10 Reacties

5 jaar geleden

Volg

5 jaar geleden

Volggg

5 jaar geleden

Mijn collegaatje heeft t gebruikt! Het gebruik was heel eenvoudig maar zij is toch ingeknipt en licht uitgescheurd tijdens de bevalling. Geeft dus geen garantie ...

5 jaar geleden

Oow ben benieuwd! Volg even😊

5 jaar geleden

Volgens mij is er niet echt een wondermiddel om uitscheuren te voorkomen als het dan toch gebeurt. Anders zouden alle verloskundigen/gynaecologen het wel aanraden om inknippen te voorkomen. Ik zou advies hierover vragen bij je vk.

5 jaar geleden

Dan vraag ik me af of die olie helpt van bijv weleda. Dat zou je op je perineum moeten smeren en dat zou ook helpen... 🤷🏼‍♀️

5 jaar geleden

Volgens mij is er niet echt een wondermiddel om uitscheuren te voorkomen al ...
Ja dit denk ik dus ook. Ik probeer mij niet al te druk te maken om inscheuren of knippen. Ik lees hier op het forum dat het voorkomt en er zijn maar weinig echte drama verhalen. Leuk is anders maar ik zie mezelf gewoon niet al die weken mijn foef 'voorbereiden' voor minimaal resultaat. ☺️

5 jaar geleden

Ja dit denk ik dus ook. Ik probeer mij niet al te druk te maken om insche ...
Hahaha inderdaad. Als het gebeurt, gebeurt het, that's life. Bij mijn eerste bevalling vroeg de vk halverwege het persen even kort te stoppen. Toen smeerde ze er iets op en kon de huid een beetje rekken doordat het hoofdje er tegenaan duwde. 2x persen erna was ze er zonder inscheuren of wat dan ook. Hopelijk gaat het deze keer ook zo, we gaan het zien. Inknippen zou ik alleen zelf wel minder prettig vinden (las laatst een artikel dat dat in Nl vaker gebeurt dan in andere landen en dat er mss wel te snel ingegrepen wordt en dat maakt me dan een beetje zenuwachtig als ik deze keer mss toch een zkh bevalling moet).

5 jaar geleden

Hahaha inderdaad. Als het gebeurt, gebeurt het, that's life. Bij mijn eerst ...
Ja de dingen die jij beschrijft heb ik ook gelezen. De VK helpt je door het persen heen en zorgt ervoor dat je minimale schade oploopt door een zalfje of je even te laten stoppen met persen. Dit ga ik ook goed bespreken tijdens mijn gesprek over het bevalplan. Hier neem ik de knip ook in mee. Gewoon goed al je wensen én angsten bespreken met je VK, dit opnemen in je bevalplan en dan komt het wel goed. 🙂

5 jaar geleden

Reactie op Iloon_88

Dan vraag ik me af of die olie helpt van bijv weleda. Dat zou je op je peri ...
Niet alleen smeren hoor, je dient een perineummassage toe te passen. Hier zijn speciale technieken voor. Staan ruimschoots op internet. Ik start er volgende week mee (34weken)