578 Reacties
3 jaar geleden
Hi allen!
Vraagje om advies..
Wij geven tegenwoordig 5 flessen van 180cc water + 6 schepjes.
Ze krijgt voeding op ongeveer de volgende tijden: 07.00 - 11.00 - 15.00 - 19.00 - 23.00
Na de fles om 19.00 gaan we nog even spelen en soms in bad en daarna op bed. We leggen haar dan in haar eigen bedje op haar kamer en ze slaapt vrijwel direct.
Nu zit ik er even mee dat we haar voor de laatste fles echt wakker moeten maken, ze is dan altijd heel ver weg, echt al de nacht in. Vaak doet ze pas aan het einde van het verschonen haar ogen open. Dan geven we in ons bed de fles en dan valt ze aan het einde al weer in slaap waardoor boeren ook niet lukt. Ze slaapt dan in de co sleeper wel zo verder.
We vinden het eigenlijk een beetje zonde / zielig om haar voor de laatste fles zo wakker te moeten maken.. maar ben bang als we die niet geven, dat ze dan in de nacht weer komt.. wat zouden jullie doen?
Ik denk niet dat we nog verder kunnen ophogen en naar 4 flessen kunnen, of wel? Ze is nu bijna 10 weken en ongeveer 6 kilo..
Alvast bedankt voor de reacties!
3 jaar geleden
Reactie op Marietje97
Hi allen!
Vraagje om advies..
Wij geven tegenwoordig 5 flessen van 180cc w ...
Precies dit is bij ons ook het geval.. ik wil donderdag bij het CB om advies gaan vragen wat verstandig is hierin. Ik twijfel ook om het gewoon eens te proberen en kijken wat ze doet wanneer we de fles van 23.00 uur overslaan
3 jaar geleden
Reactie op Firstbaby20
Precies dit is bij ons ook het geval.. ik wil donderdag bij het CB om advie ...
Ja wij ook maar dan krijgt ze dus ineens 180 cc per dag minder..
Ben benieuwd wat ze zeggen donderdag! Denk dat ik morgen ook even ga bellen...
3 jaar geleden
Reactie op Marietje97
Ben benie ...
Ja precies vandaar de twijfel en ergens ook beetje bang om het o zo fijne ritme van nu door de war te gooien🙈
3 jaar geleden
Reactie op Marietje97
Ben benie ...
Ik heb deze vraag ook gesteld en bij mij op het CB hebben ze aangegeven dat tot ze hapjes krijgen die laatste fles echt nodig hebben.
Hier krijgt ze het slapend de laatste fles en drinkt deze bijna op. Dus je merkt wel dat die kleintjes het nodig hebben..
3 jaar geleden
Reactie op Marietje97
Hi allen!
Vraagje om advies..
Wij geven 5x 150 met 5 schepjes. Bij ons begint haar nacht na de fles van 19:00. Wij geven de fles van 19:00 al in haar pyjama op haar donkere kamer. Ze slaapt daarna meteen. Ze komt vaak tussen 01:00 en 02:00 en daarna tussen 05:00 en 07:00. Onze pediater heeft advies gegeven om haar lekker te laten slapen na 19:00 omdat dat voor haar al de nacht is.
3 jaar geleden
Reactie op Babette-M
Onze dochter is 7,5 week en weegt 4,3 kilo. We houden 150 ml voeding per ki ...
Hoe combineer jij dit?
3 jaar geleden
Mijn dochter is 8 weken en woog vorige week 4k580.
Aangezien ze snachts heel slaperig haar fles drinkt zou ik er snachts wat meer uur willen tussen laten. Nu ben ik even aan het zoeken naar hoe we dat in een schema kunnen plaatsen.
Ik kom uit op dit schema. Wat denken jullie?
06u00 (135+4,5)
09u00 (120+4)
12u00 (120+4)
16u00 (120+4)
19u00 (120+4)
22u00 (135+4,5)
3 jaar geleden
Reactie op Lise_xx
Mijn dochter is 8 weken en woog vorige week 4k580.
Aangezien ze snachts hee ...
Wat een gedoe.. Die halve scheppen, maak er gewoon 150 +5 van. Ze drinkt op wat ze wil en kan hebben. Je moet (klinkt zielig) haar maagje rekken, zodat ze meer kan drinken. Ik zou helemaal niet gaan prutsen met halve schepjes.
3 jaar geleden
hoi allemaal, dochtertje van 11 weken( 3 weken terug gewogen 4860 gr) en sinds afgelopen weekend volledig op flesvoeding. dit is ongeveer 6/7 x per dag. ze krijgt nu 120 en 4 schepjes dit drinkt ze soms leeg en laat ook wel wat staan. wanneer ik haar meer ga aanbieden 150 en 5 schepjes en ze drinkt t zowat leeg dan gaat ze daarna weer spugen. ze krijgt al johannesbroodpitmeel erbij ivm spugen
heeft iemand tips hoe ik de fles kan ophogen zonder dat ze weer veel gaat spugen?
3 jaar geleden
Reactie op Kimm91
hoi allemaal, dochtertje van 11 weken( 3 weken terug gewogen 4860 gr) en si ...
Wij doen ook overdag flessen van 120 en de laatste 150. Maar daar haal ik vervolgens weer 15 a 20ml uit omdat ik het anders ook een te groot verschil vind.. zo kan je het rustig aan opbouwen. Steeds iets minder er uit halen (wij hebben een spuitje van 15ml, daarmee haal ik het er uit)
3 jaar geleden
Dl is vandaag 8 weken. Krijgt een fles van 150+5 en voed op verzoek. Om 6uur een fles gemaakt die is nu leeg. Ga zo na benden maak ik een nieuwe. Rond half 11 zou die leeg zijn, en maak ik weer een nieuwe. Er zijn niet echt vaste tijden. Vul gwn de fles en de ene x drink ze hem in 1x op en de andere x doet ze dr 3/4uur over.
3 jaar geleden
Reactie op Marietje97
Hi allen!
Vraagje om advies..
O hier precies hetzelfde. Ook altijd met de fles van 23:00 uur wakker moet maken. Vind dat altijd ook zielig. Maar weet ook niet hoe ik het anders moet doen.