2 Reacties
één jaar geleden
Ons zoontje had dit ook. Hij ging elke maandag en huilde ontzettend, dat begon thuis al. Sinds de komst van zijn broertje ging hij twee dagen: maandag & vrijdag. Toen ik op het punt stond om anders eens naar een gastouder te informeren, ging het ineens beter. Waarschijnlijk hebben de twee dagen hem ook beter gedaan. Maar dat doet joun zoontje al.. merk je niet dat de dinsdag iets beter gaat als de maandag?
We hebben geprobeerd om het zo enthousiast mogelijk te brengen, we vertellen hem het al optijd (avond van te voren) & benoemen het ook weer van vanavond gaan we weer lekker samen eten ofzo.
Het is heel lastig! Ze geven daar ook aan dat hij het naar z’n zin heeft. Maar hij praat daar eigenlijk niet, hij leeft heel erg aan de rand van de groep en observeert heel veel. Thuis heeft hij heel veel praatjes.
Dus alsnog twijfel ik wel eens aan een gastouder, anderzijds lijkt dit me toch ook een goede stap voor school over 1,5 jaar.. (plus de gastouder zitten overal ook al vol).
Hij gaat nu ook nog over naar de peutergroep & gister ging het wennen daar erg goed! Dus hoop ook echt dat hij het daar naar zijn zin gaat krijgen.
Hopelijk gaat het snel iets beter. Zo lastig hè, ik zag ook steeds weer op tegen de maandag.. en ik was bang dat m’n zoontje mijn spanning daardoor ook alweer kon voelen. Maar ik vond die strijd elke keer best heftig en sneu. 🥺
één jaar geleden
Hier ook nog steeds huilen als we haar wegbrengen. Zodra we weg zijn is het goed en ik zie haar ook blij spelen bij de opvang (we wonen er tegenover dus als ze buiten spelen kijk ik soms stiekem even mee, zonder dat ze mij ziet uiteraard want dan is het weer huilen 🤪).
Ik blijf het ook moeilijk vinden om haar weg te brengen dus meestal doet mijn vriend dat en haal ik haar weer op.