68 Reacties

3 jaar geleden

Ik vond de avent verschrikkelijk, Senn had echt moeite om zn flesje leeg te krijgen. Met de dr brown krijgt hij hem goed leeg. Het lijkt dus juist makkelijker te gaan, misschien niet helemaal wat jij zoekt? Misschien een kleinere speen erop? Dat adviseerde het consultatiebureau als de dr brown te snel ging!

3 jaar geleden

In de 2e levensmaand hebben baby,s veel last van krampjes dit heeft met de rijping van de darmen te maken. Helaas is er weinig tegen te doen. Wij leggen na de voeding een kersenpitkussen op de buik van de kleine. Hij valt dan snel in slaap als een roosje

3 jaar geleden

Gisteren met de dokter brown begonnen. En merk nu al verschil. Ze dronk heel rustig en had iets minder kampjes. Heb de standaard speen er op die bij de fles zit.

3 jaar geleden

Reactie op Larissa

In de 2e levensmaand hebben baby,s veel last van krampjes dit heeft met de ...
mijn dochter heeft dit al extreem vanaf dag 1 helaas... zo zielig

3 jaar geleden

Bij onze eerste ging de Avent echt veel te snel en verslikte ze zich continu. Daarna overgestapt via difrax (bij mij lekten die nonstop) op dr Brown's (smalle fles) en geen problemen meer gehad. Wel dat ze op een gegeven moment in slaap viel. Toen overgestapt op speen 2 en toen ging het weer goed. Het is gewoon even uittesten wat voor jou en je kindje het beste werkt. Ik zou eerst even 1 los flesje aanschaffen om te testen voordat je flink gaat inslaan.

3 jaar geleden

Hier gebruiken we dr Brown smalle hals en brede hals. En uit voorzorg hebben we de fase speen p gehaald dan drinkt ze rustiger maar bouwen wel weer op naar fase 1 speen en halen af en toe de fles eruit kan ze even bij komen

3 jaar geleden

Reactie op Kirsten 28

Hier gebruiken we dr Brown smalle hals en brede hals. En uit voorzorg hebb ...
Kun je de brede en smalle hals door elkaar gebruiken?

3 jaar geleden

Hier werkte de dr brown niet tegen de krampen helaas. De MAM fles wel.

3 jaar geleden

Ik heb eerst ook de Avent anti colic fles gebruikt maar na wat krampjes door te snel drinken overgestapt op de Brown en ik moet zeggen krampjes zijn echt veel minder!

3 jaar geleden

Ik had vanwege de positieve verhalen ook een Dr. Brown brede hals gekocht. Maar onze dochter kreeg gewoon niets uit het fase 1 speentje. Van de kraamhulp hadden we als welkomcadeautje een MAM flesje met 0-speentje gekregen. Dat was meteen een succes en vrijwel geen last van krampjes! Dus we hebben nu een setje extra besteld!

3 jaar geleden

Hier heeft het wel geholpen, zowel tegen snel drinken als tegen krampjes :)

3 jaar geleden

Hier drinkt de kleine vanaf het begin uit de dr. Brown fles met fase 1 speen. Hij drinkt als een piranha en drinkt 100 binnen 15 a 20 min leeg.

3 jaar geleden

Mijn baby boy drinkt ook uit de dr. Brown flessen. Eerste dagen uit difrax flessen gevoed maar had enorm last vam krampen. Sinds de dr. Brown flessen zijn de krampen zo goed als verdwenen.

3 jaar geleden

Hi, die van mij is ook een gulzige drinker. We hebben nu een dr brown fles met prematuurspeen erop. Ook geven we de fles horizontaal hierdoor moet hij meer moeite doen en drinkt hij rustiger. Ik werd hierop getipt door de verloskundige. Kijk eens op youtube naar paced bottle feeding. Ook tussendoor hem laten boeren helpt

3 jaar geleden

Ik heb ze zonder twijfel weer gekocht voor me meisje, bij me 1e kindje had ik ook avent anti colic en hij dronk het ook snel leeg waardoor ik dus over ben gestapt naar dr brown, dronk gelijk een stuk rustiger. Met haar doet ze 20 min over haar fles soms valt ze halverwege ook nog in slaap

3 jaar geleden

Wij zijn van difrax overgestapt op dr brown eigenlijk na 1 week al. Onze zoon dronk zijn flesjes snel leeg en de speentjes trokken vacuum. Hij kreeg veel kramp en nadat hij mijn man onder gespuugd had, zijn we overgegaan op dr brown. Hij doet het hier veeeeel beter mee. Drinkt rustiger, krampjes heeft hij zelden (alleen als hij zich druk maakt), en de speentjes trekken niet vacuum. Wij zijn erg blij met de dr brownflesjes!

3 jaar geleden

nou dames ik heb gewoon meteen een ander kind .. zo rustig ineens bijna niet huilen heerkijk

3 jaar geleden

Ik had me ingelezen qua ervaringen en dr brown brede hals fles starterspakket aangeschaft! Werkt super. Begonnen met speen 1, toen terug naar P tijdje later weer terug naar 1 en sinds vandaag naar 2. Krampjes vallen tot nou toe erg mee (5 weken oud)

3 jaar geleden

Wat valt bij jullie onder snel leeg drinken? Merken hier dat hij er nu ongeveer 20 min over doet, maar heeft erna best last van krampjes. Dit is pas afgelopen dagen. Hij is nu 4 weken oud.

3 jaar geleden

Reactie op FreyFrey

Wat valt bij jullie onder snel leeg drinken? Merken hier dat hij er nu onge ...
Bij me eerste gebruikte ik avent hij dronk het binnen 10 min leeg soms eerder zelfs, waardoor met golven terug kwam. En bij me 2e was ik vergeten infacol te kopen waardoor ze na 20 min aan de fles daarna last van krampjes kreeg, ik was dat helemaal vergeten dat ik het ook bij me oudste had gebruik. Sinds dat ik het bij haar gebruik, heeft ze het weinig tot bijna niet. Misschien helpt dat, ik geef het haar voordat ik haar de fles geef of je kan probiotca gebruiken. Me verloskundige vertelde me daarover als in infacol niet zou helpen. Wel een duur dingetje haha elke anderhalve week moet ik een nieuwe halen en dat potje kost 10 euro