21 Reacties

2 jaar geleden

Ik weeg het niet. Soms is het een hele banaan, dan een hele banaan gemengd met ander fruit. Of een paar aardbeien…

2 jaar geleden

Ik weeg het niet, maar ze krijgt elke dag 2-3 stuks fruit, bijvoorbeeld 1 banaan, 1 peer en ongeveer een halve mango. Nu is onze dochter wel aan de lichte kant en eet ze fruit goed dus geven we wat meer dan ‘normaal’ is denk ik.

2 jaar geleden

Ik heb geen idee hoeveel gram.. maar ongeveer 2 stuks fruit. Vandaag bijvoorbeeld een sinaasappel en handje druiven, gisteren een banaan en een kiwi 🥝

2 jaar geleden

Ik weeg het ook niet het wisseld maar hij krijgt wel veel

2 jaar geleden

Hele mango of halve galia meloen of peer banaan en kiwi meestal ochtend zijn brood en manderijn en met fruit nog 3 stukken

2 jaar geleden

Ik heb nooit groenten of fruit gewogen. Ik geef hem wat hij lekker vind. Mijn zoontje houdt niet van warm eten en is dol op fruit. Meestal eet hij 2 stuk fruit of gemengde fruitsoorten. Net waar hij trek in heeft.

2 jaar geleden

Hele mandarijn, yoghurt met blauwe bessen elke dag. En afwisselend alle soorten fruit. Papaya mango appel kiwi peer meloen banaan

2 jaar geleden

150 gram ongeveer dus gemiddeld 1,5 stuk fruit (is ook de adhv).

2 jaar geleden

Wij wegen geen eten. Tussendoortje in de ochtend is vaak een mandarijn/banaan/peer, na haar avond eten krijgt ze als “toetje” meloen (oranje of groene of watermeloen). Dat is vaak tijdens dat wij avondeten.

2 jaar geleden

Gewoon een gevuld 'kinderbakje'. Ik houd her formaat van het kommetje een beetje aan. Heb je hier wat aan?

2 jaar geleden

Meestal in de ochtend 1 banaan en dan in de middag 1 of 2 mandarijnen. In de zomer kreeg ze ook bramen, frambozen of watermeloen. Ik kijk niet echt naar hoeveel gram maar meer naar of ze het wil. Als ze het zelf niet opeet of ermee gaat gooien dan is ze vol.

2 jaar geleden

Anderhalf fruit per dag .. bananen tel ik als anderhalf fruit en bij mandarijnen tel ik bij 2 stuks - 1 stuk fruit. Als hij dan mandarijnen eet mag hij van mij 3 op een dag... Wel verdeeld over de dag.

2 jaar geleden

Beetje afhankelijk van zijn bui en dag. Hij zit tussen 1 en 2 slaapjes te schommelen... Soms slaapt hij s middags dan door zijn tweede fruit moment.... Soms eet hij s ochtends voor 2* 🤷 waar hij trek in heeft... Als hij ermee gaat gooien is het voor mij 😅

2 jaar geleden

Handje blauwe bessen, stuk of 6 a 7 frambozen.. En dat aangevuld met een banaan, of mandarijn... Appel en peer eet ze op de opvang, mama is er allergisch voor. 🙈

2 jaar geleden

Die van ons krijg veel fruit en is er gek op. Ze krijgt zo ongeveer per dag: - Bij het ontbijt 1/3 banaan, 1/4 peer, 1 gele kiwi - Rond half 11 flinke bak baluwe bessen + rozijnen - Bij de lunch nog een halve peer oid - In de namiddag 2 mandarijnen Gewoon waar ze zin heeft

2 jaar geleden

Die van ons krijg veel fruit en is er gek op. Ze krijgt zo ongeveer per dag ...
Zien je die rozijnen ook compleet gevult met vocht terug in de luier?? Hier geef ik ze maar niet meer omdat ze gewoon herkenbaar terug komen, ondanks dat ze het super lekker vind.. 🙈

2 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Zien je die rozijnen ook compleet gevult met vocht terug in de luier?? Hie ...
Geen antwoord op je vraag maar misschien een tip. Wij geven dadels ipv rozijnen!

2 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Zien je die rozijnen ook compleet gevult met vocht terug in de luier?? Hie ...
Ja, dat hebben wij ook.. ik denk dat ze sommige in z'n geheel doorslikt ofzo 🤷.

2 jaar geleden

Hier meestal twee stuks fruit, of het equivalent ervan. Vandaag bijvoorbeeld een halve banaan, een mandarijn, en wat frambozen. Hij eet best veel fruit, maar het gaat er goed en makkelijk in en we hoeven heb niet te voeden. Zijn toch vitamines, en hij poept uitstekend.

2 jaar geleden

Kind krijgt per dag 1,5 stuk fruit ongeveer