4 Reacties

2 jaar geleden

Hier slaapt ze thuis slecht (soms goed) en ze gaat eens in de twee weken naar opa en daar slaapt ze perfect. Vorige x moest ze onverwachts ergens slapen, in dat huis was ze verder nooit geweest, de mensen kende ze wel en daar sliep ze ook perfect..

2 jaar geleden

Normaal was het bij anderen (buiten kdv om) nagenoeg altijd drama, maar het gaat de laatste tijd beter. Ik gebruik zijn eigen al gedragen slaapzak en gebruikte knuffel en hoeslaken. Dan ruikt alles vertrouwd. Heb ook het idee dat de ruimte verschil maakt. Hoe kleiner de ruimte hoe meer drama lijkt het (hij heeft thuis een ruime kamer). Oh en met vakantie….het was de week voor de vakantie hels thuis. Uren bezig met hem in slaap krijgen. Op vakantie…kind sliep gelijk door alle indrukken.

2 jaar geleden

Normaal was het bij anderen (buiten kdv om) nagenoeg altijd drama, maar het gaat de laatste tijd beter. Ik gebruik zijn eigen al gedragen slaapzak en gebruikte knuffel en hoeslaken. Dan ruikt alles vertrouwd. Heb ook het idee dat de ruimte verschil maakt. Hoe kleiner de ruimte hoe meer drama lijkt het (hij heeft thuis een ruime kamer). Oh en met vakantie….het was de week voor de vakantie hels thuis. Uren bezig met hem in slaap krijgen. Op vakantie…kind sliep gelijk door alle indrukken.

2 jaar geleden

Ik denk dat de enige manier is, gewoon proberen en zoveel mogelijk vasthouden aan je rituelen en spulletjes die ze thuis ook heeft! Hoeveel licht in de kamer is ook een ding merk ik! Laatst was ze bij vrienden helemaal overstuur en wilde ze niet slapen. Bleek dat het té donker was. Nachtlampje aan en hup: ze ging slapen! Mijn dochter wordt 7 december 2! Ze slaapt vanaf kleins af aan overdag ook bij haar opa’s en oma’s ivm oppas en ook op het kdv. Daarna incidenteel een nachtje bij opa en oma. Dat ging gewoon goed! Wij zijn het vanaf 1 jaar af en toe gaan proberen om haar mee te nemen naar bijvoorbeeld vrienden. Dan legden we haar s avonds op bed in een campingbedje en namen we haar s avonds laat weer in de auto mee terug en dan weer verder in eigen bed. Ook met oud en nieuw gedaan! De ene keer ging beter dan de andere. Ook met inslapen, maar nooit een drama! Afgelopen zomer bijna 2 weken gekampeerd in een tent. Dat vond ik echt mega spannend, maar ze deed het echt fantastisch! In een campingbedje! Oefening baart kunst denk ik. Ik zei tegen mezelf met avondjes weg gewoon: in het ergste geval gaat het niet en moeten we naar huis. Dat hielp mij wel relativeren en uiteindelijk viel het iedere keer hartstikke mee😇 Succes :)