578 Reacties
3 jaar geleden
Ik voed op verzoek
Heb geen schema qua tijden wel
altijd eerst verschonen voor voeding en hou het bij in een app.
(Baby is bijna 5 weeken en krijgt 150 cc drinkt wat hij wil rest gooi ik gewoon weg vaak drinkt hij dit wel op)
Sochtends word hij kwart over 6 wakker en krijgt hij om half 7 een schone luier en fles daarna voed ik op verzoek zn laatste fles is standaard tussen 22.00 of 23.00 daarna komt hij pas kwart over 6 sochtends weer
3 jaar geleden
Ik voed op verzoek
Heb geen schema qua tijden wel
altijd eerst verschonen ...
Wauw!!! Jaloers! Ik wacht op het moment dat die van mij zo lekker doorslaapt.
3 jaar geleden
Wauw!!! Jaloers! Ik wacht op het moment dat die van mij zo lekker doorslaap ...
Ja is wel fij de eerste paar keer maakte ik hem nog wakker kijken of hij echt vol zat 😂😂
3 jaar geleden
Reactie op Busra42
Mag ik vragen of je kindje krampjes heeft zoja wat je er tegen doet?
Wij hebben Dr Brown flessen, geven ortiflor Start en bij krampjes legt mijn man onze baby op haar buik op zijn onderarm of ik ga met haar lopen in mijn armen.
Op haar zij in de box met een kruik in haar rug werkt ook. Als ik buikpijn heb lig ik namelijk ook graag opgekruld op mijn zij ipv op mijn rug.
3 jaar geleden
Vandaag precies 5 weken oud en krijgt elke 3 uur en 40 minuten (ja echt) 70 cc. Laatste fles geven we 90 en in de nacht laten we hem zelf komen. Zat nu 5:30 uur tussen.
Zijn onder behandeling van een kinderarts in het ziekenhuis ivm verdenking koemelk allergie. Krijgt speciale voeding sinds een week en een paar dagen nu.
De hoeveelheid is zo weinig en de tijd zo stipt omdat hij niet goed groeide (hij woog vorige week net 3 kilo) en dus minder grote hoeveelheden moest krijgen maar wel vaker. Met de tijd van 3 uur en 40 minuten komen we op het Max. Wat hij op een dag zou mogen nu ( aldus de kinderarts)
3 jaar geleden
Reactie op Busra42
Heeft mijne alleen last van gehad doet ik johannesbroodpitmeel ging gebruiken. Ik zetten hem tegen mn knieen zodat hij zat en naar me keek en ging ik met hem fietsen en als hij ging drukken duwde ik zachtjes zn knietjes naar zn buik( soort kikerhouding) en dat tot hij geen krampjes had ook ging ik zijn buikje masseren.
Ik gebruik difrax flessen met een S speen en hij krijgt kruitvat voeding 2 scheppen standaard en 3 scheppen forte
Eerst had ik advent maar dronk hij tegulzig zelfs bij andere opzet spenen dr.brown was 3x gebruiken en begon telekken en me kindje bleef gulzig wat ik ook probeerde dus ik raad sneller difrax aan maar dat is mijn mening mijne hikt teminste niet meer omdat hij weinig tot geen lucht binnen krijgt
Maar het is uit proberen hoor elk kind is anders en vertrouw op eigen gevoel dit is ook mijn eerste baby en ben nog maar 19 dus je doet het altijd goed zolang je baby tevreden is ;)
3 jaar geleden
Dochter 4 weken sliep al na 2 weken door, net als haar zus 🙈 weegt nu 4700 gram. Bij de geboorte 3970.
06.30 150cc (150 water + 5 schepjes, brengen het dan terug naar 150)
10.15 150cc
14.00 150cc
18.00 150cc
22.00 150cc
Meestal drinkt ze alles op, soms laat ze 20cc staan. Een heerlijk schema zo voor ons, en voor haar. En bij elke voeding sinds dag 1 10 druppels sab simplex! Krampjes zijn minimaal.
3 jaar geleden
Reactie op Busra42
Probeer deze eens:
https://www.fijnvoorgrootenklein.nl/massage-bij-darmkrampjes/
3 jaar geleden
Reactie op shaaaaaaronstone
En als die tussen 04:00 en 06:00 wakker wordt en dan 90 cc krijgt. Maak je ...
Ja
3 jaar geleden
Ik heb een vraag; hoe krijg je de flesvoedingen in een vast schema? Onze dochter van 4,5 week oud krijgt 120 ml om de vijf uur wij rekenen dus steeds vijf uur erbij (soms geven we ook iets eerder, soms iets later) en in de nacht geheel op verzoek. Hierdoor komen wij altijd op andere tijden uit.
Lijkt mij fijn om ook vaste tijden te hebben, meer structuur. Wat doe je als je baby eerder wil of nog geen hongersignalen geeft?
3 jaar geleden
Reactie op mooni
Ik heb een vraag; hoe krijg je de flesvoedingen in een vast schema? Onze do ...
Als onze zoon eerder komt dat geven we dan en rekenen vanaf daar weer 4 uur. Als het 23:00 is en hij geeft geen hongersignalen, dan geven we hem alsnog de fles, zodat we de nacht in kunnen. Maar hier is het meestal wel zo dat zo gauw z’n luier is verschoont hij wil eten 😂.
We hebben niet per se een vast schema, hij komt nu toevallig twee nachten achter elkaar om 5:30 voor de eerste fles, dus plannen we vanaf daar.
3 jaar geleden
Onze dochter is aanstaande donderdag alweer 7 weken oud.
Weegt bijna 4 kilo, en zit nu op 130/135ml. Ze laat er nu 5 á 6 uur tussen voor de volgende voeding!
En savonds rond 23.30 ongeveer de laatste fles en komt dan pas weer rond 05.30/06.00 uur soms ook wel eens pas rond 07.00 uur 😅
Wel een vraagje, ons popje is dus 6 weken en een paar dagen.. maar wanneer heeft jullie baby rond die weken regeldagen gehad... heb het idee dat ze nu 3 dagen al bezig is ermee... voor al overdags veel huilen en aanhankelijk, veel willen drinken, maar snachts slaapt ze gelukkig ontzettend goed!
3 jaar geleden
Wat ik mij afvraag en ik ben dit vergeten aan het consultatie bureau te vragen vandaag 😳 Wij mogen de voeding gaan ophogen naar 150 cc per fles en dan 5 flessen geven. Dit houdt eigenlijk in dat je geen nacht voeding meer geeft. Zijn ritme zou dan namelijk als volgt zijn:
07:30
11:30
15:30
19:30
23:30
Onze kleine komt nu echter gewoon nog in de nacht... Hoe doe je dit dan..? Geef je dan wel een extra fles..? 🤔
3 jaar geleden
Reactie op Clen
Wat ik mij afvraag en ik ben dit vergeten aan het consultatie bureau te vra ...
Ik ben ook vandaag bij cb geweest. Zij zei dat als hij in de nacht komt, dat je in het begin met dit nieuwe ritme 120ml + 3 schepjes geeft, omdat hij gewend is om 120ml te drinken (die van ons tenminste wel). Later wordt dat, als hij in de nacht komt, 90ml + 3 schepjes. Dan kan hij er weer even tegen aan tot de ochtend, maar past er in de ochtend bij het ‘ontbijt’ wel een hele fles in.