8 Reacties
2 jaar geleden
Ach sneu he ..☹️ Wij zijn eerst naar de huisarts gegaan om te laten checken of het inderdaad eczeem is. De huisarts heeft de cetamacrogolcreme voorgeschreven. Het is een creme om de plekjes vettig te houden. En sowieso je kind niet te vaak laten douchen en niet te warm. Na het douchen goed droogdeppen en de plekjes meteen insmeren, want water droogt vaak uit. Oh ja en we gebruiken o.a. de douchegel/shampoo van het merk La Rochay Posay, de producten van dit merk zijn door dermatologen samengesteld. Je kunt hiervoor advies vragen bij je apotheek als ze deze in hun assortiment hebben. Maar ik zou altijd wel eerst even langs de huisarts gaan. Beterschap met de kleine meid 🍀
2 jaar geleden
Tiny Todd is echt een enorme aanrader! Dat heeft bij mijn zoontje echt wonderen verricht. Heb van alles geprobeerd en dit was het enige dat werkte. Havermout badjes kunnen ook helpen (bio havermout in een washand doen en dichtknopen en mengen met badwater tot het wittig wordt) en probiotica ook (ik gebruikte microbiol kind van vitals op aanraden van een darmtherapeut). Hopelijk heb je hier iets aan!
2 jaar geleden
O ja en ik zou echt niet zo maar hormoonzalf gaan smeren want dat kan echt voor vervelende bijwerkingen zorgen en en vaak is het ook op te lossen zonder troep... No offense natuurlijk tegen mensen die wel hormoonzalf gebruiken en daar veel baat bij hebben. Naar mijn mening zijn huisartsen soms te gemakkelijk met dat voorschrijven terwijl het eerder een laatste redmiddel zou moeten zijn.
2 jaar geleden
Reactie op Soofs1991
O ja en ik zou echt niet zo maar hormoonzalf gaan smeren want dat kan echt ...
Zo denk ik er ook over. Mijn huisarts wilde er gelukkig ook niet aan beginnen, omdat het de huid echt dun kan maken. Hier ervaring mee gehad omdat mijn vader extreem last had van Psoriasus. Ik zou ook eerst al het andere proberen 😌 de tiny Todd kende ik niet dus die ga ik onthouden, maar hopelijk is dat niet nodig natuurlijk 😉
2 jaar geleden
Mijn dochter is erg gevoelig voor eczeem en speelt vooral op als ze een lage weerstand heeft. Wij gebruiken dagelijks cetomacrogol crème mét 20% vaseiline! Wordt volledig vergoed bij de huisarts.
Hiermee houden we het onder controle. Enkele keer hormoonzalf moeten gebruiken bij een heftige uitbraak. Maar met dit dagelijks, soms 2/3 keer per dag in de smeren, gaat het nu al maanden goed!
2 jaar geleden
Reactie op mmo
Mijn dochter is erg gevoelig voor eczeem en speelt vooral op als ze een lag ...
Dit doen wij ook al meer dan een jaar bij ons zoontje! Soms als we weer wat vlekjes op komen zetten, gebruiken we de hormoonzalf.