Ik weeg het niet, maar ze krijgt elke dag 2-3 stuks fruit, bijvoorbeeld 1 banaan, 1 peer en ongeveer een halve mango.
Nu is onze dochter wel aan de lichte kant en eet ze fruit goed dus geven we wat meer dan ‘normaal’ is denk ik.
Ik heb nooit groenten of fruit gewogen. Ik geef hem wat hij lekker vind. Mijn zoontje houdt niet van warm eten en is dol op fruit. Meestal eet hij 2 stuk fruit of gemengde fruitsoorten. Net waar hij trek in heeft.
Wij wegen geen eten.
Tussendoortje in de ochtend is vaak een mandarijn/banaan/peer, na haar avond eten krijgt ze als “toetje” meloen (oranje of groene of watermeloen). Dat is vaak tijdens dat wij avondeten.
Meestal in de ochtend 1 banaan en dan in de middag 1 of 2 mandarijnen. In de zomer kreeg ze ook bramen, frambozen of watermeloen. Ik kijk niet echt naar hoeveel gram maar meer naar of ze het wil. Als ze het zelf niet opeet of ermee gaat gooien dan is ze vol.
Anderhalf fruit per dag .. bananen tel ik als anderhalf fruit en bij mandarijnen tel ik bij 2 stuks - 1 stuk fruit. Als hij dan mandarijnen eet mag hij van mij 3 op een dag... Wel verdeeld over de dag.
Beetje afhankelijk van zijn bui en dag. Hij zit tussen 1 en 2 slaapjes te schommelen... Soms slaapt hij s middags dan door zijn tweede fruit moment.... Soms eet hij s ochtends voor 2* 🤷 waar hij trek in heeft... Als hij ermee gaat gooien is het voor mij 😅
Handje blauwe bessen, stuk of 6 a 7 frambozen.. En dat aangevuld met een banaan, of mandarijn...
Appel en peer eet ze op de opvang, mama is er allergisch voor. 🙈
Die van ons krijg veel fruit en is er gek op. Ze krijgt zo ongeveer per dag:
- Bij het ontbijt 1/3 banaan, 1/4 peer, 1 gele kiwi
- Rond half 11 flinke bak baluwe bessen + rozijnen
- Bij de lunch nog een halve peer oid
- In de namiddag 2 mandarijnen
Gewoon waar ze zin heeft
Die van ons krijg veel fruit en is er gek op. Ze krijgt zo ongeveer per dag ...
Zien je die rozijnen ook compleet gevult met vocht terug in de luier??
Hier geef ik ze maar niet meer omdat ze gewoon herkenbaar terug komen, ondanks dat ze het super lekker vind.. 🙈
Hier meestal twee stuks fruit, of het equivalent ervan. Vandaag bijvoorbeeld een halve banaan, een mandarijn, en wat frambozen. Hij eet best veel fruit, maar het gaat er goed en makkelijk in en we hoeven heb niet te voeden. Zijn toch vitamines, en hij poept uitstekend.