23 Reacties

3 jaar geleden

Nee, bij mijn huisartsenpraktijk doen ze dat niet. Lees hier wel dat het in België vaak wel gebeurd?

3 jaar geleden

Ik heb er ook geen gehad

3 jaar geleden

Ik heb er ook geen gehad
Oke, zelf aangevraagd/reden hiervoor of niet?

3 jaar geleden

Reactie op Nadi94

Oke, zelf aangevraagd/reden hiervoor of niet?
nee mijn gynaecoloog heeft niks over bloedtesten gezegd, gewoon echo..

3 jaar geleden

Hier ook niet gedaan hoor

3 jaar geleden

In NL is dat niet perse gebruikelijk toch?

3 jaar geleden

Hier wel bloedtest gehad ivm medicatie en een tuuuurtest op 3+2...

3 jaar geleden

Ik heb het wel laten testen bij de huisdokter toen ik een pos test had. Kon die direct ijzer vitaminen en hele check up doen..

3 jaar geleden

Reactie op Molli

Ik heb het wel laten testen bij de huisdokter toen ik een pos test had. Kon ...
Ow sorry 🤣 Bleek ook direct dat mijn schildklier niet zo goed werkte. En kunnne ze dit beter opvolgen.

3 jaar geleden

Ja, bij ons in België is dat de eerste stap na een positieve zwangerschapstest. Bloedtest bij de dokter om het zwangerschapshormoon te controleren en nog bijkomende zaken zoals Bijvoorbeeld antistoffen..

3 jaar geleden

Ik ga wel bloed laten prikken maar dat is meer omdat ik iemand met down syndroom in de familie heb

3 jaar geleden

nee mijn gynaecoloog heeft niks over bloedtesten gezegd, gewoon echo..
Ja sorry las ipv geen een hahaha

3 jaar geleden

Nee ik ga het niet doen

3 jaar geleden

Nee, de HA geloofde me op m’n woord. 😛 En stuurde me door naar de gynaecoloog...

3 jaar geleden

Hier in België inderdaad wel gebruikelijk om na positieve eigen test, een bloedtest bij de huisarts te doen voor bevestiging. Ze testen dan ook meteen op antistoffen voor oa toxoplasmose, cmv en kijken na of je waardes (ijzer, vitamine B12, vitamine D...) goed zijn. Heb ook een nieuw bloedgroepkaartje gekregen omdat ik resusnegatief ben, moet dit afgeven bij de bevalling zei de huisarts.

3 jaar geleden

Niet meteen gedaan, maar laat volgende week bloedprikken ivm antistoffen check en dan doen ze ook meteen extra controle. Aangezien ik in de kinderopvang werk ☺️

3 jaar geleden

Mijn huisarts zei dat het normaal wordt gedaan om eerst bij hem te komen voor een bloedfanatiek, maar door de Corona nu meteen een afspraak bij de gynaecoloog moeten maken...

3 jaar geleden

Heb het bij de 2 vorige gedaan, nu niet wegens Corona..

3 jaar geleden

Yes, ik heb ook bloed laten prikken, en gelijk laten testen op antistoffen. En ik maak blijkbaar geen antistoffen aan voor toxoplasmose, dus blij dat ik het heb gedaan! Plus, nu is het echt echt waar;)

3 jaar geleden

Ik heb een test laten afnemen bij de huisarts, op 5 weken ver. Ik dacht dat dit zo hoorde na een positieve thuistest. Bij mij is alleen maar het vermoeden bevestigd. Er werd niet getest op antistoffen. Was dit misschien nog te vroeg? Dat weet ik niet.