90 Reacties

2 jaar geleden

Rond 07:00 wakker en 1 á 2 boterhammen. Rond 09:30 fruit/groente/koekje, keuze uit twee dingen. Rond 10:00 een klein uurtje slapen. Rond 12:00 2 boterhammen. Rond 14:30 ongeveer anderhalf uur slapen. Rond 16:00 kleine snack. Weer keuze uit twee dingen. Rond 18:00 avond eten. Vaak met de pot mee, maar wel keuze uit max vier dingen op haar tafeltje waarbij wij er zeker van zijn dat ze één ding sowieso eet. Bijvoorbeeld boontjes, maïs, zalm en aardappeltjes. Rond 19:00 uur opvolgmelk en naar bed. De gehele dag door beker water in haar buurt.

2 jaar geleden

Hoe doen jullie dat met bijv een flesje sochtends en dan nog ontbijten VOOR de opvang? Ik denk dat ik hem dan echt 6 uur moet wakker maken 😂

2 jaar geleden

Reactie op Kimberly ❤️

Hoe doen jullie dat met bijv een flesje sochtends en dan nog ontbijten VOOR ...
Wij wonen gelukkig heeeeeel dichtbij de opvang

2 jaar geleden

Ik zie best wat schemas waar een kind nog een fles krijgt? Maar die van mij mocht met 11 maand al zonder kunstvoeding.. Is die van jullie dan nog hongerig of teklein ofzo?

2 jaar geleden

Reactie op Mamavanmarije

Wij wonen gelukkig heeeeeel dichtbij de opvang
Ja beter! Ik heb echt een uitslapen (geljkkig) en als ik moet werken en hij moet 7:45 op de opvang zijn maken we hem echt pas 7 uur wakker. Hup aankleden, papfles en weg. Ik weet nog niet zo goed hoe ik dat moet doen met ontbijten 😂

2 jaar geleden

Ik zie best wat schemas waar een kind nog een fles krijgt? Maar die van mij ...
De fles mocht er zeker al af… maar de ochtend(pap)fles kan geen kwaad. Maar zou hem inmiddels wel af moeten bouwen 🙈

2 jaar geleden

Reactie op mir76

De fles mocht er zeker al af… maar de ochtend(pap)fles kan geen kwaad. Maar ...
Ah oke ja dacht al is mijne dan zo snel 🙈

2 jaar geleden

Reactie op Kimberly ❤️

Hoe doen jullie dat met bijv een flesje sochtends en dan nog ontbijten VOOR ...
Mijn dochter gaat 1x per week naar de opvang. Op die dag krijgt ze ‘s ochtends vroeg (als ze zelf wakker wordt) een (pap)fles. Meestal slaapt ze daarna nog, moet haar dan ook wel wekken. Gelukkig lukt dat in de meeste gevallen door de gordijnen open te doen. Vaak heeft ze dan nog geen trek in een boterham. Als ik dat meld op de opvang krijgt ze daar een boterham als eerst… goed geregeld daar!

2 jaar geleden

Hij vind t gewoon lekker whaha 🙈 sochtends heerlijk wakker worden met een papfles en dan uurtje later fruit etc

2 jaar geleden

Reactie op mir76

Mijn dochter gaat 1x per week naar de opvang. Op die dag krijgt ze ‘s ochte ...
Ohhhh maar dat is een goede! Mijn zoontje gaat ook 1 x per week en zou dat idd ook even kunnen aangeven, denk dat ze daar totaal niet moeilijk over doen. Ik zie mezelf gewoon hem niet volproppen met eten om 07:00 😅

2 jaar geleden

Ze krijgt wel de fles maar geen flesvoeding, koemelk uit de fles.

2 jaar geleden

Zoonlief krijgt nog 3x een fles met KV. 100cc bij wakker worden, 100cc voor zijn eerste dut, en 100cc voor het slapen gaan. Hij vind het gewoon heerlijk, en is er ontzettend aan gehecht. S ochtends wordt hij vaak zo hongerig wakker dat wij zo snel mogelijk iets erin moet doen, want anders zitten we met een krijsende dreumes met traantjes. Dan is een fles toch handiger. Ik vind KV dan handiger dan koemelk, want het bederft niet, je kan het overal meenemen, en volgens mij ook als je de Kruidvat merk gebruikt onder de streep goedkoper. Hij gebruikt verder geen speen sinds hij 7 maanden is dus ben niet echt bang voor de mondspierintwikkeling ofzo. Ikzelf weet nog dat ik af en toe een flesje kreeg toen ik 3 was.

2 jaar geleden

Reactie op Kahless

Zoonlief krijgt nog 3x een fles met KV. 100cc bij wakker worden, 100cc voor ...
Kv bederft net zo goed. Kan je na een halfuur ook niet meer geven en het pak is na openen een maand houdbaar.

2 jaar geleden

Kv bederft net zo goed. Kan je na een halfuur ook niet meer geven en het pa ...
Blijft echt geen maand open hier! En ik had het niet over de KV als het al gemengd is met water, maar gewoon als het nog in poedervorm is.

2 jaar geleden

Reactie op Kahless

Blijft echt geen maand open hier! En ik had het niet over de KV als het al ...
Poedervorm! Zo had ik er niet aan gedacht. 🙂 Ik heb kleine pakjes houdbare melk voor als we op pad gaan zonder koelkast of bij mensen waarvan we niet zeker zijn dat zij melk in huis hebben.

2 jaar geleden

Reactie op mir76

‘s Ochtends om 07.00 krijgt ze nog een fles 🙈 08.00 2 boterhammen 10.00 fr ...
Wat bedoel je met ‘s middags slaapt ze zelden?

2 jaar geleden

Reactie op Kimberly ❤️

Ik vergeet mijn eigen erbij te zeggen 😅 Wij schommelen een beetje tussen 2 ...
Wij hebben ongeveer hetzelfde schema maar s avonds 100ml, die laatste fles zijn we nog aan het afbouwen. Jullie willen de papfles afbouwen, heb je ook overwogen om hem/haar gewoon pap te geven? Zoals je als volwassene ook kan ontbijten met melk/yoghurt en havermout, geven wij ons zoontje dit ook. (Dan nog half havermout en half Olvarit 8 granen ontbijt)

2 jaar geleden

Reactie op momof2girlies

Wat bedoel je met ‘s middags slaapt ze zelden?
Precies dat wat ik zeg… 😉. Ik leg haar altijd in bed, sowieso om te rusten, maar ze slaapt zelden. Ligt meestal te zingen… ‘s nachts slaapt ze 12 uur achter elkaar…

2 jaar geleden

Geen schema, wij leven bij het leven. Zit natuurlijk wel een rode draad in maar geen vaste tijden qua slaap noch eten. En hij zeurt nooit om eten of slapen. Ik merk het zelf goed genoeg wanneer hij wat nodig heeft. So far, so good, so happy 😊

2 jaar geleden

Reactie op mir76

Precies dat wat ik zeg… 😉. Ik leg haar altijd in bed, sowieso om te rusten ...
Ik heb ook zo’n kindje. Eentje met een lage slaap nood ☺️