15 Reacties

2 jaar geleden

Hier ook.. Hebben nog wel 2 x per week seks (voorheen 5 a 6 x pw), maar ik ben niet de initiatiefnemer. Kost me ook echt even moeite om me er toe te zetten. Zit mezelf (en daarmee mijn libido) in de weg. Nog steeds niet gewend aan mijn post-zwangerschapslichaam en voel me dus zelden sexy. Daarbovenop natuurlijk nog vermoeidheid, gebrek aan rechargemomenten en gewoon aan het eind van weer een drukke dag geen zin hebben in nog meer activiteit 🙈

2 jaar geleden

Zat toevallig net dit artikel te lezen: https://www.me-to-we.nl/brief-aan-jonge-ouders-is-doorbikkelen-wordt-beter/ Ik ga er maar vanuit dat we ons libido hier ook onder mogen scharen 🙈

2 jaar geleden

Wij hadden hier voor 4 a 5 keer per week seks en nu 1 keer in de drie maanden ofzo. Ik heb er ook geen rust voor in mijn hoofd en lichaam. Het staat volgens mij in de overlevingsmodus haha. En precies de dingen die je zegt heb ik ook. Maar ik mis wel die verbinding. De gesprekken en de intimiteit.

2 jaar geleden

Reactie op MamaMia02

Wij hadden hier voor 4 a 5 keer per week seks en nu 1 keer in de drie maand ...
Ja daar herken ik me ook wel in. De gesprekken en intimiteit hebben een beetje plaats gemaakt voor tv kijken, bankhangen en dan "schat, ik heb zin in je". Wait, hold up, zomaar? Net keken we nog Young Wallander en viel ik half in slaap en nu moet ik ineens de knop omzetten. Voorheen geen probleem, maar tegenwoordig? Ander verhaal. Nu ik dit letterlijk type denk ik, hier valt inderdaad winst te behalen. Het ligt niet alleen aan zelfbeeld en vermoeidheid, maar ook aan het "voorspel" wat niet persé seksueel is maar wel voor verbintenis zorgt en de stap naar seks kleiner maakt. Ik voel een gesprek aankomen.. 😉

2 jaar geleden

Herkenbaar... enigszins "fijn" te lezen want ik dacht/denk echt dat er wat mis wat met mij. Ene dag denk ik het komt omdat er met me hormonen wat mis is, andere dag voel ik ook echt de vermoeidheid in me hoofd ofz en denk ik ja het is echt gewoon allemaal even "te" veel..

2 jaar geleden

Zo herkenbaar! Ik heb ook echt nul komma nul libido over. Wat anderen ook zeggen inderdaad, geen energie, je niet sexy voelen. Vind het wel vervelend (voor mijn man vooral 🙊) want die mist het wel echt. Tips zijn welkom 😅

2 jaar geleden

Reactie op Catharina89

Ja daar herken ik me ook wel in. De gesprekken en intimiteit hebben een bee ...
Inderdaad het zomaar uit het niet niets ik heb zin in je. Ik heb behoefte aan leuke dingen doen met zen 2en, nachtje weg of uit eten en dan niet perse seks hebben daarna maar wel gewoon echt een leuke tijd hebben met zen 2en en die verbinding weer krijgen. Ik denk als dat er weer is dat de seks wel van zelf gaat..

2 jaar geleden

Jep ik ook zoontje is 14 maand ik en zn vader doen het hooguit 1x pw hij is dan de gene die begint en duurt of wel ff voor ik dan ook zin heb

2 jaar geleden

Wow, 1x in de week vind ik al een goed seks leven, haha, daar kwamen wij voor de geboorte ook echt niet aan, toen vond ik het wel eens moeilijk, maar nu zit ik er minder mee. Het is echt maanden niet. En dan een keertje en dan weer maanden niet. We hebben wel net eventjes samen gedoucht, wat meer tijd besteed aan ons zaterdagochtend ontbijt met zn drieen en zeggen vaak dat we van elkaar houden.

2 jaar geleden

Reactie op Catharina89

Zat toevallig net dit artikel te lezen: https://www.me-to-we.nl/brief-aan-j ...
Deze had ik even nodig, dankjewel!

2 jaar geleden

Reactie op Mamavanmarije

Wow, 1x in de week vind ik al een goed seks leven, haha, daar kwamen wij vo ...
Dat zeggen wij nou nooit tegen elkaar

2 jaar geleden

Dat zeggen wij nou nooit tegen elkaar
Mee starten!! Niet dat het geforceerd moet natuurlijk, maar het helpt al zoveel om af en toe even elkaar op te zoeken en waardering/houden van uit te spreken. Ondanks dat ons seksleven niet meer is wat het was, proberen we dit wel echt te blijven doen. Zo ook momentjes om uit te spreken waar je mee zit. En zo proberen we in ieder geval om samen door die tropenjaren heen te strompelen 😉

2 jaar geleden

Reactie op Mamavanmarije

Deze had ik even nodig, dankjewel!
🙏🏼

2 jaar geleden

Reactie op Mamavanmarije

Wow, 1x in de week vind ik al een goed seks leven, haha, daar kwamen wij vo ...
Wow dit heb ik precies hetzelfde! Fijn om herkenning te lezen. Ik vind het ook lastig te ‘doorbreken’ omdat we het ook beide wel prima vinden. Maar ik ben bang voor de sleur die dan in mijn ogen onvermijdelijk zal komen 😅 en als we seks hebben is het heel fijn en denk ik altijd waarom doen we dit niet vaker.

2 jaar geleden

Ik heb ook een veel lager libido dan mn vent. Maar als ik dan even geen zin heb maak ik wel zin. Meestal als we dan eenmaal bezig zijn krijg ik vanzelf wel zin. Wat ideetjes: - Ga meer sporten. Van sporten krijg je meer energie en (zo schijnt het) gaat je libido ook omhoog - Probeer een datenight, 1x per week / 2 weken oid. Even tijd voor elkaar zonder papa en mama te zijn. - Probeer het eens gewoon overdag, als je kleintje zn middagdutje doet. Owja en het hoeft niet altijd een hele vrijpartij te zijn! Gewoon even lekker tongen en friemelen of misschien een vluggertje in de keuken kan ook al heel leuk zijn!