Ervaring vlokkentest

KSB_baby 12-2020
één maand geleden
Volgen
Heeft er iemand ervaring met de vlokkentest. Ik wil deze gaan aanvragen, omdat mijn zoon mogelijk het 1p36 deletie syndroom heeft. Mogelijk omdat ik dezelfde afwijking in mijn chromosomen heb, maar geen ontwikkelingsachterstand zoals mijn zoon. Het is voor alsnog niet zeker of mijn zoon dit syndroom heeft of niet. Zijn zusjes zijn getest en hun hebben de afwijking niet in hun chromosomen en functioneren op een normaal niveau. Nu willen graag bij deze kleine het al tijdens de zwangerschap laten testen. Het kindje is hoe dan ook welkom, maar mocht het ook deze afwijking hebben en straks normaal functioneren zegt dat ook weer iets over onze zoon. Namelijk dat de afwijking in zijn chromosomen dan niet de oorzaak is van zijn ontwikkelingsachterstand. Ik hoor graag van jullie!
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
3 reacties
Marryanne
één maand geleden
Ze kunnen het toch ook testen als hij geboren is?
  • Rapporteren
KSB_baby 12-2020
één maand geleden
Reactie op Marryanne
Ze kunnen het toch ook testen als hij geboren is?
Ja dat klopt. Dat moet ik nog met de geneticus overleggen. Dit gebeurt vaak niet bij jonge kinderen, zonder dat er bij de kinderen een duidelijke aanwijzing is dat het kind niet normaal functioneert. Maar ik hoop dat er voor ons een uitzondering kan worden gemaakt zodat er geen vlokkentest plaats hoeft te vinden.
  • Rapporteren
Marryanne
één maand geleden
Ja dat klopt. Dat moet ik nog met de geneticus overleggen. Dit gebeurt vaak niet bij jonge kinderen, zonder dat er bij de kinderen een duidelijke aanwijzing is dat het kind niet normaal functioneert. Maar ik hoop dat er voor ons een uitzondering kan worden gemaakt zodat er geen vlokkentest plaats hoeft te vinden.
Daar zou ik voor gaan, vlokkentest is nooit zonder risico
  • Rapporteren