8 Reacties

2 jaar geleden

Gewoon leren dat ze aan bepaalde dingem niet aan mogen komen. T enige waar wij op letten is dat er geen glas met drinken op tafel staat als we even naar de wc of iets dergelijks gaan.

2 jaar geleden

In het begin hebben we nog wel eens de box gebruikt (als we naar wc , boven etc gingen). Anders lieten we haar gang gaan, maar dan onder toezicht. Voor de rest hebben we van die speciale rubberen bescherm dingetjes op de hoekjes van onze salontafel geplakt. Stopcontacten beveiligd. Kabels niet in het zicht. Onze dochtertje hebben we op en af van de bank laten klimmen onder toezicht. We hebben haar daar ook echt in begeleid. We merkten vanzelf toen ze dat zelfstandig kon doen. En dat was met steeds meer dingen zo. Onder toezicht en evt begeleiden, zodat ze dat ook leert. Die van ons wilt laatste tijd op de bank lopen 🤦🏽‍♀️ dus daar zijn we nu mee bezig met haar dat af te leren, dat vind ik nog maar een eng idee. Dus die rubberen dingetjes op de hoekjes van de salontafel blijven nog even zitten 😉 succes 🍀

2 jaar geleden

Maak het vooral niet te veilig. Klinkt raar ik weet het, maar je kunt beter erin opvoeden. Tuurlijk heb ik stopcontactbeveiliging en foamhoekjes op de tafel en leg ik een schaar niet binnen bereik, maar daar houdt het ook mee op. Ik begeleid hem in het klimmen en stel daarbij ook regels (je mag op de bank klimmen, maar niet over de bank klauteren). Ik vind het belangrijk dat hij weet dat hij niet overal aan mag zitten etc. Thuis kan je alles veilig maken, maar je komt ook bij anderen waar alles binnen bereik ligt. Ik doe hem in de box als ik wat langer geen zicht op hem heb.

2 jaar geleden

De box ging er hier met 6 maanden al uit. Wij zijn van mening stoot maar een keer je hoofd hoe zielig ook maar dan weet je wel wat pijn doet en hij dus voorzichtiger moet zijn. En dit werkt wij hebben lage stopcontacten die achter meubels zitten. En op de bank klimmen doet tie al heel lang hebben hem geholpen dat voorzichtig te doen en dat tie met zn voetjes eerst ervan af moet. En ja soms gebeurd er een ongelukje maar ben van mening dat dat ook kan als je extreem voorzichtig met alles bent een alles weg zet en ze nergens aan kunnen of mogen komen. En tuurlijk ik ben ook geen super mama maar doe wel m'n best en waar ik van denk t beste werkt voor Jaxx.

2 jaar geleden

Reactie op newmommy😍

Maak het vooral niet te veilig. Klinkt raar ik weet het, maar je kunt beter ...
Hier staat de box vooral om de net opgevouwen was te beschermen 😅😂😂 (gaan binnenkort verhuizen.. Ga dat ding niet 2x verplaatsen..) Klimmen van de bank deed ze al toen ze kon Kruipen altijd achteruit. Ik ga gerust naar de wc.. De deur laat ik op een kier, zodat ik haar hoor en ze mij kan bezoeken als ze wil. (vast wat intresse wekken voor het zindelijkheid gedoetje) Stopcontacten zijn niet beschermd.. Ze zitten hoog aan de muur, verder de contact dozen kan ze inprincipe bij, maar meteen afgeleerd dat 't niet mag. De enige uitdaging bij ons is de prullenbak.. Alles moet er in, en uiteindelijk ook weer uit 🤷🫤 Tafel hoekjes, neuh onzin. Ja ze valt wel eens.. Maar daar leert ze van.. (oeps.. Harde mama?)

2 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Hier staat de box vooral om de net opgevouwen was te beschermen 😅😂😂 (gaa ...
Haha die van mij heeft wat minder gevoel voor zelfbehoud en vindt het hilarisch om met het gezicht naar beneden overal af te gaan (en weet heel goed dat het achteruit moet) 🙈 voor de wc gaat hij bij mij ook de box niet in. Is puur als ik naar boven ga nu ik hem dan niet meer zie of hoor (verder een benedenverdieping met verschillende ruimtes, maar dan hoor ik hem wel en tsja boem is ho en een hoop gebrul…leermoment?🤣). Alle stopcontacten hier op perfecte dreumesooghoogte 🙈 wel contactdozen onbeveiligd en net als bij jou is dat categorie je blijft er maar vanaf🤣 prullenbak buiten bereik, maar elke deur (behalve kastdeuren) moet open en dicht….gelukkig met de vlakke hand. Ik zit nog te wachten op dat vingertje ertussen (ook iets met een daar leert hij van hahaha). Heb een licht trauma van mijn salontafel. Stomme is bij alle meubels zit een zelfde soort hoek en net zo potentieel gevaarlijk en daar zit niks op, maar die tafel…ooit mijn nichtje een flinke smak zien maken ertegen. Mijn zus was niet echt blij met me de eerste paar minuten….aan de andere kant….ze deed daarna een stuk voorzichtiger 😂

2 jaar geleden

Ja goeie hoor, om niet alles te beveiligen en grenzen te stellen. Ik vind het klimmen opzich ook niet eng, maar ze kan dan wel ineens veel hoger bij dingen! Ze stond pas ineens op haar speelgoedtrommel, had ik niet kunnen bedenken dat ze die als krukje zou gebruiken🙄😂

2 jaar geleden

Hier is niet alles dreumes proof maar wel de, in mijn ogen, echt gevaarlijke dingen zoals stopcontacten, traphekjes en een enkele scherpe punt met een ding erop. Niet scherpe punten doen pijn maar zijn niet gevaarlijk. Verder is het erbij blijven en proberen aan te leren dat hij wel op en van de bank mag klimmen maar niet los op de bank mag staan. Maar geheid valt hij nog een keer met z'n gezicht tegen de ruwe muur of plantenbak buiten etc.. of op speelgoed wat net een scherpe punt heeft. Je kunt niet alles voorkomen maar liever geen 220 Volt of van de trap vallen als leermomentjes 😉