131 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op Iloon_88

Dat is hier echt geen oplossing helaas... Ik lees overal dat je de slaapzak ...
Hier werkt dat ook niet. Krijst hysterisch omdat hij zich "gevangen" voelt en spartelt als een malle en is heel sterk. Ik heb maar geaccepteerd dat ik sochtends wakker wordt door ern teen in mijn oor of neus of voet tegen mn wang of 2 voetjes die over mijn schouder hangen of een rugmassage krijg van 2 voetjes hihi

3 jaar geleden

Hier werkt dat ook niet. Krijst hysterisch omdat hij zich "gevangen" voelt ...
Word ipv wordt (oei)

3 jaar geleden

Ooooh dat draaien. Hij ligt nu gewoon bij mij in bed. Dan kan ik met 1 oog ...
Wij willen dit ook maar gaan doen. Hoe slapen jullie dan precies als ik vragen mag (ivm veiligheid, vind het ergens nog wel spannend)

3 jaar geleden

Hier is het draaien ook weer begonnen ondanks slaapzak.. Ze lag ineens met haar hoofd bij haar voeteneinde en ik weet zeker dat ik haar niet zo naar bed heb gebracht 🤣

3 jaar geleden

Reactie op ivfmama29

Even een tip voor de mama’s die geen oog dicht doen omdat hun kindje in bed ...
Mag ik vragen wat het probleem is met draaien in bed? Als ze klaar zijn om op de buik te draaien in bed dan zijn de nekjes al sterk genoeg om het hoofdje opzij te draaien toch?

3 jaar geleden

Wij willen dit ook maar gaan doen. Hoe slapen jullie dan precies als ik vra ...
Ik leg mijn zoon op hoofdhoogte.. leg je dan tussen jullie kussens in dan weet je ook zeker dat je niet op hem/haar rolt.. of de dekens over hem heen trekt.. zelf heeft hij dan een slaapzak aan.. hij ligt wel op een zijlig kussen zo weet ik dat hij toch ‘veilig’ ligt en niet dat hij kan verschuiven.. (hij kan ook niet anders slapen, op de rug altijd klaarwakker) CB zei dat we ook het aankleedkussen konden gebruiken.. deze leg je dan ook tussen je kussens in..

3 jaar geleden

Ooooh dat draaien. Hij ligt nu gewoon bij mij in bed. Dan kan ik met 1 oog ...
Amen. Mijn zoon draait nog niet.. maar hij is ieder half uur wakker.. al vanaf zn geboorte.. als hij bij mij in bed ligt slaapt hij heel de nacht door.. zo ben ik ook een stuk fitter overdag!

3 jaar geleden

Jesse draait ook steeds op z'n buik in bed en gaat dan huilen omdat hij niet terug kan. Gevolg: ik moet snachts elk half uur m'n bed uit om hem terug te draaien. Dag nachtrust! Ik heb toen zijn aankleedkussen in zijn bedje gelegd. Sinds Jesse daar op slaapt, rolt hij niet meer om en slaapt weer als een roosje (en wij ook :))

3 jaar geleden

Reactie op Anoniempje135

Mag ik vragen wat het probleem is met draaien in bed? Als ze klaar zijn om ...
Mijn chickie was al heel snel met hoofdje omhoog houden met tummy time, maar vannacht ging ze met haar hoofd plat naar beneden liggen slapen. Haar hoofdje ligt dan wel op haar handen die ze als een soort van kussentje gebruikt. Of ze tilt in haar slaap haar hoofd omhoog. Gerust slaap ik er niet van, dus draai haar maar weer om, waardoor ze wakker wordt. Of neem haar in bed om nog te kunnen slapen. Ik hoop dat ze volgende keren haar hoofdje opzij draait tijdens het slapen. :)

3 jaar geleden

Reactie op fleurtjefleur

Mijn chickie was al heel snel met hoofdje omhoog houden met tummy time, maa ...
Oow ja snap ik. Zou ik ook spannend vinden idd! Mn mannetje is een maand geleden een paar keer omgerold maar daarna niet meer. Haha luie sjaakie🤣

