19 Reacties

6 jaar geleden

Bij mijn verloskundigencentrum in Roosendaal mag de partner mee naar enkel de termijnecho's (11/12 weken en 20 weken), niet bij vitaliteitsecho's

6 jaar geleden

Huh dat is vreemd ze zegt net letterlijk wat anders tegen mij aan de telefoon. Dat die regels voor heel Noord Brabant geldt. Daar hoort Roosendaal toch ook bij. Het is zo verwarrend. Ik kan ook geen enkel verloskundig centrum vinden in de omgeving van Breda die het wel doen.

6 jaar geleden

Ik heb hetzelfde te horen gekregen en val ook onder t amphia/ echocentrum wat daaraan gekoppeld is.. een hele domper, maar wel heel begrijpelijk.. ze zijn de brandhaard van de Corona geweest en zijn dat nog zeker niet te boven.. ja ik baal keihard dat mn vriend buiten moet wachten en we t via FaceTime moeten doen.. maar denk dat we niet anders kunnen dan ons erbij neer te leggen..

6 jaar geleden

Bij mij verloskunde in Roosendaal mag de partner alleen mee naar de termijnecho's en de 20weken echo

6 jaar geleden

Termijn echo heb ik gewoon op mijn eigen vk praktijk en partner mag daar gewoon bij. Ik ben net bij triagekamer geweest op amphia maar partner mocht niet mee naar binnen. Ik ben nu 9+3 dus hopen wann ik 20 weken ben dat het onderhand versoepeld is

6 jaar geleden

In Den Bosch (bij mijn verloskundige in ieder geval) doen ze wel gewoon de eerste echo en ook met partner erbij. Dus geldt niet voor heel noord Brabant volgens mij. Vandaag 8 weken echo gehad met m’n vriend er dus bij! Je kunt even rondkijken en vragen of andere verloskundige andere echos wel doen

6 jaar geleden

Oh wat gek! Ik woon in Bergen op Zoom en mijn partner mag gewoon mee naar alle afspraken en echo's. Misschien dat dit per verloskundige dan toch nog veel verschil uit maakt

6 jaar geleden

Hier ook Noord Brabant (Den Bosch) en mijn vriend mag komende maandag ook gewoon mee naar de eerste echo. Is wel bij een verloskundigenpraktijk, kan me voorstellen dat in een ziekenhuis de regels nog anders zijn.

6 jaar geleden

Reactie op X__cyn

Oh wat gek! Ik woon in Bergen op Zoom en mijn partner mag gewoon mee naar a ...
Welke verloskundig praktijk zit je?

6 jaar geleden

Heel Noord Brabant? Dat is vreemd. Ik zit in Eindhoven en daar mocht mijn partner vanaf 7 mei al mee.

6 jaar geleden

Reactie op Bvos1993

Welke verloskundig praktijk zit je?
Verloskundigen voor jou

6 jaar geleden

Amphia Ziekenhuis heb je met ziekenhuis afspraken te maken, dus dat betekend alleen naar alle soorten afspraken. Wie weet veranderd het binnenkort dat het niet meer alleen met 20 weken echo is, ik hoop het!!

6 jaar geleden

Reactie op MuilenP

Amphia Ziekenhuis heb je met ziekenhuis afspraken te maken, dus dat beteke ...
Ja dat klopt maar ik heb gezocht naar andere verloskundige centrums in Breda en kan er geen enkele vinden die het wel doet dus het geldt schijnbaar niet alleen voor ziekenhuizen

6 jaar geleden

Dan kijk je toch iets verder... in son zit een goede vanaf Breda 45 min rijden. Dat zou ik er persoonlijk wel voor over hebben... in westerhoven zit er ook 1. Succes!

6 jaar geleden

Reactie op Sasbo

Dan kijk je toch iets verder... in son zit een goede vanaf Breda 45 min rij ...
Ja maar ik heb dan het probleem dat mijn gynaecoloog die niet ontvangt omdat die niet in mijn leefomgeving zit ik heb namelijk een medische indicatie

6 jaar geleden

Ook ik kom uit Breda, hier dus inderdaad de termijnecho zonder partner. Ook ik kreeg te horen dat heel noord-Brabant met elkaar besloten heeft om alleen de 20 weken echo met partner te doen. Wij hebben 22 mei onze termijnecho dus heel hard duimen dat het komende week alsnog versoepeld word dat mijn partner mee kan. Zo frustrerend dat ze dit de partners ontnemen. Ik begrijp dat ze zo weinig mogelijk risico’s willen nemen maar als mijn partner besmet zou zijn zou ik het ook echt wel bij me dragen. Daarnaast zou mijn partner makkelijk op 1,5 m afstand van de echoscopiste kunnen blijven of achter een plexiglas scherm gezet kunnen worden. Zeker voor de termijnecho, dit is toch wel een hele speciale en spannende echo!

6 jaar geleden

Ik heb zojuist gebeld omdat wij vrijdag de termijnecho zonder partner hebben. Ik baalde hier ontzettend van. Nu kreeg ik te horen dat de partners inderdaad niet mee mogen naar de termijnecho maar wel naar een pretecho ( hoe krom is dat?! ) Ik heb dus focus Fun gebeld en we hebben vanavond een pretecho waar mijn partner wel bij mag zijn. Zo is het voor hem minder erg om niet bij de termijnecho te kunnen zijn omdat we dan toch al samen ons kindje hebben mogen zien. Misschien dat meer mensen blij zijn met deze tip!

6 jaar geleden

Ik kom uit Eindhoven en het Catharina ziekenhuis hanteert dezelfde regel. Morgen hebben we zelf een pretecho geboekt, waar mijn man wél mee heen mag.

6 jaar geleden

Hier in Tilburg mag het inderdaad ook niet, maar wij gaan ook met 15bwelen een pret echo laten doen in Berkel enschot, daar mag jij wel mee naartoe,