90 Reacties
2 jaar geleden
Geen schema, wij leven bij het leven.
Zit natuurlijk wel een rode draad in ...
Onze slaapschema bestaat ook niet enige is dat ik voor 7 uur beneden wil zijn en heb half 8 in avond altijd opbed doe
2 jaar geleden
7:00 wakker
7:30 boterham met pindakaas en glaasje halfvolle melk (200 ml)
9:00 fruit
10:00 naar bed tot 11:30
12:00 2 boterhammen met wisselend beleg en water
14:00 snack (mais/rijstwafel/fruit/groente)
15:00 slapen tot 16:00 maar dit slaapje lukt niet meer altijd
16:00 soms nog een kleine snack en drinken
18:00 avondeten met yoghurt toe
19:00 naar bed
2 jaar geleden
Reactie op deLizious
Wij hebben ongeveer hetzelfde schema maar s avonds 100ml, die laatste fles ...
Ja hebben we geprobeerd! Hij wil er op de een of andere manier niks van weten 😅 Twijfel nog even of het een kwestie is van doorzetten of niet haha
2 jaar geleden
07:00 wakker
07:30 5 boterhammen met wisselend beleg en een tuitbeker melk
09:30 een banaan
10:30 een suikervrij koekje
11:30 nog 3 en soms 4 boterhammen
12:00 slapen
14:00 wakker
14:00 een appel of ander fruit
15:30 suikervrij koekje
17:00 flinke portie avondeten
17:45 paar happen kwark
18:30 naar boven
19:00 slapen
Mijn baby is 15 maanden, 75 cm en 8,5 kilo. Dat is nog onder de gemiddelde groeicurve, maar hij eet als een bouwvakker en is alles behalve dik 😅 goeie verbranding denk ik. Weet niet of dit eetschema heel representatief is
2 jaar geleden
Reactie op Amber2607
...
😀 Goeie eter!! Maar waar laat ie het? Is dit op advies van het CB?
2 jaar geleden
Reactie op Amber2607
...
Haha nee niet heel representatief denk ik, poept hij dan ook onwijs veel?
2 jaar geleden
6:00 staat mevrouw op en neer te springen in bed 🙈
6:30 ontbijt met een boterham, beker melk en soms nog een crack of rijstwafe
9:30/10:00 1 of twee stuk fruit met beker water
11:30/1200 lunch met 1 of twee boterhammen, komkommer/paprika/tomaat en beker water. Op zondag doe ik vaak iets "bijzonders" voor lunch.
13:00 slaapje van 1,5 a 2 uur
Na het slaapje een beker water of thee met een snack (komkommer, fruit, maissnack, baby biscuitje, rozijntjes, we wisselen een beetje af)
16:30/17:00 flink bord avondeten en klein bakje yoghurt
18:00/18:30 nog een flesje melk aangelengd met water totaal 120ml en dan slapen
Tijden zijn een beetje afgestemd op doordeweek, dan gaat ze van 7:30 tot 12:30 naar het KDV.
Vaak wordt ze trouwens al rond 5:00/5:30 wakker, maar we hebben als regel dat ze niet voor 6:00 uit bed gaat.
2 jaar geleden
Reactie op vdb1991
07:00 150ml fles
08:00 1 boterham
10:00 fruit
11:30 2 boterhammen
12:00 90 ...
Oh zo herkenbaar! Mijn dochtertje en ik genoten ook nog zo van dat momentje van de ochtend fles. En het was qua ritme ook zeker een omschakeling om met brood te gaan ontbijten. Maar inmiddels helemaal gewend aan het nieuwe ritme. Mis het momentje stiekem nog wel eens. 😅
2 jaar geleden
Reactie op Amber2607
...
5 boterhammem sochtends????????
2 jaar geleden
5 boterhammem sochtends????????
Die van mij kan dat ook makkelijk naar binnen werken ook nog dat donkere brood maar doe ik niet hij krijgt 5 stukken nu over de hele dag 2 sochtends 2 smidags en 3 uur nog 1
2 jaar geleden
Hoe doen jullie dat met het slaapje smiddags? (Als er nog 1 slaapje is)
Doen jullie die altijd thuis in bed?
