3 Reacties
2 jaar geleden
Hahah wat grappig om te lezen mijn kleine man van 20 maanden heeft dit ook hij zegt mama komt met mij knuffelen en ik moet alles doen en hem naar bed brengen bij papa jankt hij en wil niks van hem weten nu was het een dag dat ik kon uitslapen want papa slaapt een keer bij mij wij wonen namelijk apart en hij keek echt wtf doe jij in in mama s bed daar hoor jij niet en vond hem eng ofzo ging aan de andere kant van het bed zitten en zij echt nee mama hahah ik zeg ga maar met papa naar beneden nou nee hoor mama en huilen ik heb hem naar beneden gebracht en stiekem weer naar boven geslopen hahah nu is papa beneden met hem en ben ik niet in beeld doet hij het wel weer met papa kleine boef hoor ik zelf heb ook weinig rust en zit er ook best door heen omdat ik gewoon geen tijd voor me zelf heb heel herkenbaar ook al vind ik het wel lekker hoor al die knuffels en kusjes en alle liefde hihi maar zelf ook op tip s heb ik helaas niet want ik neem de kleine ook gewoon mee in bed ik heb geen zin in drama snachts dan maar zo gaat vanzelf weer over denk ik dan maar en als hij weer slaapt probeer ik hem altijd weer over te leggen als ik er niet van kan slapen meestal lukt dat wel 😅😉
2 jaar geleden
Mijn kind heeft ook fases dat ze geneigd is alleen mama te willen maar wel voornamelijk als ze moe is of zich niet top voelt. Hoe wij ermee omgaan is beetje compromis sluiten dat ik dan wel even iets meer doe maar er niet volledig in mee gaan want denk dat het dan op termijn erger wordt. Speelt dan vaak ook savonds rond bedtijd, en wij hebben de structuur dat ene avond haar vader met haar boekje leest en andere avond ik. En dat zetten we wel gewoon door, ze gaat dan huilen als ik dr kamer uitloop en ze met papa boekje gaat lezen maar draait binnen 2 minuten altijd bij. Maar ik doe dan daarvoor wel even alles rondom haar uitkleden en slaapzakje aan enzo. Dus dat is het compromis haha. Mijn advies is dus bedenk voor jezelf waar je in mee wil gaan en waar niet, en dan gewoon volhouden ondanks gehuil. Mijn kind weet inmiddels dat wij wel gewoon doorzetten dus het huilen wordt steeds korter en ze accepteert dan de situatie en is dan ook gewoon blij met papa. En ik heb eigenlijk ook wel 1 a 2 keer per week dat ik weg ga savonds voor sport of vrienden en dan is het avondritueel met papa nooit een probleem omdat mama dan geen optie is.
2 jaar geleden
Hier is het ook heel ‘erg’ al een tijdje. Ik laat haar vaak maar naar/bij mij komen. Is vast een fase.
Als er iets leuks gaat gebeuren zoals een ijsje eten, dan laat ik het wel bewust door iemand anders (papa/opa/…) doen. Dan wil ze het wel 😅 Misschien helpt dat iets, maar geen idee.