Herkent iemand dit?
Onze dochter (1,5) is echt heel kieskeurig met wat ze aan haar voeten wil. Ze heeft nu twee paar schoenen waar ze geen probleem mee heeft en een derde die ze weigert. Die hebben wel een iets stevigere zool, maar dat hadden haar oude schoentjes ook en daar had ze geen probleem mee. Verder wil ze absoluut geen slofjes of slippers aan. Net waren we in de stad om sandalen te kopen (aangezien het een toch wat warmer wordt nu). Mooie degelijke sandalen gevonden, met een flexibele zool. Haar zelf tussen twee paar laten kiezen (had ze weinig interesse in). Vervolgens hadden we de eerst nog niet om haar tenen en ze begon al te krijsen. Net zolang tot we ze uit trokken. Dus ik heb zelf hetzelfde soort sandalen gepakt en aangetrokken. Ik dacht misschien als ze ziet dat ik ze draag wil ze ook wel. Maar ze moest er allemaal niks van weten. Ik heb ze toch maar gekocht en wil kijken of ze er binnenshuis aan kan wennen. (Zo niet kunnen ze nog binnen 30 dagen terug.)
Heeft iemand tips hoe we haar hier ook kunnen laten wennen? Of wat de reden kan zijn dat ze hier zo'n angst voor heeft? Ze is nooit door sandalen/slippers gevallen, want daar heeft ze ze nooit lang genoeg voor aan gehad. 🙈