Mijn zoontje heb nog 2 slaapjes en vind het heerlijk om na dat ochtendslaapje de deur uit te gaan. Kan ik mezelf even klaar maken spullen pakken enz en als hij wakker Is wat leuks doen. Straks verplaats dat slaapje natuurlijk naar midden op de dag. Hoe pakken jullie dit aan?
2 jaar geleden
Reactie op Kimberly ❤️
Doe ...
Ja hier wel altijd thuis. Hooguit als we een dagje weg gaan dat we het zo uitkiezen dat ze in de auto kan slapen. Maar in de kinderwagen slapen is een te grote gok, doet ze de ene keer wel, de andere keer niet. Ze slaapt hier doordeweeks rond 13:00. In het weekend vaak al rond 12:00. Doordeweeks kunnen we in de middag dus niet heel veel. Rond 14:30/15:00 is ze wakker. Maar wat wel kan is bijvoorbeeld: even naar de bieb of stad met de fiets (of bus bij slecht weer), naar de kinderboerderij of supermarkt met de kinderwagen of gewoon een stukje wandelen of thee drinken bij oma. Doen we trouwens lang niet elke dag. Ze heeft al een drukke ochtend op het KDV gehad. Ik merk dat ze in de middag veel liever lekker thuis speelt. Jammer voor mama, maar haar belang gaat voor. Dan maar lekker in het weekend ergens naartoe, hebben we ook iets meer tijd.
2 jaar geleden
Reactie op Kimberly ❤️
Doe ...
Mijne gaat met 2.5 naar de peuterschool 2x per week op de ochtend hij slaapt nu nog van 10.30 tot 12.30 maar dat kan bij hem zo veranderen als hij smidags zou gaan slapen is het maar zo en kan hij met opa en oma weekend wat leuks doen want ik werk fulltime zomers dus heb sws niet tijd om wat leuks teplannen met hem
2 jaar geleden
Reactie op Amber2607
Ja dat vragen wij ons ook af. Want hij is gewoon wel heel fijntjes om te zi ...
Ik heb er totaal geen verstand van en ben ook totaal niet oordelend, maar ik vraag me dan af of je met 5 broodjes zijn maag dan niet oprekt? Want dat is toch enorm veel? En eenmaal opgerekt dan toch ook meer trek? Ik denk aan al die mensen met maagverkleiningen. Die magen worden toch letterlijk kleiner gemaakt? Heeft hij dan geen aandoening waarbij zijn hersenen het signaal van volzitten niet of laat doorkrijgen? Moet je hem niet gewoon een beker water ofzo geven? Totaal niet oordelend naar jou toe. Vraag mij slechts dingen af. 🙂
2 jaar geleden
Ik heb er totaal geen verstand van en ben ook totaal niet oordelend, maar i ...
Dat is PRECIES wat ik ook denk. Er zit bij mijn kind geen stop op dus ik weet dat hij ook 5 boterhammen naar binnen kan werken maar het daadwerkelijk doen, dat laat ik hem niet.
Ik zou dit toch even goed uitpluizen hoor.
Elk kind is anders, i know, maar er zit wel een grens van gezondheid bij, lijkt mij.
2 jaar geleden
Ik heb er totaal geen verstand van en ben ook totaal niet oordelend, maar i ...
Snap ik hoor. Komt ook niet oordelend over 😊 Maar hij geeft zelf aan wat hij nodig heeft. We smeren het broodje voor broodje, en als hij klaar is slaat hij het hardhandig weg. Misschien scheelt het, dat hij nog geen korstjes eet?
Verder maak ik me 0 zorgen over zijn maag. Zijn maat 74 broeken zitten in omvang zelfs nog te ruim. En dat terwijl hij 15 maanden is. Ik zie elke dag een slank en gezond kind, wat continue in beweging is. Zijn verbranding zal wel hoog zitten, want stilzitten is voor hem echt geen optie.
2 jaar geleden
Reactie op Amber2607
Snap ik hoor. Komt ook niet oordelend over 😊 Maar hij geeft zelf aan wat h ...
😊 Ik denk dat geen korstjes wel enorm scheelt ja. Mijn kind heeft dit met pap en warm eten maar op een gegeven moment is het klaar. Hij eet heel snel en dan hebben zijn hersenen het seintje nog niet gehad dat hij vol zit. Dat duurt 15 minuten en hij heeft het vaak al in 5 minuten op. Geef hem dan nog een beetje drinken. Dat weigert ie vaak wel.