvana1988
Klopt weet dat het ook niet goed is maar daarom zet ik dit bericht om advie ...
Zeker pittig. 2 kinderen, ik doe het je niet na.💪 Hopelijk zijn er mama's hier die je hiermee goed kunnen helpen. In de tussentijd misschien aan je kind vragen of ze het niet voelde aankomen en hoe je haar kunt helpen. Heel veel succes!! 😘
2 jaar geleden
Zeker pittig. 2 kinderen, ik doe het je niet na.💪 Hopelijk zijn er mama's ...
Ze zeg gewoon letterlijk dat ze te laat is en dat ze geen zin heb om te gaan.. wat moet ik hier nou mee😅 dan word je automatisch beetje boos om die reactie 😩. Maar goed komt goed ik ga haar er idd niet meer voor straffen en niks afpakken dat is eigenlijk ook zielig 🥴. Dankjewel 😘
2 jaar geleden
Reactie op silvana1988
Ze zeg gewoon letterlijk dat ze te laat is en dat ze geen zin heb om te gaa ...
Oeh dat is wel boefjesgedrag. 😬 Ik zou de tip van Little One proberen.
2 jaar geleden
Reactie op Littl-one
Ik zou er ff boven op gaan zitten haar elke 3 kwartier naar de wc doen. Zel ...
Heb vandaag je tip gedaan en werkt idd wel.. nog niet in der broek geplast 🤞🏼
2 jaar geleden
Reactie op silvana1988
Heb vandaag je tip gedaan en werkt idd wel.. nog niet in der broek geplast ...
😀🎉
2 jaar geleden
Reactie op silvana1988
Heb vandaag je tip gedaan en werkt idd wel.. nog niet in der broek geplast ...
Ik zou t ff een paar dagen volhouden. En waarschijnlijk pakt ze het vanzelf wel weer oké op 🙈🙈 steeds rekken.. Eerst 3 kwartier, dan uurtje.... Dan uur en kwartier.. Ze krijgt zo weer aandacht op een positieve manier van mama ipv dat mama boos is( ook aandacht)
2 jaar geleden
Reactie op Littl-one
Ik zou t ff een paar dagen volhouden. En waarschijnlijk pakt ze het vanzelf ...
Thanks voor de tips ☺️😘
2 jaar geleden
Reactie op Littl-one
Hoe gaat het nu?
Verschilt per dag.. gister hele dag niet geplast in der broek maar de dag daarvoor wel weer paar x.. dus hopelijk gaat het nu steeds beter, maar ik zeg het wel meer op de dag van kom we gaan naar de Wc.
2 jaar geleden
Wij zitten soms ook echt met ons handen in het haar... onze dochter van bijna 6 (13 januari jarig) plast de laatste tijd ook ineens veel in haar broek... ze is zeker ruim 3 á 4 jaar zindelijk, ze was er vroeg bij... maar ineens sinds een maandje plast ze spontaan in haar broek... ook vaak uit school is ze nat.. zo sneu.
Wat blijkt, dat ze niet goed uitplast waardoor er daarna gelijk druppels in haar onderbroek komt, óf soms over haar onderbroek heen plast omdat ze niet altijd goed op de wc-bril gaat zitten (te ver naar voren) óf ze veegt niet goed af...
Ze schaamt zich er enorm voor dus voor ons als ouder ervoor zorgen dat ze wat meer rust neemt tijdens het plassen en er extra op letten!
Ik denk dat het te maken heeft met de feestdagen bij ons, Sinterklaas, verjaardagen en Kerst...