Dames,
Sorry alvast voor het lange verhaal. Maar weet momenteel niet zo goed hoe ik me
moet voelen.
Ik heb 2 kinderen (zoon 1 jaar en 8 maanden en dochter 7 maanden) en ze gaan sinds 3 weken naar de gastouder 3 dagen per week. We hebben gekozen voor een moslim gastouder, aangezien we zelf moslim zijn (praktische zaken). Mijn dochter heeft een zacht karakter, slaapt prima enz, en dit geeft geen problemen bij gastouder. Ik vond het al lastig om ze aan andere toe te vertrouwen en uiteindelijk toch de stap genomen.
Tijdens de intake hadden we aangegeven dat me zoontje energiek/druk is en niet gewend om te spelen met andere kinderen (eerst ging hij naar me schoonmoeder als het nodig was). Ze gaf aan dat ze veel ervaring heeft (4 kinderen, 8 kleinkinderen en 10 jaar gastouder opvang), en dus veel kinderen heeft gehad die zo waren en dit altijd goed kwam.
Na de eerste paar keer dat ik hem ging ophalen zei ze dat hij inderdaad erg druk is en hem continue in de gaten moet houden (gaat overal naar toe, wilt met alles spelen, weinig concentratie, klimt op dingen gaat zelf van glijbaan) en dat ze dus dit eerst een tijdje wilt bekijken hoe dit gaat. Slapen was eerst ook moeilijk in de middag, maar dit gaat nu redelijk goed.
Nu ging ik hem gister ophalen en vertelde ze dat hij 2 kindjes had geslagen. Haar dochter was ook aanwezig (pedagogische achtergrond). Ze vertelde dat me zoon erg energiek is en dat haar moeder een tijd geleden had besloten om een beetje rustiger aan te gaan doen (ivm leeftijd enz). En dat ze hem continue in de gaten moet houden en hij overal is. En dat ze dus afgelopen jaren kinderen had gehad die erger waren en uiteindelijk alles goed ging, maar dat ze dit dus nog even wilde aankijken.
Ik weet niet zo goed hoe ik me moet voelen en hier mee aan moet. Ik heb een eigen salon en schiet ook door me hoofd om daar mee te stoppen en zelf hele tijd bij de kinderen te zijn.