10 Reacties

2 jaar geleden

Hier hetzelfde dus ik lees graag mee. Hier gaat ze wel gewoon 19.15/19.30 naar bed en speelt ze tot 20.30/21.00 met haar knuffels. Ze is gewoon rustig maar slaapt dan idd laat. Is overigens altijd al zo geweest, vanaf baby wilde ze al nooit slapen ‘s avonds 🤪 Heb zelf niet het idee dat het middagslaapje er al af kan (en dat wil ik zelf ook helemaal nog niet 😂😂). Zo lang ze ‘s avonds niet huilt etc en ‘s nachts goed slaapt, geloof ik het wel, maar ben wel benieuwd hoe anderen hierover denken.

2 jaar geleden

Hier hadden we hetzelfde, dutje verkort naar Max 1.5u en niet meer na 14u in de middag slapen. Dat zorgde weer voor 19.30 naar bed (slaapt dan vaak voor 20.00) en smorgens om 7u wakker.

2 jaar geleden

Ah is wel herkenbaar dus fijn. Ze zit/komt ook net uit verlatingsangst fase en is nog wel beetje mama claimend. Maar kan idd proberen middag wat korter. Hier is t verschillend, ze hoort ons wel graag nog savonds als ze op bed ligt anders blijft ze maar mama roepen... Ook af en toe wel spelen

2 jaar geleden

Die van mij slaapt ook regelmatig pas tegen 21.00 uur. Hij ligt dan gewoon rustig in zijn bed en wil tussendoor het muziekje weer aan. Ik heb totaal niet het idee dat het middagslaapje eraf kan. Hij valt namelijk zo in slaap in de middag (slaapt vaak 3 uur). Heb meer het idee dat het ligt aan wat we doen in de middag/begin avond. Bij de oppas sliep hij laatst bijvoorbeeld wel binnen een halfuur net als de dagen dat we heel actief spelen in de middag. Heb soms ook het idee dat ik hem misschien eerder naar bed moet doen. Dat hij dus al over zijn slaap heen is.

één jaar geleden

Even een nieuw leven inblazen.. onze jongen weigert steeds vaker (alleen thuis) zijn middagdutje. Hij is van 5 december, dus wat mij betreft echt nog veels te jong om niet meer tussen de middag te slapen. Met oog op de komst van een broertje in februari maak ik mij hier ook best wat druk om. Hoewel hij 's nachts altijd een goede nacht maakt (19.30 - 06.30) vind ik dat hij dat uurtje tussen de middag ook nog wel kan gebruiken (en wij ook 😅). Hij is overigens prima te pas als hij zijn slaapje tussen de middag overslaat. Moe maken in de ochtend, ravotten buiten, wat dan ook, helpt niet. Meer mensen in ditzelfde schuitje?

één jaar geleden

Onze dochter is 12 november 2 geworden en ligt de laatste tijd ook steeds meer te kletsen in bed ipv te slapen. Ze ligt er nu al een uur in en ze slaapt nog niet. In de avond duurt het tegenwoordig vaak tot 21.00/21.30 voordat ze slaapt… Ze huilt niet, is gewoon aan het praten met zichzelf en haar knuffels. Ergens denk ik: misschien moet ik haar middagslaapje toch maar inkorten of weg laten, maar ik ben weer zwanger nu en kan dat middagslaapje nog helemaal niet missen 🙈🙈 Herkenbaar? Iemand tips?

één jaar geleden

Reactie op Regenboog1234

Onze dochter is 12 november 2 geworden en ligt de laatste tijd ook steeds m ...
Onze dochter doet dit ook opeens. Er is wel een slaapregressie rond 2 jaar, dus ik gooi het daar maar op. ‘Even’ afwachten en ik verwacht dat het vanzelf weer beter gaat 😊 Eerder sliep ze altijd gelijk en ook lang (3 uur), dus ik kan me niet voorstellen dat ze al zonder kan.

één jaar geleden

Reactie op Lilaaa

Onze dochter doet dit ook opeens. Er is wel een slaapregressie rond 2 jaar, ...
Ja hier ook! Tussen de middag dan, in de avond heeft ze er altijd al lang over gedaan om in slaap te vallen. Maar kan me niet voorstellen dat ze idd nu al zonder kan…

één jaar geleden

Mijn dochter wil vaak ook al een paar maanden (!) tussen de middag niet meer slapen. De ene keer wel, de andere keer niet. Als ze wel slaapt, slaapt ze zo 2,5 tot 3 uur dus ze heeft het echt nog wel nodig. Wat lijkt te helpen is letten op vermoeidheidssignaal. Eerst deed ik haar standaard om 13:00 naar bed. Nu is ze soms om 11:00/11:30 in haar ogen aan het wrijven en als ik haar dan naar bed breng is ze zo weg.. het werkt niet altijd dus dé oplossing is het niet.. ik heb er ook een baby bij dus hoop echt dat dit een fase is..

één jaar geleden

Hier wisselt het. Soms slaapt de tweeling bijna meteen om 19 uur, andere keren zijn ze nog een uur aan het keten in de avond. Het middag dutje hebben ze echt nog nodig, dan slapen ze vaak nog 2 uur in de middag.