131 Reacties

3 jaar geleden

Mag een baby op de buik slapen????

3 jaar geleden

Heb een buikslapertje. Had een aerosleep topper gekocht maar daardoor kon z ...
Dank je voor je reactie! Ik denk ook dat t vanzelf wel goed komt. Ik hou m gewoon goed in de gaten. Vannacht sliep hij uiteindelijk dus op zn buik en heeft de hele nacht eigenlijk in 1 houding gelegen tot 6u. Maar soms knalt hij ook tegen zn bed aan, hij is zo aan t rollen soms haha. Vooral in de ochtend als hij wakker begint te worden, gaat ie los.

3 jaar geleden

Reactie op Gon1984

Bij ons hetzelfde! Nu ze kan rollen slaapt ze op haar buik en geeft ze ‘s n ...
Misschien helpt het als je de luier omdraait, dit heb ik eens gehoord van iemand.

3 jaar geleden

Reactie op hi123

Als dat niet zou mogen, heb ik een uitdaging🙈 dat is inmiddels de enige houding waarin hij wel slaapt

3 jaar geleden

Reactie op hi123

Waarom niet??

3 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Waarom niet??
Als ik Google staat er een nee..

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op hi123

Niet alles op Internet is waar hoor 😉

3 jaar geleden

Reactie op hi123

Hahah baby slaapt hoe die zelf wil. Die van mij sliep al met 3 weken op zijn buik.

3 jaar geleden

Reactie op hi123

In de kraamweek en vlak daarna wordt dit afgeraden. Echter slapen sommige kindjes gewoon beter in buikligging. Hier valt hij in zijn zij in slaap maar draait hij dan door naar zijn buik. Als ik hem dan elke keer om zou draaien naar zijn rug, wordt hij wakker. En daar wordt niemand blij van 😉

3 jaar geleden

Ok als ik het zie draai ik hem terug, voor de zekerheid. Dit is dus niet nodig?

3 jaar geleden

Reactie op hi123

Tja ik vind het ook niet prettig maar mijn zoontje draait zelf hele tijd op z'n buik😅 en slaapt ineens door sinds die op z'n buik slaapt wat die op z'n rug nooit heeft gedaan..

3 jaar geleden

Reactie op hi123

Ok als ik het zie draai ik hem terug, voor de zekerheid. Dit is dus niet no ...
Ik heb een aerosleep topper met hoeslaken. Daar voel ik mij goed bij met het buikslapen. En ik check hem sowieso voor ik zelf ga slapen en voor die tijd kijk ik af en toe via de babyfoon ☺☺

3 jaar geleden

Reactie op hi123

Ok als ik het zie draai ik hem terug, voor de zekerheid. Dit is dus niet no ...
Als hij niet wakker word en gewoon goed verder slaapt kan je dat wel doen voor je eigen geruststelling ik deed dat eerste keer ook alleen hier werkt dat niet.. persoonlijk heb ik hen ook liever op z'n rug

3 jaar geleden

Reactie op hi123

Ik heb het toevallig vandaag gevraagd bij het cb. Ik denk dat we nu allemaal tegen hetzelfde probleem aanlopen gezien de leeftijd en dat de winterslaapzak uit is gegaan deze week. Mijn baby draait ook sinds deze week naar d’r zij en d’r buik en beweegt zich van boven naar beneden en van links naar rechts. Bij t cb zeiden ze dat je een pasgeboren baby niet op haar buik mag leggen, want als ze met het hoofdje in het matras komen kunnen ze stikken. Als baby’s zelf van hun rug naar buik kunnen draaien zijn ze sterk genoeg om hun hoofd weer uit het matras te krijgen. Blijft voor mij ook even wennen.. zelfs met Aerosleep.. en dat ze elke keer met haar hoofd tegen de spijlen knalt bevalt me ook niet echt.. maarja kan moeilijk de hele nacht aan haar bedje gaan zitten😖

3 jaar geleden

Reactie op hi123

Het wordt inderdaad afgeraden ivm wiegendood. Maar dit is meer voor een newborn die dan nog niet sterk genoeg is om t nekje te draaien en daardoor dus wel met z’n gezicht in t matras beland en dan niet de kracht heeft om te draaien. Toen ik aangaf bij het CB dat ze op haar buik slaapt kreeg ze het Spaans benauwd leek wel, ze gaf aan eh je weet dat we dit afraden etc.. maar het is de enige manier waarop me kindje wel slaapt! Als ze nu wakker is kijkt ze al achterom, armen gestrekt etc dus ze is echt sterk genoeg! Daarnaast als ze eenmaal van rug naar buik kunnen rollen heb je het niet meer echt in de hand, alleen lastig als ze niet kunnen terugrollen dan wordt het wat vaker opstaan haha

3 jaar geleden

Ooooh dat draaien. Hij ligt nu gewoon bij mij in bed. Dan kan ik met 1 oog open met 1 arm hem terugrollen ipv (serieus 1 nacht geteld: 23 keer op zijn buik gerold) zoveel keer uit mijn bed want dan ben ik ook klaarwakker. Mijn slaap is net zo belangrijk 😏

3 jaar geleden

Ooooh dat draaien. Hij ligt nu gewoon bij mij in bed. Dan kan ik met 1 oog ...
Dit is hier de favoriete slaaphouding. Als ik dit niet wil heb ik pech want binnen 3 seconden draait hij weer terug. En zo slaapt hij de hele nacht en overdag eigenlijk ook, haha

3 jaar geleden

Onze zoon is hier ook mee gestart. Ben onmiddellijk een Aero sleep gaan halen 👌🏼

3 jaar geleden

Even een tip voor de mama’s die geen oog dicht doen omdat hun kindje in bed draait: Stop het uiteinde van de slaapzak in tussen het matras en het bed, zo kan de kleine niet draaien. Wat nog beter werkt is om ook een dekentje of lakentje over de romp te spannen. Deze ook aan beide zijden van het matras goed instoppen, zodat de kleine het niet los kan trekken. Ik kan sindsdien in ieder geval weer met een gerust hart slapen en mijn dochter probeert nu niet eens meer te draaien in bed, omdat ze weet dat het toch niet lukt 😅 ze slaapt daardoor nu weer een stuk rustiger.

3 jaar geleden

Reactie op ivfmama29

Even een tip voor de mama’s die geen oog dicht doen omdat hun kindje in bed ...
Dat is hier echt geen oplossing helaas... Ik lees overal dat je de slaapzak niet moet instoppen omdat hierbij de bewegingsvrijheid wordt beperkt en dat er iets bekneld kan komen 🤷🏼‍♀️