19 Reacties

5 jaar geleden

Ik heb daar ook soms last van.. onlangs door meer symptomen ook urine ingeleverd kijken voor blaasontsteking maar was gelukkig allemaal goed. Ben benieuwd wat er uit komt bij jou..

5 jaar geleden

Wat voor kleur is die donkere urine?

5 jaar geleden

Ik heb dat in de ochtend bij eerste wc bezoek van de dag. Daarna hoe meer ik drink hoe lichter het word . Ik zou ni weten waarom je donker urine hebt als je al 3l drinkt🤔

5 jaar geleden

Ik heb dat ook. Ik test zelf vaak maar er komt niks uit. Geen idee wat het moet zijn maar omdat het al de hele zwangerschap is en ik verder geen klachten heb vind ik het wel prima!

5 jaar geleden

Ik heb het ook en dat als enige symptoom van een blaasontsteking en toch heb ik er een. Nu 10 dagen antibiotica en dan nieuwe staal inleveren

5 jaar geleden

Oo dat viel mij ook op! Het stinkt niet en heb ook geen buikpijn.

5 jaar geleden

Ik heb dat ook en steeds als ik urine staal inlever zeggen ze dat er niks aan de hand is

5 jaar geleden

Reactie op CarolienJansen

Wat voor kleur is die donkere urine?
Gewoon dezelfde kleur als de eerste plas in de ochtend

5 jaar geleden

Typisch, twijfelde toevallig of ik hier vandaag een topic over wilde maken! Ik heb ook sinds enkele weken de hele dag donkere urine en drink ook 3 Liter of meer per dag (ook de hele tijd dorst), maar niet dat ik meer naar de wc moest (las dat het in dat geval op diabetes kan duiden), maar verder nergens last van. Ga dinsdag naar verloskundige even navragen of het iets kan zijn! ☺️

5 jaar geleden

Reactie op Inetjuhhh

Typisch, twijfelde toevallig of ik hier vandaag een topic over wilde maken! ...
Gek he! Ik hoef ook niet vaker naar de wc.. en ik heb vorige maand suikertest gehad en geen diabetes :)

5 jaar geleden

Ik heb dat ook sinds kort, dacht er eigenlijk niks bij. Moet ik me zorgen maken dan?

5 jaar geleden

Reactie op Inetjuhhh

Typisch, twijfelde toevallig of ik hier vandaag een topic over wilde maken! ...
Daar was ik ook bang voor. Maar dat heb ik ook getest en mijn suiker is prima! Eerder laag dan hoog zelfs.

5 jaar geleden

Vanochtend urine weg gebracht en net gebeld. Was redelijk schoon. Klein spoor van een ontsteking. Omdat ik zwanger ben gaan ze het nu op kweek zetten en moet ik morgen ochtend terug bellen.

5 jaar geleden

Misschien een rare vraag, maar wat drink je precies? Als je de gehele dag koffie/frisdrank o.i.d. drinkt dan is je urine ook donkerder. Ik drink over het algemeen water, zo nu en dan eens een verdunde fris en melk voor wat extra calcium. Ik heb ook een blaasontsteking gehad, maar zelfs toen was mijn urine niet heel donker. Kan een tip zijn😉

5 jaar geleden

Reactie op JBvdK

Misschien een rare vraag, maar wat drink je precies? Als je de gehele dag k ...
Dank je! Ik drink overdag alleen maar water en thee en in de avond een frisdrankje. Daar kan het echt niet aan liggen. Ik drink al jaren heel veel, mijn urine is ook altijd licht, heb niks veranderd en nu donker. Snap het niet :(

5 jaar geleden

Reactie op bloem1988

Vanochtend urine weg gebracht en net gebeld. Was redelijk schoon. Klein spo ...
Bij mij precies hetzelfde 😊

5 jaar geleden

Hier is mijn urine ook donkerder dan normaal. Net leek het wel oranje. Heb meteen 2 grote glazen water gedronken, zo maar even kijken of het straks lichter is. Verder geen klachten🤔

5 jaar geleden

Hier is mijn urine ook donkerder dan normaal. Net leek het wel oranje. Heb ...
Nu is het weer normaal.. dus zal toch wat meer vocht nodig hebben in de ochtend

5 jaar geleden

Net de huisarts gesproken. Geen sprake van een blaasontsteking. Ze gaf aan zolang het geen coca cola kleur wordt, (dus donkergeel/licht oranje is, zoals in de ochtend) is het geen ziekte en kan het zijn dat je nieren gewoon wat harder moeten werken tijdens de zwangerschap (immers voor 2 personen!)