Hoihoi allemaal,
Ik heb in minder dan een jaar 5 miskramen gehad en ben momenteel 7 weken en 1 dag zwanger. Ik heb vanuit de miskramenpoli een recept gekregen voor utrogestan zodra ik zou gaan bloeden, dit is helaas vrijdagavond (toen ik 6 weken 6 dagen was) gebeurd. Het bloeden is vrijwel gelijk gestopt door de utro, en het stelde al bijna niets voor.
Sinds die vrijdag ben ik echter wat functioneler, dus heb ik wat minder last van mijn symptomen. Ze zijn zeker niet weg, maar ze lijken afgenomen. Het kan uiteraard ook gewoon de spanning zijn (ik ging vrijdagochtend voor het eerst in tijden een kopje thee doen op werk), waardoor ik misschien de symptomen wat beter naar de achtergrond kon verplaatsen, maar het baart me erge zorgen. Mijn misselijkheid was hiervoor zo erg (zeker liggend) dat ik de hele dag me mega brak met een kater voelde. Ook was ik mega vermoeid, in combinatie met de misselijkheid kreeg ik daardoor bijna niets voor elkaar. Misschien heeft de stress een wat oppeppende werking en ik slaap sinds vrijdag minder lang (misschien sliep ik hiervoor te lang waardoor ik extra brak was?). Mijn borsten zijn sinds de start van de utro nog steeds 2 cupmaten groter, maar lijken ietsjes minder gevoelig en ietsjes soepeler.
Nu heb ik vaker gehad dat symptomen fluctueerden, zeker als ik er op let en/of stress heb lijken ze minder. Maar de combinatie met dat bloed maakt me bezorgd dat ik eigenlijk een miskraam zou moeten krijgen die de utro tegenhoudt. En ook kwam het bij me op dat de utro misschien wel een uitwerking heeft op mijn symptomen en hoe ik ze ervaar.
Heeft iemand ooit utrogestan gebruikt terwijl zij al een paar weken zwanger was, en een invloed gemerkt op haar zwangerschapssymptomen?
Of anders: heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt, en een goede afloop gehad?
Ik heb het internet en de bijwerkingenlijst afgespeurd maar kon zeer weinig vinden. Ik kan morgenochtend weer bellen met de miskramenpoli voor hulp want uiteindelijk is natuurlijk alleen afwachten en het blijven zien van een kloppend hartje genoeg geruststelling...