156 Reacties
3 jaar geleden
Hi! Ja geef nog steeds met veel plezier borstvoeding. Heb er geen lichamelijk last van, en eigenlijk loop ik nergens tegen aan. Nu hij ook wat “vast voedsel” eet en uit een flesje kan drinken, kan ik hem ook makkelijk paar uurtjes bij iemand anders onder brengen. ( ben overigens wel nog steeds op verlof, dus dat maakt het misschien idd wle allemaal wat makkelijk). Partner/omgeving heeft er verder geen mening over. Zou het graag nog tot eind oktober willen doen. Begin november begin ik namelijk weer met werken.
3 jaar geleden
Ik blijf gaan zolang het lukt. Zolang ik me er goed bij voel. Mijn partner steunt mij en ook omgeving kijkt niet raar (schoonzus geeft al meer dan 1j)
Bij mijn eerste kindje aan 4m gestopt omdat ik op was. Ik was mezelf kwijt en miste vrijheid. Nu al bijna 7 maand bezig en nog niet gedacht om af te bouwen.
3 jaar geleden
Mijn dochter is 7 maanden en ik geef nog volledig borstvoeding.
De wens is tot 2 jaar, of dat ook lukt is nog maar de vraag.
Mijn partner en omgeving vinden het prima, juichen het alleen maar toe.
En nee heb eigenlijk geen lichamelijke klachten, de slapeloze nachten zijn alleen heel zwaar. Ze wil graag aan de borst in slaap vallen.
Een geluk wel met het thuiswerken dat het nog kan. Anders was ik misschien noodgedwongen eerder gestopt... om alle voedingen te moeten afkolven, dat vind ik te zwaar.
3 jaar geleden
Ik wil t blijven doen zolang het lukt. Kolven is bij deze baby echt een verschrikking. Productie is echt bij lange na niet genoeg terwijl met live voedingen alles heel soepel loopt. Nog 1,5 werken en daarna 6 weken live voeden. Na de zomervakantie wil ik geen heel kolfcircus meer aanhalen. Hopelijk lukt het dan de ochtend en avond voeding te blijven geven. Mijn partner vindt het heeeelemaal dikke prima die borstvoeding. Hij is allang blij dat hij niet beschikbaar hoeft te zijn. Ik blijf het voedingsmoment heerlijk vinden en ook nooit problemen gehad met het paraat staan. Lichamelijk geen last. Wel baal ik enorm van m’n lage kolfopbrengst, helemaal omdat ik bij m’n eerste dochter heel veel overproductie had en uiteindelijk liters heb gedoneerd.
3 jaar geleden
Reactie op Fitzdex
Ik wil t blijven doen zolang het lukt. Kolven is bij deze baby echt een ver ...
Ik schrijf dit. Plaats dit. Lees het terug en denk neeeee. Ik ga zeker nog wel kolven na de zomervakantie. Ik geniet er echt veel te hard van om los te laten. Bij m’n eerste heb ik er echt een maand om gehuild (echt hard huilen en dat doe ik eigenlijk nooit). Ben er nu nog lang niet klaar voor om dit op te geven. Dus denk nog er kolven maar maximaal 2x per werkdag. Verder aanvullen met kunst dan misschien.
3 jaar geleden
Ik geef ook nog steeds borstvoeding, nu iets meer dan 7 maanden, maar na 3 maanden niet volledig vanwege werk en kolven was geen optie vanwege lange afstand woon-werkverkeer Ik geef vroeg in de ochtend 1x en in de avond 2x en soms ook nog nacht bv. De rest van de dag vast voedsel of flesje kunstvoeding. Ik had een half jaar in mijn hoofd, maar ook ik (ook al is het niet volledige bv) ben er nog niet aan toe om er mee te stoppen. En zolang mijn productie goed is en dochtertje wilt het, blijf ik er mee doorgaan totdat het 'op' is. Het is echt een momentje voor mijn dochtertje en mij 😊
Collega's zijn anti bv dus die snappen niet zo goed waarom ik dit doe, maar daar maak ik me niet druk om. Familie en vrienden vinden het alleen maar 👍🏽 mijn partner is mij dankbaar dat we niet constant flesjes kv hoeven te maken, vooral de eerste 6 maanden haha! nee hij vindt het geweldig dat dit überhaupt kan. En lichamelijk heb ik er geen last meer van. Begin veel moeite gehad met aanleggen, borstontstekingen etc, maar de laatste maanden gaat het allemaal vanzelf 😊
3 jaar geleden
Mijn dochtertje is 12de 7 maanden oud, geef nog steeds live bv. Mijn familieleden vinden het goed maar mijn vriend wilde al met eerste maand laten stoppen omdat je `libido' omlaag gaat zegt hij, egoist. Mijn vriendin vind het super, ik had 6 maanden in mijn gedachten, maar zie wel hoe ver ik ga.. mijn meisje wilt liever de borst dan kunstvoeding , geniet er elk moment van.
