19 Reacties
6 jaar geleden
Ik heb hem af gelaten. Alles wat meet overigens. Gewoon omdat ik mezelf gek aan het maken was. Inmiddels een stuk stressvrijer.
6 jaar geleden
Ik heb een garmin om. Buiten dat ik de eerste weken een enkele keer de melding afwijkende hartslag kreeg, nauwelijks stijging in hartslag in rust. Ook nu met bijna 8 weken niet. Merk wel dat hartslag met sporten gemiddeld hoger ligt dan normaal, maar dat schijnt heel normaal te zijn gezien het feit dat je meer bloed in je lichaam krijgt
6 jaar geleden
Hier ook een Fitbit en ik zie ook een verschil! Maar denk niet dat je er teveel achter moet zoeken 😘
6 jaar geleden
Ik zie dat hij nu gemiddeld 9 a 10 slagen per min hoger is. Ben nu net 4+4 zwanger maar t is wel interessant om dat eens bij te houden. Ik heb een Galaxy watch dus die meet m wel vrij veel.
Merk overigens wel dat mn hart nogal vaak bonkt. Heeft iemand anders dat ook?
6 jaar geleden
Reactie op Anoniempje135
Ik zie dat hij nu gemiddeld 9 a 10 slagen per min hoger is. Ben nu net 4+4 ...
Ik heb niet het gevoel dat ik mijn hartslag beter voel. Overigens meten dacht ik alle sporthorloges en smartwatches je hartslag continu. De mijne in ieder geval wel en doe mn horloge alleen met douchen af(al is dit niet nodig, kan hij meteen af en toe opgeladen worden). Dus mijn gemeten hartslag is denk ik wel vrij accuraat😊
6 jaar geleden
Ik ben nu 6+4, hartslag is wel gestegen maar ik denk dat je lichaam zich ook wel aanpast in de loop van de tijd en het steeds 'normaler' wordt.

6 jaar geleden
Ik draag Garmin en gemiddelde rust hartslag is vrijwel hetzelfde. Zal waarschijnlijk ook met conditie, inspanning en stress en andere factoren te maken hebben. Merk wel dat ik snel buiten adem ben (bijvoorbeeld bij traplopen), en dat is hartslag bij sport hoger is dus dat doe ik wat rustiger aan. Dit hoort er bij! Progesteron, meer bloed pompen hebben hier invloed op. Vooral jezelf niet gek maken, je lichaam is hard aan het werk en zal zeker ook proberen om een ‘nieuwe standaard’ te vinden!