68 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op Kaapverdiaansse

Bij me eerste gebruikte ik avent hij dronk het binnen 10 min leeg soms eerd ...
Wij hebben darm krampjes spul. Kruidvat merk van infacol. Maar merken dat hij juist hier meer last door krijgt. Hoe gebruik je de probiotica dan?

3 jaar geleden

Reactie op FreyFrey

Wij hebben darm krampjes spul. Kruidvat merk van infacol. Maar merken dat h ...
Probactiol mini heet het & voor zover kon zien verkopen ze dat niet bij kruidvat. Maar wel bij holland and barret. Je kan t toevoegen in de melk of direct op de tong voor de voeding

3 jaar geleden

Mijn meisje is nu goed 10 weken en heeft die tijd alleen bij mij gedronken. Nu zijn we een weekje een fles aannhet proberen (met flesvoeding). Ik heb een dr brown fles. Ze deed net bijna een half uur over 50 cc. Bij bij drinkt ze maar max. 10 minuten. Ik denk dat deze fles niks voor dr is en.dat het haar te veel moeite kost. Wat voor fles raden jullie aann om te proberen?

3 jaar geleden

Reactie op MamaEef3

Mijn meisje is nu goed 10 weken en heeft die tijd alleen bij mij gedronken. ...
ok geef mijn dochter de dokter Brown fles nu en ze doet het super

3 jaar geleden

Reactie op MamaEef3

Mijn meisje is nu goed 10 weken en heeft die tijd alleen bij mij gedronken. ...
Speentje met een sateprikker laten koken, daarna gelijk de saté prikker er weer uit halen en laten afkoelen. Wellicht is het gaatje net ff te kleine waardoor ze veel moeite moet doen. ?

3 jaar geleden

Reactie op Kirsten 28

Speentje met een sateprikker laten koken, daarna gelijk de saté prikker er ...
o dat is een goeie tip.. ik wil over een tijdje rijstbloem gaan proberen dan kan gaatje iets groter

3 jaar geleden

Reactie op mamiapd37

o dat is een goeie tip.. ik wil over een tijdje rijstbloem gaan proberen da ...
Iemand gaf hier deze tip en mijn moeder begon er laatst ook over. Is echt een super tip onze dochter drinkt nu ook veel beter 😁

3 jaar geleden

Ik heb ook een flessenvraag: heb mijn dr Brown fles perongeluk in de vaatwasser op 70 graden gewassen. Er staat dat die tot 60 graden kan.... nu is de hele fles verkleurd, kan ik hem nog gebruiken of moet ik nu een nieuwe aangeschaffen ???

3 jaar geleden

Reactie op Manouk1995

Ik heb ook een flessenvraag: heb mijn dr Brown fles perongeluk in de vaatwa ...
.... Mijn kraamverzorgster zei dat wii elke ochtend de fles moest uitkoken. En dus ook met dr brown. Hij is wat verwit, maar het ventiel is nog intact. Nu zie ik jouw vraag en maak ik mij een klein beetje zorgen.. Want ik lees net dat het niet hoeft🙄 en ik.schrijf dit terwijl ik zijn fles.geef😅 We kunnen morgen Dr brown bellen.

3 jaar geleden

Reactie op First-time-mom

.... Mijn kraamverzorgster zei dat wii elke ochtend de fles moest uitkoken ...
Dr brown fles mag niet uitgekookt worden. Schoonmaken met water en zeep is voldoende. Alleen de speen moet je uitkoken. Kijk maar op de website van dr brown 🙈🙈

3 jaar geleden

Wij zijn al heel snel begonnen aan d’r brown met speen 2. Net even een groter gaatje maar alsnog niet zo snel leeg als een avent! Bij ons werkt dit heel goed :) (meisje 10 weken oud nu)

3 jaar geleden

Reactie op First-time-mom

.... Mijn kraamverzorgster zei dat wii elke ochtend de fles moest uitkoken ...
Het is wel belangrijk, voor ieder merk, dat je eerst de fles schoon maakt met koud water zodat de eiwitten niet gaan stollen van de melk, dat is heel slecht weg te krijgen met warm water schijnbaar

3 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Dr brown fles mag niet uitgekookt worden. Schoonmaken met water en zeep is ...
Dan ga je dus blindelings op vertrouwen van het advies van je kraamverzorgster volgen...🙄

3 jaar geleden

Reactie op First-time-mom

Dan ga je dus blindelings op vertrouwen van het advies van je kraamverzorgs ...
Ik denk dat zij dat ook niet weten. Ik vermoed dat 't gewoon een algemeen advies is omdat bij net geboren baby's hygiëne zo onwijs belangrijk is. Uitkoken zorgt ervoor dat de bacterie weg gaan. Bij de fles is kans op vervorming aanwezig. https://www.drbrowns.nl/klantenservice/handleidingen/hoe-reinig-je-een-dr-browns-fles/

3 jaar geleden

Hier heb ik de dr Brown flessen gewoon uitgekookt hoor 😅 en er is niks mee aan de hand

3 jaar geleden

Net dr brown gebeld 🙈 gevraagd of dit schadelijk kan zijn voor mijn kind. Gelukkig niet en kan ik het nog steeds gebruiken. Het is alleen maar vervelend dat het kan gaan lekken of vacuüm trekt. Deze problemen hebben wij (gelukkig) nog niet. Vandaar dat zij het aanraden om max 60 graden te wassen. Ik ga ze niet meer uit koken😅

3 jaar geleden

Hi, ik heb een flessenvraag. Ons meisje drinkt 5x 150 +5. Ze komt rond 07:00, 11:00, 15:00 en 19:00. Daarna begint haar nacht en slaapt ze tot 02:00. Als ik zou willen dat ze haar nachten door slaapt, en dus de fles van 02:00 laat vallen, betekent dat ze maar 4 flessen krijgt. Dus ik denk nu, logisch dat ze nog om 02:00 komt, anders heeft ze maar 4 flessen gehad ipv 5. Nu dacht ik om niet iedere 4u te voeden maar iedere 3 uur. Dus 07:00, 10:00, 13:00, 16:00 en 19:00. En tja als ze dan nog een keer komt in de nacht, dan zal ze dat nog wel nodig hebben. Is dit een goede redenatie ? Maar misschien heeft ze geen honger na 3uur ?

3 jaar geleden

Reactie op shaaaaaaronstone

Hi, ik heb een flessenvraag. Ons meisje drinkt 5x 150 +5. Ze komt rond 07: ...
Ik geef rond de volgende tijden een flesje : 7.00 11.00 15.00 18.30 22.00 's Avonds komt ze eerder. Soms geef ik de laatste fles dan ook al om 21.30.

3 jaar geleden

Reactie op shaaaaaaronstone

Hi, ik heb een flessenvraag. Ons meisje drinkt 5x 150 +5. Ze komt rond 07: ...
En als je hetzelfde schema aanhoud maar ipv 2 uur haar wakker maakt rond 23 uur? Misschien slaapt ze dan ook wel door tot 7 uur en hoef je er zelf snachts om 2 uur niet uit 😃

3 jaar geleden

Reactie op shaaaaaaronstone

Hi, ik heb een flessenvraag. Ons meisje drinkt 5x 150 +5. Ze komt rond 07: ...
Want ik denk zelf persoonlijk dat ze het misschien niet gaat trekken van 19 tot 7 uur (12 uur totaal) zonder drinken aangezien ze nu ook maar 7 uur ertussen laat?