3 jaar geleden

Reactie op fleurtjefleur

Mijn chickie was al heel snel met hoofdje omhoog houden met tummy time, maa ...
Ik kan echt niet slapen als ze bij mij in bed ligt... 😂😂🤣🙄

3 jaar geleden

Reactie op Anoniempje135

Buikslapen gaat niet alleen om met gezicht in matras komen, maar ook op gevaar voor rebreathing en warmtestuwing. Wel is de kans op wiegendood bij 6 maanden al flink afgenomen en gaat het dan vaker mis door dekbedden of onveilige bedden dan door buikslapen

3 jaar geleden

Reactie op Anoniempje135

Ik zou het geen probleem vinden als ze op haar buik zou slapen, alleen lukt het haar niet om te draaien met slaapzak aan, maar toch blijft ze het proberen en dus komt ze niet in slaap of slaapt ze heel onrustig 😅 Wordt niemand blij van helaas

3 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Ik kan echt niet slapen als ze bij mij in bed ligt... 😂😂🤣🙄
Hoezo niet? Houd je niet van natgekwijlde handjes die je gezicht gaan betasten als ze niet kunnen slapen? 😜

3 jaar geleden

Reactie op fleurtjefleur

Hoezo niet? Houd je niet van natgekwijlde handjes die je gezicht gaan betas ...
Hahaha oh neuh dat maakt me niet uit.. Maar ik ben dan veel te bang dat ik d'r plet in mijn slaap, of we gaan een staat wedstrijd houden, omdat ik de te schattig vind als ze slaapt.. 😂 (de babyfoon staat ook aan papa's kant, puur om die reden haha ik slaap niet anders) Laat d'r maar lekker in de eigen kamer zijn. Vind ze prima gelukkig

3 jaar geleden

...

3 jaar geleden

Hey dames, Mijn dochtertje slaapt sinds gisteren ook op haar buik. Nu dus ook in de avond, voor het eerst. Ze kan makkelijk van rug naar buik rollen. Terug rollen kan ze nog niet. Ze kan heel goed haar hoofdje omhoog houden en tijgert al zelfs. Ze kan echt letterlijk een uur lang tummy time doen zonder moe te worden. Als ze dan ook terug wil rollen en het niet lukt huilt ze ook hard genoeg. Nu lees ik zoveel op internet over kans op wiegensdood bij buikslapen enz. Ik leg haar overigens altijd recht maar ze draait zelf om naar haar buik. Is het in dit geval raadzaam om een aerosleep aan te schaffen? Of hoeftdat niet aangezien ze sterk genoeg is om haar hoofdje omhoog te houden?

3 jaar geleden

Reactie op Sara56

Hey dames, Mijn dochtertje slaapt sinds gisteren ook op haar buik. Nu dus ...
Als het jou een goed gevoel geeft dan doen! Je zit nooit verkeerd in dat opzicht. Mijn dochter slaapt op haar buik sinds ze 4,5maand oud was. Ze kon toen nog niet rollen maar haar nekje was sterk genoeg. Ze slaapt van +/- 18:30 tot 6:30 en ieder dutje op haar buik. Gaat super goed. Had een aerosleep maar merkte dat ze daardoor haar warmte niet goed kon vasthouden, zelfs niet met een winterslaapzak en deken. Dus na 5 dagen retour gedaan en nu slaapt ze heerlijk en is ze weer op temperatuur.

3 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Hahaha oh neuh dat maakt me niet uit.. Maar ik ben dan veel te bang dat ik ...
Vooral die staar wedstrijd 😅 ik kijk altijd even stiekem om het hoekje om te kijken hoe die slaapt en dan blijkt die niet te slapen heeft die mij gespot ja dan kan je slapen wel weer vergeten😂

3 jaar geleden

Reactie op Mommyofboth

Vooral die staar wedstrijd 😅 ik kijk altijd even stiekem om het hoekje om ...
Doet ze in de wandelwagen ook 😂😂 zo moe zo moe maar mama loopt daar!!! 🙈