90 Reacties

2 jaar geleden

6:00/8:00 papfles 210 melk met granen. 10:00 fruit met water Dan slapen 12/13:00 2 broodjes en 210 melk Dan slapen of soms na cracker slapen 15/16:00 cracker met water 17/18:00 avond eten 19/20:00 poederfles 210

2 jaar geleden

Och och och... Baby heeft flinke koorts gehad de afgelopen paar dagen en is nog steeds aan het herstellen. Gelukkig geen koorts meer! Hierdoor is zijn vaste eetschema helemaal verdwenen. Hij eet ook echt niet goed. Alleen melk, kwark of fruit gaat er nog wel bij in... Maarja, dat is niet echt de bedoeling. Ik geef het wel, zodat hij toch nog wat krijgt. Maar hij zit dan al heel snel over zijn max van zuivel. Ik ben een beetje bang dat hij nooit meer brood/avondeten wil ofzo.. Iemand hier herkenbaars in?

2 jaar geleden

7u00 1 boterham met wat melk 10u30 250g groentepuree 12u30 1 boterham (soms 2) met wat melk 16u 250g fruitpap 18u30 Avondeten met de pot mee (hoeveelheid hangt van hem af, hij geeft aan wanneer hij genoeg heeft) 19u 210ml melk Tussendoor krijgt hij water aangeboden en voor het avondeten vaak iets van snacks als het wachten op het eten te lang duurt 😅 Voor de rest een vrolijk ventje dat goed groeit en goed slaapt 😊

2 jaar geleden

Reactie op First-time-mom

Och och och... Baby heeft flinke koorts gehad de afgelopen paar dagen en is ...
Ik had dit ook iets meer dan een week geleden. Koorts en niet lekker. Maar nu eet hij alles weer en is weer beter. Wij hebben ook geleefd van kwart, fruit en melk en ging prima. Heb liever dat hij iets eet dan niets!

2 jaar geleden

Geven jullie drinken echt nog in een fles, of ruitjes of rietjes beker?

2 jaar geleden

Reactie op Kimberly ❤️

Nog veel de fles omdat dit gewoon het makkelijkst gaat. Hij drinkt ook uit een rietjesbeker en zo'n 360 ding maar ziet dit ook als speelgoed. Ik ben gewoon een luie moeder. Geen zin om schoon te maken dus dan kies ik voor gemak. 😊

2 jaar geleden

Reactie op Kimberly ❤️

Tuit beker maar drinkt ook uit een mok met rietje

2 jaar geleden

Reactie op Kimberly ❤️

Uit de fles. Mooi makkelijk, en is voor zoonlief echt een soort troost. Uit een beker of rietje drinken gaat ook prima, maar dan geven we water voor tussendoor.

2 jaar geleden

Reactie op Kimberly ❤️

Pap in de ochtend tuit beker. Tussen door water uit munchkin of rietjes beker. melk op de opvang uit een muchkin. Thuis warm uit fles en dan nog een avond fles uit een fles. Hij kan het allemaal

2 jaar geleden

Reactie op Kimberly ❤️

Overdag met name Munchkin 360 (water, melk, thee). Bij oma en op KDV tuit beker. Tegenwoordig overdag vaak ook zo uit een bekertje, helpen met vast houden dan gaat het al prima (hoewel ze het ook heel leuk vind om er met haar handjes in te zitten 🤭). Als we ergens naartoe gaan drinkt ze gewoon water uit een Dopper. 's avonds voor het slapen drinkt ze nog uit een fles. Slechte slaap associatie, I know, maar kan me er nog niet toe zetten het haar af te nemen. (En mezelf trouwens ook, heerlijk momentje vind ik dat altijd.)

2 jaar geleden

Reactie op Prana

Overdag met name Munchkin 360 (water, melk, thee). Bij oma en op KDV tuit b ...
Precies! Gewoon lekker die avond fles blijven geven, het is zo fijn moment samen voor het slapen🥰. Van mij mag zij de avondfles zolang zij die wil hebben, het is de enige fles die ik niet ga afbouwen.

2 jaar geleden

Reactie op Kimberly ❤️

Alleen nog maar de 360 munchkin voor water en melk. Hij stopte zelf met de avondfles dus toen hebben we de flessen maar opgeruimd.

2 jaar geleden

6:00 wakker 6.30 opstaan 7.30 ontbijt. Brood, fruit, plakje vlees, water 10.30: bakje rozijnen en blauwe bessen 11.15 krijpfruit voor dutje (soort van flesje zeg maar) 11.30-12.30 slapen 12.45: nog wat lichte lunch. Stukje brood en fruit 15.45 2 mandarijden en/of klein koekje 17.10 potje avondeten + Griekse yoghurt met wat knijpfruit 17.30 naar bed + 1 bv voor het slapen.

2 jaar geleden

6:00 wakker 6.30 opstaan 7.30 ontbijt. Brood, fruit, plakje vlees, water 10 ...
Kies jij bewust voor zoveel fruit? Vind het persoonlijk nog wel erg veel ook betreft de suikers etc 🙈 kiezen zelf voor worteltjes, komkommer, tomaten etc. Voor tussendoor.

2 jaar geleden

Reactie op Kimberly ❤️

Hier water uit de rietjesbeker, ik heb nooit zo’n 360 graden beker geprobeerd, open beker wel, maar dat gaat nog niet heel goed

2 jaar geleden

Geen slaapschema hier... Meneer is wakker als hij wakker is en slaapt wanneer hij slaapt. Tussendoor probeer ik hem 2* brood met melk te geven, 2* fruit met zijn macrogol/forlax door Roosvicee en nog een avondmaal met melk... Na opvang dagen slaapt hij thuis veel en doe ik hem dus soms zijn fruit maar op zijn brood, omdat ik het anders niet red... In het weekend is hij meer wakker en krijgt hij soms nog een soepstengel o.i.d. tussendoor extra...

2 jaar geleden

Reactie op Mamavanmarije

Hier water uit de rietjesbeker, ik heb nooit zo’n 360 graden beker geprobee ...
360 is een uitkomst is de handeling van een gewone beker en minder gemors!

2 jaar geleden

Wat geven jullie nog voor het slapen? Een flesje gewone melk of iets met poeder? En hoeveel? M'n zoontje eet nog flink om 18 uur en om 19 uur krijgt hij nu nog de borst. Ik heb nog nooit kunstvoeding gegeven en ga stoppen met borstvoeding.

2 jaar geleden

Reactie op Clarakoe

Wat geven jullie nog voor het slapen? Een flesje gewone melk of iets met po ...
Pyamapapje

2 jaar geleden

Reactie op Clarakoe

Wat geven jullie nog voor het slapen? Een flesje gewone melk of iets met po ...
Ik geef haar wat water uit haar rietjesbeker.