3 Reacties
één jaar geleden
Waarschijnlijk is het een enorme trigger. Ik herken dat wel bij mijzelf. Ik herken het ook wel bij mijn man. Het is hier vaak het geheel aan omstandigheden dat het verergert. Dan ben je ergens mee bezig, slecht geslapen oid en dan komt het vanaf de eerste seconde keihard binnen. Je ziet op dat moment ook oprecht geen oplossing en even laten huilen is echt geen optie, want je wordt echt gillend gek ervan. Voor mijn man wordt het beter als hij oordoppen indoet die op maat gemaakt zijn (die laten echt veel minder door dan de gewone oordoppen).
één jaar geleden
Is het misschien een optie dat je man even de kamer uit gaat op zo'n moment, zodat hij even wat afstand kan nemen? Oordoppen kan ook een optie zijn.
Kun je erover praten met je man? Als in, ziet hij in dat het een trigger van hem is waar hij mee om moet leren gaan ipv het afreageren op jullie kleine? Als hij dat inziet en je ziet dat het misgaat kun je op zo'n moment bijvoorbeeld zeggen, neem maar even afstand.
één jaar geleden
Mannen reageren anders dan vrouwen.. En de ene persoon kan daar beter mee handelen dan de ander..ook leert je kind dat 't een verschil tussen mensen is.
Maar wat ik zou adviseren is wel reageren, en zeggen "als er iets is kan je dit vragen, hier hoef je niet om te huilen." dat is waarschijnlijk effectiever dan negeren of boos worden...