29 Reacties

4 jaar geleden
Hier ook verborgen reflux, en gebruik het nu al een tijdje. Ik merk geen nadelen aan de jbp? Wat bedoel je daarmee? Hier helpt het vooral. Kan nooit fijn zijn voor ze al dat geslik. Je kan altijd met wat minder starten om te zie hoe hij erop reageert toch?

4 jaar geleden
Reactie op Kleinwondertje
Hier ook verborgen reflux, en gebruik het nu al een tijdje. Ik merk geen na ...
Hoeveel doen jullie in de fles?

4 jaar geleden
Reactie op juliavdweijer
Hoeveel doen jullie in de fles?
We zitten nu op een fles van 150cc 2,5 schep. Maar zijn toen gestart met een halve schep op 90cc om te kijken hoe ze zou reageren en zo verder opgebouwd. Eerste 2 dagen had ze wat krampjes maar dat was daarna ook weg. Verschilt per kindje wat de juiste dosering is..

4 jaar geleden
Wij zijn er juist mee gestopt. Wij hadden 1 schepje op 150 ml. Maar onze zoon is er uiteindelijk na 3 weken verstopt gaan zitten waardoor we met laxeermiddel juist de ontlasting weer op gang moesten brengen. Wij zijn dus gestopt om te kijken wat hij nu doet. Hij geeft nog wel wat terug maar lang niet zoveel meer als hiervoor (lees halve fles binnen 5 minuten elke keer)

4 jaar geleden
Ik heb t geprobeerd met een klein beetje. Maar ik vond t zo'n gedoe. Het loste niet helemaal op, de fles zat daardpor steeds verstopt. Baby gefrustreerd omdat het er niet uit kwam, grotere spenen geprobeerd maar dan verslikte ze zich weer en ze slikte en spuugde nog steeds. Dus ik ben er na 3 dagen weer mee gestopt!

4 jaar geleden
Bij ons werkt het super! Wij geven 1 schepje op 120 ml. Sindsdien komt zijn eten nauwelijks nog omhoog. In overleg met het ziekenhuis gebruiken wij de Difrax maat S speen of de 1,2,3. Tevens gaven ze de gouden tip om ipv het flesje te schudden, te roeren met een plastic lepeltje. Dit werkt perfect!

4 jaar geleden
Ik heb het geprobeerd en bij me zoontje werkte het niet zo goed het hielp tegen spuggen maar kreeg en hele harde ontlasting voor terug wat erg zeer deed en hij veel krampjes kreeg ook sliep hij daardoor slecht en werd hij steeds wakker huilend zo sneu dus ben er na 2 week mee gestopt maar elk kindje is anders je kan het altijd proberen en zodra je merkt dat het niet werkt of hij juist ergens meer last van krijgt stop je er gewoon mee 🤗

4 jaar geleden
Bij ons werkt het goed. We doen 1 lepel in 120ml. Ze spuugt niet meer, krijst niet meer halverwege het drinken, heeft minder last van hikken en slikken. En poept ineens iedere dag in plaats van om de dag.
Alleen de fles raakt vaak verstopt (ook met fase 2 Dr Brown fles) wat erg frustrerend is... Vandaag gaan we 3 kopen en kijken of het dan wel beter door loopt.

4 jaar geleden
Mijn zoon doet ook lang over het verwerken van zijn melk met slikken, hikken en af en toe wat terug geven. Ik doe nu op 150cc 1 schepje jbp. Ik merk wel al een verschil, hij slaapt nu ook beter sinds hij jbp in de fles krijgt en poept een stuk beter. Denk wel dat ik langzaam zijn fles mag gaan verhogen en dan ook een schepje meer erin doe

4 jaar geleden
Reactie op Anvd
Ik heb t geprobeerd met een klein beetje. Maar ik vond t zo'n gedoe. Het lo ...
Gebruik je wel de goede schepjes? Ik had eerst niet gezien dat er een schepje onder in het doosje zat, waardoor ik dus de schepjes van de nutrilon voeding gebruikte😅 dan wordt het een dikke pap wat niet uit de fles komt.

4 jaar geleden
Reactie op Kleinwondertje
Hier ook verborgen reflux, en gebruik het nu al een tijdje. Ik merk geen na ...
Omdat het voor verstopping kan zorgen en in sommige gevallen gaan baby’s juist meer spugen waardoor ze minder slapen en meer huilen.
Maar dankjewel iedereen voor de reacties. Ik ga het inderdaad gewoon proberen, begin gewoon met een halve schep. Als ik merk dat hij minder gaat poepen kan ik er altijd weer mee stoppen. 😄

4 jaar geleden
Die van mij ging er juist enorm van aan de schijt. Super erge gele diaree zo erg dat er zelfs kleine beetjes bloed in de ontlasting zat. Nu weer mee gestopt en nu heeft ze enorme buikkrampen en stinken haar scheten zo erg dat je bijna zo denken dat het niet gezond is. En haar poep is nu kleierig donker groen. Ze is dan de hele dag bezig met scheetjes laten en persen en dan in de avond (als ze gelukt heeft.. soms ook gewoon n dag niet)
Zit heel dr luier vol.
T werkt ook alleen als ik met dr beentjes fiets en dr buik masseer

4 jaar geleden
Ons dochtertje heeft ook reflux zowel normale als de verborgen. Wij gebruiken nutrilon AR waar al voorgekookt jbpm doorheen zit verwerkt want wij klooide ook telkens met die verhoudingen. Wij merken dat ons meisje wel veel darm krampjes heeft en ook slechter kan poepen door de jbpm. Maar gebruiken nu om de dag lactulose siroop zodat ze toch kan poepen. Nu moet ik er wel bij zeggen dat haar darm krampen ook op zijn top zaten. Nu hoor ik haar buikje ook meer rommelen wat betekend dat de darmen zich steeds beter gaan ontwikkelen. Ondanks de nutrilon ar geeft ze af en toe nog een mondje terug en houden wij haar na de voeding nog minimaal een half uur rechtop. Toen ze nog een stuk kleiner was deden we haar op haar zijde voeden en nu goed recht op zittend.

4 jaar geleden
Reactie op Sara56
Houd je de groene ventiel erin? Bij mij raakt die ook vaak verstopt namelj ...
Ja het ventiel zit er nog in. Dat zorgt ervoor dat ze geen lucht inslikt. Dat is bij ons ook niet wat verstopt raakt. Het is echt de speen. Heb zelf geprobeerd aan de speen te zuigen en dan merk je dat er helemaal niks uit komt, totdat we het soort van los wrikken met de vingers 😐

4 jaar geleden
Wij geven bij iedere fles (150cc) 2 schepjes. Dit moet ivm reflux. We merken wel krampjes helaas maar dat was een keuze die we hebben moeten maken en nog steeds dagelijks moeten doen. Stoppen gaat niet, dan laat hij alles weer gaan. Slokdarm was aangetast en nu krijgt hij ook nexium. Deze week nog willen minderen maar meteen veel overgegeven.. succes

4 jaar geleden
Misschien dat er ook nog een verschil in merk zit. Ik kwam deze blogpost tegen.
https://www.aafkewoudstra.nl/johannesbroodpitmeel-kruidvat-vs-nutrilon/
Zelf gebruiken we het (nog) niet. De ene keer geeft ons zoontje van bijna 6 weken hele golven terug na de voeding, de andere keer gaat het prima. Ik wil het nog even aankijken ivm de krampen waar hij momenteel ook last van heeft.
Misschien goed om bij je ervaring te zetten welk merk je gebruikt?