Heb wel met 3 maanden ontsteking gehad wat weer weg was binnen een week, voorderest gaat het lichamelijk prima wel erg energie vretend naar mijn gevoel.
3 jaar geleden
🙋🏻♀️ 7 maand sinds vorige zondag! Ik vind het zalig nu, zeker met de zomer in het verschiet, lekker vaak live voeden 🥰
De eerste weken/maanden waren lastig, nu is het zo’n gemak&plezier! 🤱🏻
Kolven is beetje minder leuk 😏
Gelukkig in m’n omgeving enkel positiviteit en steun, ook van m’n partner
3 jaar geleden
Wat fijn te lezen dat er nog zoveel borstvoeding wordt gegeven!
Ik geef ook nog steeds en wilde het eerst t/m de zomervakantie doen maar heb besloten dat mijn doel nu op een jaar ligt.
Ik ben na 3.5 maand begonnen met een nieuwe baan (3 dagen per week, straks 3,5) en moest dus ook gaan kolven overdag, waardoor ik eigenlijk maar 6 uur per dag werk. En een nieuwe baan met veel projecten is zwaar. En wennen aan een kleine is ook niet niks. Dus ik ben erg moe waardoor ik thuis ook achter de feiten aan loop en niet meer zo gezellig ben voor m'n vriend.
Dit is de reden dat ik zowel op het werk als thuis heb aangegeven dat het anders moet: mijn grenzen en behoeftes aangegeven. Dat viel op mijn werk heel goed maar thuis totaal verkeerd. Mijn vriend vindt dat ik moet stoppen met BV zodat ik dan minder moe zal zijn etc..
Ik overweeg nog niet eens om te stoppen maar ik ben toch wel benieuwd of het klopt dat BV nu zoveel energie kost (of hormonaal) dat je er uitgeput en down van kan worden.
Zo te lezen lijkt dat reuze mee te vallen bij jullie.
3 jaar geleden
Reactie op annewbuck
Hi! Ja geef nog steeds met veel plezier borstvoeding. Heb er geen lichameli ...
Fijn dat je nog verlof hebt. Misschien kun je tegen de tijd dat je gaat werken ook wel alleen ochtend en avondvoeding geven als je dat zou willen. Ik denk zelf dat dat het op een gegeven moment wel wordt. 3x kolven overdag wordt na de vakantie automatisch minder denk ik als hij meer vast gaat eten.
3 jaar geleden
Reactie op Clarakoe
Op welke manier was je jezelf kwijt bij je eerste kindje? Had dat te maken ...
Was een moeilijke slaper. Alle energie die ik had werd opgeslorpt (letterlijk). En heel stom maar ik miste het om kleren aan te doen die ik wilde. Ik was het beu om constant in functie van de BV te kleden.
Ik zat net wel of net niet in een postnatale depressie. Gelukkig snel zelf ingezien en hulp gehad bij de psycholoog
3 jaar geleden
Reactie op Clarakoe
Heb je de hele tijd lage opbrengst? Ik heb de 4 maanden dip gehad en met 6 ...
Vanaf het begin al een heel lage opbrengst. Met oxytocine neusspray en elke dag haakaa bij de ochtendvoeding om aan te vullen kon ik t eerst net redden. Het tekort wordt nu steeds groter en elke week lever ik wat van de voorraad in. Ondanks dus neusspray, dagelijks haakaa en 3x kolven op een werkdag krijg ik geen 2 voedingen per dag bij elkaar.
Dus na de vakantie nog met frisse tegenzin 2x kolven per dag en verder aanvullen met kunst waar nodig.
Live voeden gaat dus wel echt superfijn, drinkt al tijden 4x per dag en lijkt dan ook echt genoeg te krijgen en daar had ik dat kolfcircus voor nu wel voor over. Hoop dat ik t straks meer los kan laten.