578 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op xx_cc
120+3 volgensmij hoort bij 120ml 4 schepjes toch
Normaal wel, maar je wil niet dat je baby vol zit als je hem 2 uur later een volle fles doet als ontbijt. Dit is om hem in een nieuw ritme te krijgen en die fles is een tussendoortje en dit heeft hij dus niet nodig om genoeg voeding binnen te krijgen. Daarom eerst 120ml water omdat hij gewend is om 120ml te drinken ‘s nachts en dan een schepje voeding minder, zodat het niet zo erg vult als een ‘normale’ fles (normaal gesproken doe ik wel 120+4, maar voor in de nacht dus niet meer, omdat hij overdag keer krijgt). Dat bouw je vervolgens af naar 90ml + 3 schepjes en uiteindelijk heb je in de nacht helemaal geen fles meer nodig. Sterker nog, ik heb vanochtend om 5 uur een flesje gemaakt van 90ml + 3 schepjes, want ik vond 120ml wel veel water. En daarna om 7 uur de ‘ontbijtfles’ van 120ml. Die ging niet helemaal leeg. Het is ook zelf een beetje aanvoelen wat je kind nodig heeft. (Ik denk dat als hij rond 3 uur ‘s nachts was gekomen, dat ik wel 120ml water zou gebruiken. Want dan heeft hij meer tijd te overbruggen tot de ontbijtfles)
Stel mijn zoon slaapt aankomende nacht de hele nacht door, dan geef ik hem als ‘ontbijt’ niet 120ml + 4, maar 150ml + 5.
Uiteindelijk wil ik naar een ritme van:
7:00 150+5
11:00 120+4
15:00 150+5
19:00 120+4
23:00 150+5
Of als hij om 6:00 komt hetzelfde maar dan alles een uurtje opgeschoven.
3 jaar geleden
Reactie op Firstbaby20
Ons meisje krijgt 200ml voeding per keer. Gaat eigenlijk altijd wel op.
De ...
Wat klinkt dit als een droom.
Hier geen ritme. Ze drinkt 7x op een dag tussen de 80-120 cc. En ze komt gemiddeld om de 3 uur, ook s nachts. Soms eerder, soms iets later. Wanneer wordt dit beter... 😢 #ergvermoeiend
3 jaar geleden
Ons meisje kwam eerst 4:00/5:00 voor de nacht voeding. En dan ging vanaf 9:00 om de drie uur voeden in. Nu is ze al 2x om 6:30/7:00 gekomen voor de voeding, maar zit dan meteen in een ander schema. Vanaf 9:30/10:00 om de drie uur. Is het erg dat dit zo wisselt? 🤔
3 jaar geleden
Ons meisje kwam eerst 4:00/5:00 voor de nacht voeding. En dan ging vanaf 9: ...
Nee hoor, ik voed op verzoek. Gisternacht kwam ze om 03.00 en daarna om 07.00. Maar vanmorgen kwam ze om 04.15 pas dus heeft ze om 08.00 weer gekregen omdat ze honger had.
Als je maar aan de aantal voedingen per 24 uur komt.
3 jaar geleden
Reactie op CindyM93
Nee hoor, ik voed op verzoek. Gisternacht kwam ze om 03.00 en daarna om 07. ...
De hoeveelheid voedingen komt ze gelukkig wel aan ☺️
3 jaar geleden
Heeft mijne alleen last van gehad doet ik johannesbroodpitmeel ging gebruik ...
Ik heb echt van alles geprobeerd fietshouding buikhouding buikje masseren van alles maar ze niks helpt ook had ik de infacol gekocht voor het geval dat die bij mij misschien wel zou werken nou die werkt ook niet, ben pas gestopt met de borstvoeding en merk ik nu wel gelukkig dat ze niet meer zulke heftige krampjes heeft alleen dat ze nu haar ontlasting niet kan doen maar dat is altijd even wennen als je overstapt, btw super leukk zo jong mama zijn ik ben ook pas 20
3 jaar geleden
Wij voeden onze dochter op de klok. Iedere dag begint nu om 6 uur en we voeden om de 3 uur. Nu zijn we bezig de laatste fles te vervroegen en als dat werkt de eerste fles verlaten en er dan een fles eruit halen. Vanaf de eerste week is ze gewend snachts (tussen 00 en 06) geen voeding te krijgen en dat werkt omdat ze overdag genoeg krijgt.
3 jaar geleden
Reactie op Clen
Wat ik mij afvraag en ik ben dit vergeten aan het consultatie bureau te vra ...
Hoi, ik heb dezelfde vraag! Hoe geef je nu de flesjes ?
3 jaar geleden
Reactie op shaaaaaaronstone
Als ze komt gewoon geven! Het is niet erg als ze meer of minder krijgt, als ze het nodig heeft dan mag je gewoon geven.
Wij zitten ook op 5*150 maar onze dame komt ook af en toe nog snachts. Ze hebben het dan gewoon nog nodig.
3 jaar geleden
Hi! Eerst gaf het consultatiebureau aan dat je dan in de nacht maar 30 cc moet aanbieden, om te kijken of de kleine daarmee voldoende verzadigt is. Nou hier niet dus 🤣 's nachts heeft hij juist mega honger.... Dus ik bied nu gewoon 6x 150 +5 aan. Hier groeit hij nu super op en voor het consultatiebureau is dit prima. Moet er wel even bij zeggen dat hij niet alle flessen helemaal leeg drinkt. Hij laat, vooral 's avonds wel eens 20 / 30 cc over 😊
3 jaar geleden
Reactie op Clen
Hi! Eerst gaf het consultatiebureau aan dat je dan in de nacht maar 30 cc m ...
Oké! En heb je verschil gemerkt in de nachten ? Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben in die situatie 🙊 hier laat ze ook vaak 20 staan. Giet je af? 170 met schepjes en dan 20 eruit ? Of laat je hem alles drinken ?
3 jaar geleden
Hier is ze net 9 weken en al een aantal dagen 7u, 11u, 15u30, 19u30, 23u30.
Allemaal flesjes van 165ml (5,5 schepjes).
Stel dat het schema overdag in de war loopt dan voed ik wel nog op verzoek maar ik zorg er wel voor dat ze haar laatste fles om 23u30 wel volledig kan drinken zodat ze de nacht kan overbruggen en we dus weer mooi het schema van 7u kunnen starten.
3 jaar geleden
Onze kleine man is 9 weken en 3 dagen, 5,7 kilo en sinds een dikke week is ons schema:
06.00/06.30
10.00/10.30
14.00/14.30
18.00/18.30
00.30/01.00, als hij zelf wakker wordt.
We geven alle flessen 180cc (afgegoten van 180cc water en 6 schepjes) en doen hem voor de fles van 18.00/18.30 in bad/wassen hem/douche.
En we maken hem niet wakker voor de fles van 22.00/22.30. Dit hebben we een aantal keer geprobeerd en dan is hij elke keer rond 04.00 klaarwakker en wil hij al de fles van 06.00/06.30. Blijkbaar is hij er nog niet aan toe en wachten we tot hij zelf wakker wordt, dit gaat top en slaapt hij dus van +/- 19.00 tot 00.30 en van 01.30 tot 06.00.
3 jaar geleden
Oké! En heb je verschil gemerkt in de nachten ? Fijn om te lezen dat ik nie ...
Nee, ik giet niet meer af 🙂 We bieden de volledige fles van 150 + 5 aan en hier laat hij dan af en toe wel wat van over. We geven nog een fles rond 23:00 - 00:00 uur en daarna komt hij meestal tussen 04:00 en 05:00 weer. De ochtend fles geven we dan rond 8:00 - 09:00. Dus hij komt wel gewoon rond de 4, 5 uur in de nacht.. Soms moeten we hem wakker maken voor de fles van 23:00. Doen we dit niet, dan slaapt hij meestal door tot 01:00 - 02:00 en dan komt hij in de vroege ochtend weer 🙂